AnonymBruker Skrevet 27. desember 2018 #1 Skrevet 27. desember 2018 Hver jul får jeg gave fra tanten og onkelen min som jeg absolutt ikke trenger. Tre år har jeg fått strikkede grytekluter. Jeg trenger virkelig ikke så mange og jeg prøver å ikke eie så mange ting. Har også avsluttet gavebytting med venninner og heller sagt vi kan bruke pengene på å gå på kino eller lignende. Så når jeg nå skal sende en mld og takke tanten min for gaven, hvordan kan jeg samtidig si at jeg ikke ønsker flere gaver, på en fin måte? Da onkelen min for noen år siden hadde rund dag og jeg spurte hva han ønsket seg så ville han jeg skulle gi til veldedighet, og det gjorde jeg. Det samme kan de gjerne gjøre med pengene de ikke bruker på meg. Men hva skriver jeg slik det ikke høres ut som det var en dårlig gave? Anonymkode: 0fc19...d48
solmåneogstjerner Skrevet 27. desember 2018 #2 Skrevet 27. desember 2018 Ikke si noe nå. Vent til september omtrent, så sier du at du vil ikke ha gaver fra nå av, og hør hva de sier. Om de insisterer så sier du at du helst vil ha en donasjon til redd barna eller noe sånt. At det betyr mer for deg. 6
Gjest Monsieur Beau Skrevet 27. desember 2018 #3 Skrevet 27. desember 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hver jul får jeg gave fra tanten og onkelen min som jeg absolutt ikke trenger. Tre år har jeg fått strikkede grytekluter. Jeg trenger virkelig ikke så mange og jeg prøver å ikke eie så mange ting. Har også avsluttet gavebytting med venninner og heller sagt vi kan bruke pengene på å gå på kino eller lignende. Så når jeg nå skal sende en mld og takke tanten min for gaven, hvordan kan jeg samtidig si at jeg ikke ønsker flere gaver, på en fin måte? Da onkelen min for noen år siden hadde rund dag og jeg spurte hva han ønsket seg så ville han jeg skulle gi til veldedighet, og det gjorde jeg. Det samme kan de gjerne gjøre med pengene de ikke bruker på meg. Men hva skriver jeg slik det ikke høres ut som det var en dårlig gave? Anonymkode: 0fc19...d48 Takk for gaven og ønsk dem en fin juletid videre. I forkant av neste jul/bursdag så sender du ut en fellesmelding om at du er veldig heldig og har alt du trenger. Du håper derfor at de som absolutt vil gi deg en gave, gir en donasjon til et veldedig formål i stedet. Jeg forstår deg godt. Jeg har samme livsstil som deg og ønsker å eie kun det jeg har bruk for.
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2018 #4 Skrevet 27. desember 2018 3 minutter siden, Monsieur Beau skrev: Takk for gaven og ønsk dem en fin juletid videre. I forkant av neste jul/bursdag så sender du ut en fellesmelding om at du er veldig heldig og har alt du trenger. Du håper derfor at de som absolutt vil gi deg en gave, gir en donasjon til et veldedig formål i stedet. Jeg forstår deg godt. Jeg har samme livsstil som deg og ønsker å eie kun det jeg har bruk for. Enig med denne Anonymkode: 8ecac...1b0
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2018 #5 Skrevet 27. desember 2018 Takk for tips, da får jeg vente til anledningen byr seg neste år. Hadde vært enklere om de hadde spurt hva vi ønsker oss, men det gjør de ikke. Anonymkode: 0fc19...d48
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå