Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ganske høyt studielån. Er det ensbetydende med at jeg da ikke vil få innvilget boliglån? Har ingen andre lån/gjeld. Er straks ferdigutdannet i noe som dessverre ikke nødvendigvis gir enorm lønning. 

Anonymkode: 857ed...06f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med mindre studielånet ditt er 2,5 ganger årsintekten din vil du få lån. Men du får ikke låne så mye som du vil. Kanskje ikke engang nok til en ordentlig bolig.

Anonymkode: 55116...c72

Skrevet

Boliglån= 

Inntekt*5 + egenkapitalX- all form for gjeld. 

(Egenkapitalen må dekke minst 15% av lånet for å få 5 ganger inntekt)

Så du få4 nok ikke rare lånet i starten nei 😕

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Med mindre studielånet ditt er 2,5 ganger årsintekten din vil du få lån. Men du får ikke låne så mye som du vil. Kanskje ikke engang nok til en ordentlig bolig.

Anonymkode: 55116...c72

Kjedelig! Jaja, må bare fortsette å leie da. 

Skrevet

Jeg glemte å ta med studielån da jeg snakket med banken første gang, og nevnte det i andre møte. De sa det ikke hadde noen betydning da jeg tjente nok... Venninnen min har samme utgangspunkt men fikk ikke, og dette var i samme bank. Skal nevnes at jeg snakket med banlsjefen som jeg kjenner litt. Så alt avhenger kanskje av hvor mye du har i studielån, og hvor mye du skal ha i boliglån. Og ikke minst hvem du snakker med. 

Skrevet
4 minutter siden, Mona123 skrev:

Jeg glemte å ta med studielån da jeg snakket med banken første gang, og nevnte det i andre møte. De sa det ikke hadde noen betydning da jeg tjente nok... Venninnen min har samme utgangspunkt men fikk ikke, og dette var i samme bank. Skal nevnes at jeg snakket med banlsjefen som jeg kjenner litt. Så alt avhenger kanskje av hvor mye du har i studielån, og hvor mye du skal ha i boliglån. Og ikke minst hvem du snakker med. 

Ja.. syntes det er merkelig. Har en venninne som ikke har vært i jobb på 4 år, kun mottatt overgangsstønad fra NAV mens hun har tatt studiekompetanse, da hun er alene med 1 barn. Hun fikk boliglån og fikk kjøpt seg leilighet med 2 soverom i Oslo. 

Jeg har vært i jobb gjennom studiene, men har dessverre ikke fått spart opp nok EK da jeg har utgifter også. (Har ikke fått bo hjemme). Nå har jeg snart en utdanning, men får altså ikke boliglån fordi jeg har for høyt studielån.. jaja

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja.. syntes det er merkelig. Har en venninne som ikke har vært i jobb på 4 år, kun mottatt overgangsstønad fra NAV mens hun har tatt studiekompetanse, da hun er alene med 1 barn. Hun fikk boliglån og fikk kjøpt seg leilighet med 2 soverom i Oslo. 

Jeg har vært i jobb gjennom studiene, men har dessverre ikke fått spart opp nok EK da jeg har utgifter også. (Har ikke fått bo hjemme). Nå har jeg snart en utdanning, men får altså ikke boliglån fordi jeg har for høyt studielån.. jaja

Hun har nok fått startlån gjennom kommunen, helt andre betingelser.. 

Anonymkode: 1fa5f...358

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...