Gå til innhold

Ødelagt i ansiktet etter fruktsyrebehandling

Anbefalte innlegg

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke opplevd akkurat det samme, men noe lignende. For et lite halvår siden fikk jeg en kraftig hudreaksjon i fobindelse med en virusinfeksjon jeg hadde, og etter det hae huden min vært svært sensitiv. Jeg har begynt å reagere på et hudprodukt jeg har brukt over lang tid og aldri reagert på før. Fikk en brennende og stikkende følelse i huden i ansiktet. Jeg sluttet å bruke alle ansiktsprodukter til symptomene dempet seg og etter hvert forsvant, for så å prøve ut ett og ett produkt om gangen for å finne ut hvilket det var jeg reagerte på. Jeg tenker at det er ikke usansynlig at reksjonen du fikk etter ansiktsbehandlingen har ført til at du har blitt sensitiv for en eller flere ingredienser i ansiktsproduktene du bruker. 

Anonymkode: 9eb4d...04f

Jeg hadde også prøvd å kutte i alt av produkter du bruker. Inkludert vaskemiddel/tøymykner, shampoo osv. Kutt all parfyme.

Anonymkode: dacac...003

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
På 27.12.2018 den 9.36, AnonymBruker skrev:

Er det noen her som har opplevd det samme? Jeg trenger hjelp med gode råd ! 

Til min bursdag fikk jeg et gavekort på ansiktsbehandling med fruktsyre.

Dette skjedde i juni i år,og etter det har livet vært helt uuholdelig ! Jeg har fått rødt, sviende utslett i hele ansiktet !

Eieren av spaet sier hun ikke tar ansvar for dette og påstår at hun ikke har gjort noe galt. Hun tok aldri noen test på huden min og jeg merket etter bare noen minutter en svie i ansiktet. Jeg fortalte det til henne, men hun sa at det bare ville bli bedre. Det har blitt 100 ganger verre !  Jeg har oppsøkt min fastlege, og han sier han ikke forstår hva han skal gjøre, men skrev ut noen salver som gjorde svien verre. Besøk hos hudspesialist fikk jeg en ny salve, som heller ikke virker. Jeg har vært på Volvat hos hudlege som skrev ut en salve til kr 1000.- pr tube....som heller ikke hjelper ! I forrige uke var jeg i Oslo hos spesialist, som mener han kan hjelpe meg med laser og fjerning av blodårer i kinnene. Da mener han smerten vil bli borte. Jeg er sterkt i tvil ! Please...er det noen her som har erfaring med preparater/metoder som hjelper? Denne "bursdagsgaven"  begynner å koste meg flere tusen kroner ! Takknemlig for svar. 

Anonymkode: adab7...51a

Ryddet for injurier. Edie, adm.

Kontakt en advokat. 

Anonymkode: b1e5e...888

Endret av Edie
  • Liker 1
Skrevet

Hvetekimsolje? 

Anonymkode: d28b9...534

Skrevet

Nå har jeg bare googlet litt, for å se om du kjenner deg igjen i symptomene. Kanskje det kan hjelpe. Jeg håper det. http://www.dermatologi.no/produkter-reaksjon-pa-hudprodukter.html

Fruktsyrer skal jo være en lett peeling, og jeg synes også det svir litt og prikker i huden da jeg har brukt det, men aldri fått en slik reaksjon som deg. 

Gikk du ut i solen etter behandlingen? Fikk du noen veiledning på det? I så fall, er det IKKE bra. Huden din er sårbar etter en slik behandling og tåler ikke sol. Ei venninne fikk huden ødelagt, selv om dette er mange år siden og ting kan ha endret seg siden den gang. 

Håper du får hjelp, for dette høres veldig vondt og leit ut. 

• Liker 1
Skrevet

Kan du ha utviklet allergi mot MI? Google MI-allergi og sammenlign utslettene på bildene du får opp. Den type allergi kan komme veldig brått, og dessverre er det MI i veldig mye vi omgir oss.

Anonymkode: ee8e2...266

• Liker 1
Skrevet
På 29.12.2018 den 0.59, Tran09 skrev:

Helt vanlig lypsyl (den vanlig blå som kjøpes på matbutikk) funker hos meg når jeg får sviende kinn og blir tørr og humpete under øyelokkene. Smører  i hele ansiktet og lar huden hvile om natten. Vask av i lunket vann om morningen. 

Den består nesten bare av mineralolje og den oljen er nesten uten unntak fullstendig unyttig for huden.  

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tviler på at det er behandlingen som er årsaken så lang tid etter. Gå til fastlegen din å spør etter antibiotika. Høres ut som en infeksjon i huden.

Anonymkode: c3a31...c88

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På ‎31‎.‎12‎.‎2018 den 2.27, AnonymBruker skrev:

Kan du ha utviklet allergi mot MI? Google MI-allergi og sammenlign utslettene på bildene du får opp. Den type allergi kan komme veldig brått, og dessverre er det MI i veldig mye vi omgir oss.

Anonymkode: ee8e2...266

Det fikk jeg. Trigga av en ny sjampo jeg begynte å bruke. 
Ts det kan jo være for eksempel sjampoen? Jeg fikk kjempe fæl hud i ansiktet av den for gnei meg jo i ansiktet etter å ha skylt ut såpen i håret. 
Sjekk at ingenting du bruker inneholder MI, methylisoaxoane eller noe heter det på flasken (google riktig ord) . 

Det er en sånn side man kan sjekke for ingredienser i sminke og hudprodukter også forhold til irritasjon som heter cosdna.com så skriv inn produktene der som du bruker og se på irritasjonsskalaen om de får høy score eller er trygge. jeg tror som andre her at det ikke er syren alene som fortsatt preger deg men at du bruker et produkt huden din ikke tåler 

Anonymkode: c4a64...fdc

• Liker 1
Skrevet

Ryddet for injurier.

Edie, adm.

Skrevet
På 27.12.2018 den 23.45, Krokanis skrev:

Prøvd medisinsk honning?

Ja, det hjelper ikke !

AnonymBruker
Skrevet

Hvit/medisinsk vaselin da? Er det man får mot brannskader, iallefall? 

Anonymkode: 2694b...0e1

• Liker 2
Skrevet
På 30.12.2018 den 7.18, liljene skrev:

Nå har jeg bare googlet litt, for å se om du kjenner deg igjen i symptomene. Kanskje det kan hjelpe. Jeg håper det. http://www.dermatologi.no/produkter-reaksjon-pa-hudprodukter.html

Fruktsyrer skal jo være en lett peeling, og jeg synes også det svir litt og prikker i huden da jeg har brukt det, men aldri fått en slik reaksjon som deg. 

Gikk du ut i solen etter behandlingen? Fikk du noen veiledning på det? I så fall, er det IKKE bra. Huden din er sårbar etter en slik behandling og tåler ikke sol. Ei venninne fikk huden ødelagt, selv om dette er mange år siden og ting kan ha endret seg siden den gang. 

Håper du får hjelp, for dette høres veldig vondt og leit ut. 

Det er helt grusomt ! Utenkelig at min fastlege og to hudleger ikke vet hva de skal gjøre ! En sier jeg har fått rocacea mens en annen sier at dette går over, men tar litt tid ! En hudklinikk i Oslo mener de kan fjerne smerter med laser. Jeg er så betent i ansiktet nå at jeg tør ikke tenke på å bruke laser i ansiktet ! Nå går det på 7. måneden !   Nå er jeg også mer rød i huden enn noen gang ! Jeg får lyst til å avslutte livet. Jeg føler at jeg ikke kan gå ut mer, dessverre. 

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, W1948 skrev:

Det er helt grusomt ! Utenkelig at min fastlege og to hudleger ikke vet hva de skal gjøre ! En sier jeg har fått rocacea mens en annen sier at dette går over, men tar litt tid ! En hudklinikk i Oslo mener de kan fjerne smerter med laser. Jeg er så betent i ansiktet nå at jeg tør ikke tenke på å bruke laser i ansiktet ! Nå går det på 7. måneden !   Nå er jeg også mer rød i huden enn noen gang ! Jeg får lyst til å avslutte livet. Jeg føler at jeg ikke kan gå ut mer, dessverre. 

Avslutte over grunnet 7 mnd med hudproblemer er vel en smule overreaksjon.

Det hadde vært enklere å gi råd om du kunne lagt ved noen bilder av noe liknende.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Og har du prøvd zz krem som mange roccaca folk sverger til?

AnonymBruker
Skrevet

Oppsøk en psykolog mens du er igang!

Anonymkode: 5294b...e5e

Skrevet

Jeg har aldri hatt slike hudproblemer, men skjønner det er vanskelig. Sender over noen virtuelle klemmer her. 💕

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvit/medisinsk vaselin da? Er det man får mot brannskader, iallefall? 

Anonymkode: 2694b...0e1

Når huden min ikke tåler noe, ender jeg opp med vaselin faktisk... Men vet jo ikke om det funker for deg. Men når huden innimellom klapper sammen må jeg må bare slutte med alt. La huden være helt i fred.

Tåler da ikke aloe vera heller. Ikke pyriseptsalve. Ikke kortison. Ikke ansiktsvask. Nesten ikke vann. Ingenting.  

Ville ikke turt å eksperimentere med masse. Ville ikke brukt laser. 

Føler så med deg. Når huden streiker helt her har jeg lyst til å isolere meg helt.  Den syns jo så godt huden en har ansiktet. Men viktig for psyken jeg prøver være sammen venner og slik. Så håper du klarer det. 

Jeg ville gått til hudleger igjen tror jeg Jeg ville gått privat så slapp jeg vente Men vært litt sta.  Fortell alt  jeg har prøv. At jeg må bli tatt på alvor nå.  Jeg ville likevel være skeptisk til å ukritisk smøre på meg det de skrev ut om det virket som de bare virret i blinde..  

hos meg er det eneste som hjelper til slutt å bare la det være i fred.

Anonymkode: 813fa...1b2

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oppsøk en psykolog mens du er igang!

Anonymkode: 5294b...e5e

Fordi hun har fått en allergisk reaksjon på en vanlig hudpleiebehanding?   Da tror jeg fastlegen hadde ledd godt gitt.:fnise:

AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, Peonjenta skrev:

Fordi hun har fått en allergisk reaksjon på en vanlig hudpleiebehanding?   Da tror jeg fastlegen hadde ledd godt gitt.:fnise:

Fordi hun snakker om selvmord pga det.

• Liker 3
  • 5 uker senere...
Skrevet

Takk for alle tips ! Det er noen her som ikke forstår hvordan dette føles, men det er greit nok.  

Nå har jeg endelig funnet fram til hudlege John Langeland i Oslo. Ved hjelp av laser hos han, er nå smertene nesten borte ! 

Det samme er de største røde flekkene og kulene under huden, som jeg har hatt i et halvt år.

Håper virkelig jeg er ferdig med smertene, det er viktigst.  

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...