Gå til innhold

"Test ved IKM" når du har kort syklus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det sies jo at en ikke bør teste før IKM for å være sikker på at kroppen har rukket å produsere nok HCG til å slå ut + for å unngå skuffelsen ved å få positiv test ved kjemisk graviditet. Ved IKM skal testene være 99% sikker (sier de). Men gjelder det uansett når IKM er? Jeg forventer mensen 10 dager etter EL (som jeg har funnet fra temping + EL-tester), betyr det at en test er 99% sikker da, eller må jeg vente til 14 dager etter EL som er "normalen"? 

Våknet i dag til klart tydelig test, men tør ikke juble helt enda. Er 10 dpo. Har hatt en kjemisk tidligere, men da fikk jeg ikke positiv test før etter at jeg hadde begynt å blø 11 dpo. 

------------------

-Josefine

Anonymkode: 311b1...47e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1. Hurra og gratulerer. Du er gravid! 😊 

2. Kjemisk er dessverre vanlig, både før og etter IKM, så her er ikke mensen noen «magisk grense» uavhengig av syklusen din. En positiv test er like sikker uansett om du tester 10 eller 14 dpo. Vi får bare håpe at spiren klamrer seg fast! 

3. Du har helt rett i at det er dpo og ikke IKM som er utgangspunktet for når det er vanlig å få positiv test. Men for de fleste er IKM såppas nærme 12 dpo at det omtrent er det samme. 

Anonymkode: cfdde...0f6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...