Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har testet og fått positiv EL-test, hatt sex hver dag siden jeg var ferdig med mensen..Men har nå lest at om man har kort lutealfase så vil ikke egget feste seg? Skal jeg bare gi opp håpet denne gangen også?

se vedlagt bilde for syklus

CF18BA40-2D40-46F3-9F78-3336A82F8A6B.png

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger jo ikke gi opp, jeg fikk sen eggeløsning denne mnd og nå er mensen forskjøvet. 4 dager sen EL og nå er jeg 2 dager over "normal IKM" pga. det. Negativ test men ingen mens, enten er jeg gravid eller så kommer mensen som "bestilt" om 2 dager :) Ville tracket det over lengre tid, er det alltid sånn kan du få medisiner som forlenger EL. 

Anonymkode: f0f62...755

• Liker 1
Skrevet

Jeg har hatt mellom 28-25 dagers syklus de 3 siste månedene.. 

Vil 9 dagers lutealfase være for kort? Mener å ha lest at den må være på minimum 12 for at egget skal feste seg 😕

Skrevet

9 dager er nok for kort ja.

Anonymkode: 03987...ef2

Skrevet
7 timer siden, LitaPia skrev:

Jeg har hatt mellom 28-25 dagers syklus de 3 siste månedene.. 

Vil 9 dagers lutealfase være for kort? Mener å ha lest at den må være på minimum 12 for at egget skal feste seg 😕

9 dager hver gang kan nok gjøre det vanskelig, men dette vil du få hjelp til om det skjer hver syklus. Bestill en time hos gynekolog og start der. Googler du så finner du heldigvis mange som har blitt gravid med kort lutealfase så det trenger ikke være kjørt for deg på naturlig vis uansett :)

Anonymkode: f0f62...755

• Liker 1
Skrevet

Min var også sånn. Men ble gravid for det. Men vil anbefale å ha sex annenhver dag

Anonymkode: f1325...87b

• Liker 1
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min var også sånn. Men ble gravid for det. Men vil anbefale å ha sex annenhver dag

Anonymkode: f1325...87b

Vi har hatt sex hver eneste dag siden jeg ble ferdig med mens... får håpe det går denne gangen. Om ikke, og det er slik at lutealfasen er for kort; hva kan hjelpe for å forlenge den? Progesteron? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...