Gjest Anonymous Skrevet 2. april 2005 #1 Del Skrevet 2. april 2005 Jeg må bare få sagt det til , alle, jeg er så glad! Har fattet besluttning om at jeg skal begynne på skolen igjen. Fra før av har jeg ingen fullførte studium, heller ikke gymnas. Og nå har jeg bestemt meg for å studere psykologi. Så nå skal jeg skaffe meg real kompetanse først, ett år. Aleneforsørger er jeg, så blakk kommer jeg til å bli, men det får så være. Kan jo hende jeg har krav på noe støtte i.o.m at jeg er alene med et barn på 5 år. Noen her som vet det kanskje? Måtte bare få det ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melk Skrevet 2. april 2005 #2 Del Skrevet 2. april 2005 Gratulerer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cherie Skrevet 2. april 2005 #3 Del Skrevet 2. april 2005 congrats Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. april 2005 #4 Del Skrevet 3. april 2005 Tror du har rett på noe støtte. Hør med trygdekontoret og lånekassen du! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesky Skrevet 3. april 2005 #5 Del Skrevet 3. april 2005 Jeg må bare få sagt det til , alle, jeg er så glad! Har fattet besluttning om at jeg skal begynne på skolen igjen. Fra før av har jeg ingen fullførte studium, heller ikke gymnas. Og nå har jeg bestemt meg for å studere psykologi. Så nå skal jeg skaffe meg real kompetanse først, ett år. Aleneforsørger er jeg, så blakk kommer jeg til å bli, men det får så være. Kan jo hende jeg har krav på noe støtte i.o.m at jeg er alene med et barn på 5 år. Noen her som vet det kanskje? Måtte bare få det ut Supert! Jeg tror psykologi er kjempe spennende! Jeg har tenkt litt på det selv, men tror ikke det blir det. Jeg vet dessverre ikke om du har krav på noen støtte, jeg tror ikke du har det. Men du får kanskje stipend, og iallefall lån, hos Lånekassen! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gitte Skrevet 3. april 2005 #6 Del Skrevet 3. april 2005 lykke til =) kravet er på over 5 i snitt. alle studenter har rett på støtte fra lånekassen, kjenner ei dame på 42 som får bortebostipend fra lånekassen fordi hun ikke bor hos foreldrene sine... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smashing Skrevet 5. april 2005 #7 Del Skrevet 5. april 2005 Moren min begynte også nettopp å studere igjen. Fikk meg da hun var 17, så da ble det liksom ikke så mye skole... Jeg tror at hun i tillegg til støtte fra lånekassen får ca 2000 til i måneden i støtte fordi hun ennå har så mange små hjemme. (Hun har 7 unger til sammen) Men, det er ikke så mye da. Men, de klarer seg. Det er jo en investering som vil lønne seg på andre måter. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vinter1 Skrevet 7. april 2005 #8 Del Skrevet 7. april 2005 det hres fornuftig ut at du skal begynne på skolen igjen-det er viktig med utdannelse.Jeg er selv alenemamma med 2 barn og tok studiekompetansen på 1 år+at jeg jobbet 75%stilling.Alt går hvis man bare vil og har bestemt seg.du kan jo prøve og få karakterer iforhold til evt.høgskoleutd.du tenker og ta.Du må IKKE ha 5 i snitt til alle utdannelsene.LYKKE TIL!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gitte Skrevet 7. april 2005 #9 Del Skrevet 7. april 2005 nei, du må ikke ha 5 i snitt for alle utdannelser, men hu her snakker om psykologistudiet... og der er det et veldig høyt snitt enten du liker det eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesten Skrevet 7. april 2005 #10 Del Skrevet 7. april 2005 Er ikkje psykologi grunnfag ope då? Er dette og ei sånn kvalitetsreform greie? Før i gamle dagar då eg var ung kom alle inn på psykologi, og nesten ingen inn på psykologi embedsstudiet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gitte Skrevet 7. april 2005 #11 Del Skrevet 7. april 2005 ingenting i psykologi er åpent lenger, du kan glatt komme inn på et årsstudium på rena ellerno, men uten høye karakterer kommer du ikke inn på 1.år psykologi ved universitetet. ei venninne av meg kom inn, men uten 6/A i alle fag var det omtrent umulig å komme inn videre. alternativet er såklart å ta en bachelor i psykologi, men da blir du ikke praktiserende psykolog. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. april 2005 #12 Del Skrevet 8. april 2005 Jeg må bare få sagt det til , alle, jeg er så glad! Har fattet besluttning om at jeg skal begynne på skolen igjen. Fra før av har jeg ingen fullførte studium, heller ikke gymnas. Og nå har jeg bestemt meg for å studere psykologi. Så nå skal jeg skaffe meg real kompetanse først, ett år. Aleneforsørger er jeg, så blakk kommer jeg til å bli, men det får så være. Kan jo hende jeg har krav på noe støtte i.o.m at jeg er alene med et barn på 5 år. Noen her som vet det kanskje? Måtte bare få det ut Grattissss!! :-) En av de beste valg jeg selv har tatt, var å begynne på skolen 'igjen' (ferdig for lenge siden), og jeg tror nok du kan tenke tilbake på det slik senere også Og javisst! Jeg tror du har god mulighet til å få en del støtte i din situajson, så bruk det for hva du kan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. april 2005 #13 Del Skrevet 8. april 2005 For å komme inn på grunnfag psykologi ved ntnu trengte man ikke å ha 3 i snitt engang, i fjor. Ved UiO er kravet høyere, bl.a. fordi det er flere som søker seg dit. Ved ntnu har en som tankegang at psykologi er et såpass viktig/spennende studie at flere burde få anledning til å studere det. Iallefall som grunnfag. For å BLI psykolog, altså å komme videre fra grunnfag til profesjonsstudiet, kreves det derimot så godt som bare A`er, uavhengig av hvilket lærested man søker seg til. Så flott at du skal ta artium og har satt deg som mål å studere psykologi. Men du trenger altså ikke fokusere på at du absolutt må ha 5`ere og 6`ere for å få det til, som andre her i tråden hevder. Men å jobbe for å få gode karakterer fra videregående gjør at en stiller litt bedre forberedt til å ta høyere utdanning, for det er jo naturligvis endel tyngre enn videregående fag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 8. april 2005 #14 Del Skrevet 8. april 2005 Jeg må bare få sagt det til , alle, jeg er så glad! Har fattet besluttning om at jeg skal begynne på skolen igjen. Fra før av har jeg ingen fullførte studium, heller ikke gymnas. Og nå har jeg bestemt meg for å studere psykologi. Så nå skal jeg skaffe meg real kompetanse først, ett år. Aleneforsørger er jeg, så blakk kommer jeg til å bli, men det får så være. Kan jo hende jeg har krav på noe støtte i.o.m at jeg er alene med et barn på 5 år. Noen her som vet det kanskje? Måtte bare få det ut GRATULERER! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå