AnonymBruker Skrevet 27. desember 2018 #1 Skrevet 27. desember 2018 (endret) Er det noen her som har opplevd det samme? Jeg trenger hjelp med gode råd ! Til min bursdag fikk jeg et gavekort på ansiktsbehandling med fruktsyre. Dette skjedde i juni i år,og etter det har livet vært helt uuholdelig ! Jeg har fått rødt, sviende utslett i hele ansiktet ! Eieren av spaet sier hun ikke tar ansvar for dette og påstår at hun ikke har gjort noe galt. Hun tok aldri noen test på huden min og jeg merket etter bare noen minutter en svie i ansiktet. Jeg fortalte det til henne, men hun sa at det bare ville bli bedre. Det har blitt 100 ganger verre ! Jeg har oppsøkt min fastlege, og han sier han ikke forstår hva han skal gjøre, men skrev ut noen salver som gjorde svien verre. Besøk hos hudspesialist fikk jeg en ny salve, som heller ikke virker. Jeg har vært på Volvat hos hudlege som skrev ut en salve til kr 1000.- pr tube....som heller ikke hjelper ! I forrige uke var jeg i Oslo hos spesialist, som mener han kan hjelpe meg med laser og fjerning av blodårer i kinnene. Da mener han smerten vil bli borte. Jeg er sterkt i tvil ! Please...er det noen her som har erfaring med preparater/metoder som hjelper? Denne "bursdagsgaven" begynner å koste meg flere tusen kroner ! Takknemlig for svar. Anonymkode: adab7...51a Ryddet for injurier. Edie, adm. Endret 2. januar 2019 av Edie 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2018 #2 Skrevet 27. desember 2018 Det som faller meg inn er flytende og så ren aloe vera som mulig. Ren aloe er uten tilsatte kjemikalier og har hørt at det har hjulpet masse ved f.eks. brannsår, utslett, o.l. Hilsen mann. Anonymkode: 6e6f3...fb1 12
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2018 #3 Skrevet 27. desember 2018 Lykke til forresten. Og jeg er lei meg for å høre at det har skjedd med deg. Anonymkode: 6e6f3...fb1 4
Vera Skrevet 27. desember 2018 #4 Skrevet 27. desember 2018 (endret) Underskrev du noen form for kontrakt før behandling? Hvor eventuelle bivirkninger kom frem? Alle har forskjellig hudtype, og noen tåler ikke denne slags behandling. Å ikke fortelle om mulige bivirkninger fremstår som uprofesjonelt. Da burde folk i så fall gjøres oppmerksomme på at dette firmaet driver uprofesjonell butikk. På den andre siden syns jeg du kan kreve erstatning og dekking av påfølgende utgifter fra dette firmaet - hvis det ikke fremkom før behandling at man kan få denne type reaksjoner. Det høres nesten ut som huden din har gått i en slags betennelsesmodus, uten at jeg vet noe som helst om dette emnet. Ville oppsøkt en skikkelig hudlege (feks på sykehus), som fikk tatt prøver av huden din. Endret 27. desember 2018 av Vera 14
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2018 #5 Skrevet 27. desember 2018 Takk for svar. Jeg vurderer erstatningssak, men det er smertene og brenningen i kinnene som er grusomt. At tre leger, hvorav to spesialister ikke kan gi meg et skikkelig svar på hva som hjelper, er merkelig. Vanskelig å se enden på dette, dessverre, da det går på psyken løs. Anonymkode: adab7...51a 4
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2018 #7 Skrevet 27. desember 2018 38 minutter siden, Krokanis skrev: Prøvd medisinsk honning? Signerer denne Anonymkode: 1e35e...a78
Gjest loveli Skrevet 27. desember 2018 #8 Skrevet 27. desember 2018 (endret) Når huden min reagerer funker det å smøre med naturellyoughurt. Veldig billig og enkelt. Men man må smøre nok på og holde seg inne, man ser rimelig dum ut. Smør flere ganger daglig og hold huden fuktig. Om natten går det jo ikke like greit, men sov på ryggen og ha håndkle under hodet. Endret 3. januar 2019 av loveli
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2018 #9 Skrevet 28. desember 2018 Hvordan type syre og styrke var dette? Trodde ikke det var mulig med bivirkninger et halvt år etter! Er du sikker på det er pga syren og ikke noe nytt rense, krem eller sminke produkt du har begynt å bruke daglig som irriterer huden? Eneste jeg kan tenke meg hjelper er snegle krem. Prøv mizon snail recovery gel Anonymkode: 47952...392 4
Gjest ashanti Skrevet 28. desember 2018 #10 Skrevet 28. desember 2018 Jeg anbefaler hudlege Bjørn Bondevik om du holder til i Oslo. Forklar situasjonen og be om konsultasjon med han. Tror neppe aloe vera og yoghurt vil fikse dette, utfra slik du beskriver det.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2018 #11 Skrevet 28. desember 2018 Høres ut som om behandlingen har gjort det sensitiv for noe, en ingrediens kanskje. Det gir ikke mening at behandlingen i seg selv fortsatt skal gi utslag, du har byttet hud mange ganger siden da. Se om du kan finne noen fellesbetegnelser i alle produktene du bruker, inkludert de du har blitt gitt medisinsk. Anonymkode: cd6f1...675 4
