Gå til innhold

Folknsom vokser opp i storby vs folk som vokser opp langt ut i bygda.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det å gokse opp i en by som Oslo, Berlin, Istanbul og NY , Moskva?

selv vokste jeg opp i en bygd som ligger langt unna alt som heter by i det hele tatt. Alle kjenner alle i distriktet liksom. 

Blir man for forskjellig til å være sammen med en som er oppvokst i en av nevnte byer, eller hvilken som helst annen by? Vi i bygda har naturen, vi kan være helt alene, eller vi er faktisk helt alene når vi går ut med mindre vi avtaler med noen 😛 

Anonymkode: 7130a...2eb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forskjellig er bare bra.

Det er litt sært med byfolk som sier at de aldri kunne tenkt seg å bo på bygda og de som sier omvendt.

Skrevet

Jeg er født og oppvokst i Oslo. Og har prøvd å bo i en liten by, jeg trivdes ikke. Prøvde i flere år, men måtte flytte tilbake til byen. Jeg må jo ikke bo i Oslo, kunne sikkert fint bo i en annen relativt stor by, eller bo utenfor Oslo, men med mulighet til å lett komme meg til Oslo. 

Anonymkode: 1f2eb...55a

Skrevet

Jeg prøvde bygd i ett år og jeg hadde flyttet tilbake til byen tidligere hvis jeg hadde kunnet. 

Jeg mener at bygdefolk og byfolk er ganske forskjellige. Like på det meste, men allikevel forskjellige. 

Jeg kunne fint vært sammen med en bygdemann, men jeg kunne ikke flyttet til bygda igjen, så da måtte jeg i hvert fall hatt meg en bygdemann som likte å bo i byen der det er naboer på alle kanter, kø inn til sentrum hver morgen og ettermiddag, tjokkfullt av folk på kjøpesentre og 17.maitog som tar lengre enn 20 minutter på å bli ferdig. 

Anonymkode: f665b...af9

Skrevet

Jeg vokste opp i Oslo, en småby i forhold til den byen moren min vokste opp i. Det bor en del millioner i hjembyen til min mor. Vil si at det var fint å vokse opp i Oslo, moren min bare ler når hun hører folk si at de er redde i Oslo. Har også bodd på sørlandet og trivdes veldig godt der. Jeg tror jeg er en person som kan trives de fleste steder egentlig. Naturopplevelser kan man lett få i Oslo og i enkelte andre europeiske storbyer, men er nok lettere å være nærmere naturen om man bor i en bygd. 

Anonymkode: 6fb60...988

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vokste opp i Oslo, en småby i forhold til den byen moren min vokste opp i. Det bor en del millioner i hjembyen til min mor. Vil si at det var fint å vokse opp i Oslo, moren min bare ler når hun hører folk si at de er redde i Oslo. Har også bodd på sørlandet og trivdes veldig godt der. Jeg tror jeg er en person som kan trives de fleste steder egentlig. Naturopplevelser kan man lett få i Oslo og i enkelte andre europeiske storbyer, men er nok lettere å være nærmere naturen om man bor i en bygd. 

Anonymkode: 6fb60...988

Jeg tror ikke du vet hva småby er for noe. Ikke en gang i USA regnes en by med nesten 1 million innbyggere som en småby.

Anonymkode: a1292...41f

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vokste opp i Oslo, en småby i forhold til den byen moren min vokste opp i. Det bor en del millioner i hjembyen til min mor. Vil si at det var fint å vokse opp i Oslo, moren min bare ler når hun hører folk si at de er redde i Oslo.

Nå er det ikke bare befolkning du må se på, men også befolkningstetthet. Manila har kun 1.6 millioner mot New York sine 8.6 millioner, men likevel har Manila 4 ganger så stor befolkningstetthet. 

Anonymkode: 8e228...575

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...