Gå til innhold

Avslutte vennskap.... skylder man sin gamle venn en forklaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er blitt «dumpet» av en gammel venn. Jeg aner ikke hvorfor. Kunne så ønske jeg fikk en forklaring, at jeg var verdt en forklaring.

Anonymkode: 66efc...faf

Videoannonse
Annonse
Gjest theTitanic
Skrevet

Du må la dette gå.

Du BURDE fått en forklaring, men vedkommende var for feig til å gi deg en. 

Skrevet

Ja, du burde fått en forklaring. Har selv opplevd det samme som deg, og det er ufattelig vondt. Vil bare vite hvorfor. Han har også droppet flere barndomsvenner har jeg fått høre, og har ikke kommet med noen forklaring til noen av dem. Og, nei vi er ikke en kriminell dopgjeng, vi er helt vanlige mennesker. 

Jeg tror nok ikke du får svar, ts 😕

Anonymkode: 4164e...d0f

• Liker 3
Skrevet

Nei, det gjør man ikke. Hvor mange vil egentlig høre at man ikke er god nok for et vennskap? Et forhold er en ting, da er det mye som skal stemme. Men et vennskap? De fases som regel ut når man ikke passer så godt sammen lenger.

Anonymkode: 2539c...016

• Liker 3
Skrevet

Har der skjedd noe spesielt i forkant mellom dere? Eller ble du plutselig "ghostet" sånn helt ute av det blå? 

Anonymkode: 09b19...247

Skrevet

Hvordan var vennskapet deres? Om man henger sammen 7 dager i uken og så plutselig er det bråstopp er det jo litt rart. Ser dere hverandre en gang i blandt glir det ofte ut. Har hatt mange vennskap som har glidd ut i sanden, både fra min og deres side. Aldri tenkt jeg burde gi/få en forklaring. Hørtes vel dramatisk ut.

Anonymkode: 22aed...18a

• Liker 2
Gjest tooquiet
Skrevet

La det være. Har vært i samme situasjon selv og det er ikke gøy å bli dumpet av en venn ved å bli ignorert. Men når den vennen ikke en gang gidder å gi deg en forklaring, la vær å oppsøke den. Vet det gjør vondt, men denne "vennen" er ikke verdt tiden din.

Skrevet

Hva i all verden vil du med den forklaringa? Det som du trenger å vite, er at vennskapet er over. Og det har du fått med deg.
En ærlig forklaring er det de færreste som er sterke nok til å ta imot. Mye bedre ikke å vite!

Anonymkode: f55bf...053

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar. Jeg har ikke tatt det opp, men jeg har visst det lenge. Stive nikk, og knapt et hei, alltid henvende seg til andre som om vi er fremmede. Jeg har slått me til ro med det, og akseptert det. 

Nå er det rippet opp, andre «blander» seg inn, står som spørsmålstegn til hva som skjer. Vil trekke seg fra selskap de allerede har takket ja til, i solidaritet fordi vi ikke er invitert. Jeg sier som sant er jeg vet ikke hvorfor, det er som det er, det er dumt, men ingen ting å snakke om. Selvsagt skal de gå. 

Ble bare litt trist igjen.

Anonymkode: 66efc...faf

• Liker 1
Skrevet

Jeg konfronterer om der ikke er åpenbare grunner som en krangel eller at jeg har fornærmet eller såret noen. Blir spesielt vanskelig å ha med å gjøre når det kommer til sånne feiginger som bare faser ut folk. Det er vond seigpining i mine øyne: ikke få svar på meldinger, ikke bli invitert med på ting lenger, dårlige unnkyldninger for å ikke treffe en eller hva de måtte finne på. Blir helt oppgitt av sånne folk. Jeg har seriøst mindre problemer med at noen sier: "jeg har fått meg nye og mer spennende venner enn deg, skjønner du!" enn at noen driver å mindfucker meg over tid mens de faser meg ut. 

Anonymkode: 73ebc...173

• Liker 2
Skrevet

Men hva skal man liksom si til en venn man ikke ønsker å bruke mer tid på da? Jeg holder på å fase ut ei nå, fordi hun har flyttet langt unna. Hun har nok ikke så mange andre enn meg, og vil gjerne ha masse kontakt. Jeg har andre venner her jeg bor, og orker ikke å pleie et vennskap til noen som tok med seg mann og unger og flyttet vekk herfra. Vi var gode venner når vi var naboer. Men nå er rammene endret, og jeg er ikke interessert i å kjøre, overnatte osv. Har ikke sagt det til henne, annet enn å klage over at det er langt å kjøre. Og så tar jeg mindre og mindre kontakt. En samtale om dette ville blitt ubehagelig, og ført til bråstopp. Og sikkert argumentering fra hennes side. Jeg ser det som mye mer hensiktsmessig å fase det ut.

Anonymkode: 12296...236

• Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hva skal man liksom si til en venn man ikke ønsker å bruke mer tid på da? Jeg holder på å fase ut ei nå, fordi hun har flyttet langt unna. Hun har nok ikke så mange andre enn meg, og vil gjerne ha masse kontakt. Jeg har andre venner her jeg bor, og orker ikke å pleie et vennskap til noen som tok med seg mann og unger og flyttet vekk herfra. Vi var gode venner når vi var naboer. Men nå er rammene endret, og jeg er ikke interessert i å kjøre, overnatte osv. Har ikke sagt det til henne, annet enn å klage over at det er langt å kjøre. Og så tar jeg mindre og mindre kontakt. En samtale om dette ville blitt ubehagelig, og ført til bråstopp. Og sikkert argumentering fra hennes side. Jeg ser det som mye mer hensiktsmessig å fase det ut.

Høres ut som at du er sur fordi hun flytta?

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, Maleficenta skrev:

Høres ut som at du er sur fordi hun flytta?

Litt sur fordi hun flytta. Men er uansett ikke interessert i venner som bor langt unna når jeg kan ha venner i nærheten som det er enklere å møte. Hadde aldri blitt venner med henne hvis hun bodde langt unna da vi ble kjent :) Er ikke noe stort tap for meg at vennskapet opphører, tror det er verre for henne, som er på nytt sted uten nettverk. Men syns ikke hun kan forvente at jeg er interessert i å bevare kontakten når hun har flyttet vekk fra det vi og ungene våre hadde her. :) Så håper hun forstår hvorfor hun hører lite fra meg, uten at det skal bli nødvendig å ta noen samtale om det.

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Litt sur fordi hun flytta. Men er uansett ikke interessert i venner som bor langt unna når jeg kan ha venner i nærheten som det er enklere å møte. Hadde aldri blitt venner med henne hvis hun bodde langt unna da vi ble kjent :) Er ikke noe stort tap for meg at vennskapet opphører, tror det er verre for henne, som er på nytt sted uten nettverk. Men syns ikke hun kan forvente at jeg er interessert i å bevare kontakten når hun har flyttet vekk fra det vi og ungene våre hadde her. :) Så håper hun forstår hvorfor hun hører lite fra meg, uten at det skal bli nødvendig å ta noen samtale om det.

Så du er kun venner med folk det er praktisk å ha altså. Vennskapene stikker ikke så dypt hos deg...

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, Maleficenta skrev:

Så du er kun venner med folk det er praktisk å ha altså. Vennskapene stikker ikke så dypt hos deg...

Jeg tror du vet godt hva som blir ment. Du prøver jo ikke å forstå en gang. 

• Liker 3
Skrevet
17 timer siden, Zidji skrev:

Jeg tror du vet godt hva som blir ment. Du prøver jo ikke å forstå en gang. 

Nei for meg høres det ut som at det ikke er vits å være venn med noen man må dra et stykke fir å besøke. Du vil vel helst ha gangavstand. Det er ulike grunner til at folk må flytte

• Liker 2
Skrevet
På 27.12.2018 den 15.05, AnonymBruker skrev:

Jeg flyttet langt vekk og plutselig en dag sluttet en venninne helt å ta kontakt. Heller ikke fått noen forklaring. Velger å late som om det er deg, enkel og grei forklaring syns jeg😂

Anonymkode: ee47f...8c9

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...