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2018 #12 Skrevet 28. desember 2018 Har du rosacea? Da tåler man i så fall ikke fruktsyrepeeling. Ville gått til en salong som har elixir og fått behandling med evt mandelpeeling. Apoteket har også gode produkter hvis du nevner rosacea. Ikke bruk NOE med parfyme! Ikke bruk iskaldt eller varmt vann i ansiktet. Ikke drikke varme drikker hvis du fryser, og ikke drikk iskaldt vann når du er varm. Unnå trekk, og vifte i bilen mot ansiktet. Uansett om du har rosacea eller ikke, så gjelder samme forholdsregler for ømtålelig hud. Brenningen er fæl! Får du utslett/småkviser? Anonymkode: 866ea...bef 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2018 #13 Skrevet 28. desember 2018 On 12/27/2018 at 11:45 PM, Krokanis said: Prøvd medisinsk honning? Hva er medisinsk honning? Hva skiller medisinsk honning fra vanlig honning? Hvis folk hadde vært litt mer reflektert hadde ikke slike tråder eksistert. Anonymkode: 9cfdb...d50 3
Tran09 Skrevet 28. desember 2018 #14 Skrevet 28. desember 2018 Helt vanlig lypsyl (den vanlig blå som kjøpes på matbutikk) funker hos meg når jeg får sviende kinn og blir tørr og humpete under øyelokkene. Smører i hele ansiktet og lar huden hvile om natten. Vask av i lunket vann om morningen. 1
cerruti Skrevet 29. desember 2018 #15 Skrevet 29. desember 2018 På 27.12.2018 den 12.05, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Jeg vurderer erstatningssak, men det er smertene og brenningen i kinnene som er grusomt. At tre leger, hvorav to spesialister ikke kan gi meg et skikkelig svar på hva som hjelper, er merkelig. Vanskelig å se enden på dette, dessverre, da det går på psyken løs. Anonymkode: adab7...51a Anbefaler hudlege Guleng i Fr.stad.
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2018 #16 Skrevet 29. desember 2018 On 12/27/2018 at 9:44 AM, AnonymBruker said: Det som faller meg inn er flytende og så ren aloe vera som mulig. Ren aloe er uten tilsatte kjemikalier og har hørt at det har hjulpet masse ved f.eks. brannsår, utslett, o.l. Hilsen mann. Anonymkode: 6e6f3...fb1 Ja nettopp dette! Gå på helsekost og finn helt ren aloe vera, det er helt mirakuløst. Anonymkode: dd16e...ce4
Gjest MadameDeRosa Skrevet 29. desember 2018 #17 Skrevet 29. desember 2018 (endret) Fruktsyrer er såpass milde at de umulig kan ha påvirkning på din hud i dag, så lenge etter behandlingen. Høres ut som du har fått en slags bakteriell betennelse. Eventuelt at du er allergisk mot noe, der Fruktsyrebehandlingen var en trigger. Prøvd antibiotika? Altså, hørt med lege? Endret 29. desember 2018 av MadameDeRosa
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2018 #18 Skrevet 29. desember 2018 Det beste du kan gjøre nå (utenom de gode hudrådene her inne), er å gå til lokalavisa. Helt utrolig at en så useriøs aktør får drive uten konsekvenser. Ikke har hun testet det på en liten del av huden din først for å se om huden din tåler det, hun har heller ikke opplyst om eventuelle bivirkninger. Jeg hadde satt stor pris på å blitt advart mot denne salongen! Anonymkode: 15d17...ab9 6
The Kitten Skrevet 29. desember 2018 #19 Skrevet 29. desember 2018 Har du prøvd å la huden være i fred? Det virker som denne konstante behandlingen gjør det verre.. 6
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2018 #20 Skrevet 29. desember 2018 Har ikke opplevd akkurat det samme, men noe lignende. For et lite halvår siden fikk jeg en kraftig hudreaksjon i fobindelse med en virusinfeksjon jeg hadde, og etter det hae huden min vært svært sensitiv. Jeg har begynt å reagere på et hudprodukt jeg har brukt over lang tid og aldri reagert på før. Fikk en brennende og stikkende følelse i huden i ansiktet. Jeg sluttet å bruke alle ansiktsprodukter til symptomene dempet seg og etter hvert forsvant, for så å prøve ut ett og ett produkt om gangen for å finne ut hvilket det var jeg reagerte på. Jeg tenker at det er ikke usansynlig at reksjonen du fikk etter ansiktsbehandlingen har ført til at du har blitt sensitiv for en eller flere ingredienser i ansiktsproduktene du bruker. Anonymkode: 9eb4d...04f 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå