Gå til innhold

Vurderer vgs med internat for barnet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har kjennsksp til vgs med internat. Vurderer å presentere dette for ungdommen min. Holder på å undersøker om det finnes feks et kristent alternativ, kanskje tettere oppfølging på regler ol. Dette er ingen ønskesituasjon for jeg vil ha ungdommen boende, men dersom det står å faller på om jeg må gå til retten for å få omsorgen, og at det vil oppleves som belastende pga fars reaksjon, så er kanskje dette et alernativ. 

Anonymkode: 9d02c...cec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes en på Ringerike - Tyristrand Vgs. 

Anonymkode: 556c5...929

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes en på Ringerike - Tyristrand Vgs. 

Anonymkode: 556c5...929

Ja, det har jeg sett og har sendt mail med mine spm, kjenner du til den?

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har kjennsksp til vgs med internat. Vurderer å presentere dette for ungdommen min. Holder på å undersøker om det finnes feks et kristent alternativ, kanskje tettere oppfølging på regler ol.

Det er 16 "kristne" vgs. med internat

https://www.kristneskoler.no/skolerpertype/videregaaendeskoler

Skrevet

Jeg har en venninne som gikk på et kristent internat i Hordaland. Mye fest og fyll der altså. Ville ikke sendt mitt barn! Venninnen min dro dit som en uskyldig kristen jente som aldri hadde smakt alkohol eller prøvd sigaretter, og i løpet av første uke hadde hun sin første fyllekule, og hun gikk ut av videregående avhengig av snus og sigaretter. Hun hadde også planer med å vente med sex til etter hun giftet seg, men den planen gikk ut vinduet ganske fort.
Slik jeg forstår det er kristeninternater fult med fyll, sex og dop.

Anonymkode: 64aa4...c60

• Liker 11
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en venninne som gikk på et kristent internat i Hordaland. Mye fest og fyll der altså. Ville ikke sendt mitt barn! Venninnen min dro dit som en uskyldig kristen jente som aldri hadde smakt alkohol eller prøvd sigaretter, og i løpet av første uke hadde hun sin første fyllekule, og hun gikk ut av videregående avhengig av snus og sigaretter. Hun hadde også planer med å vente med sex til etter hun giftet seg, men den planen gikk ut vinduet ganske fort.
Slik jeg forstår det er kristeninternater fult med fyll, sex og dop.

Anonymkode: 64aa4...c60

Oj, det er nettopp slike ting jeg vil vite om. Hva er fakta, for skolens regler gir ingen indikasjon på virkeligheten. 

Skrevet

Selv har jeg gått på Lundeneset i Ølen men kun siste året så jeg trivdes ikke. Gjengene var godt etablert iom de fleste allerede hadde gått der i to år før meg. 

Drottningborg ved Grimstad er ett godt alternativ. Nydelige omgivelser og jeg har mange venner som gikk der som trivdes. 

Lyngdag VGs har internat med vanlige realfag og gårdsbruk som valgfag. Noen av mine barns venner går der og trives pluss at jeg kjenner flere av lærerne, de er fantastiske. Jeg hadde ikke vert redd for å sende noen av mine dit. 

Alle tre skolene har kristent syn. 

Anonymkode: 7b136...807

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selv har jeg gått på Lundeneset i Ølen men kun siste året så jeg trivdes ikke. Gjengene var godt etablert iom de fleste allerede hadde gått der i to år før meg. 

Drottningborg ved Grimstad er ett godt alternativ. Nydelige omgivelser og jeg har mange venner som gikk der som trivdes. 

Lyngdag VGs har internat med vanlige realfag og gårdsbruk som valgfag. Noen av mine barns venner går der og trives pluss at jeg kjenner flere av lærerne, de er fantastiske. Jeg hadde ikke vert redd for å sende noen av mine dit. 

Alle tre skolene har kristent syn. 

Anonymkode: 7b136...807

Takk for tips. 

Skrevet

Tomb vgs i råde. Landets beste internat. 

Anonymkode: 18a56...09a

• Liker 1
Skrevet

Jeg anbefaler Framnes i Norheimsund. Gikk der selv, elsket skolen og opplevde ikke fyll. Gode lærere og en veldig pen skole. Jeg er ikke kristen selv, men skolen er det 

Anonymkode: c0fd3...21d

• Liker 1
Skrevet

Hvam vgs har jo internat, men er ikke kristent. Ungdommen blir ikke nødvendigvis mer lydig og pliktoppfyllende bare fordi det går på en kristen skole. 

Anonymkode: 53b6c...26b

• Liker 19
Skrevet

Adventistkirken har Tyrifjord vgs på Røyse. 

Anonymkode: 95ba9...fa0

Skrevet

Vår skal søke på NTG ( Norsk toppidrett gymnas) Der er det internat, men kun for 1.klassingene. Har hørt positive omtaler, og hun er så opptatt av trening og sunt kosthold så er ikke spesielt bekymret for henne. Mer bekymret for om hun kommer inn.

Anonymkode: 67f07...2d5

• Liker 1
Skrevet

Sønnen min gikk på Gjennestad, i Stokke, Vestfold. Veldig fornøyd 

Anonymkode: cd20a...ad0

Skrevet

Eventuelt så kan barnet gå på skole i utlandet. Kunne det vært aktuelt?

Skrevet

Eventuelt så kan barnet gå på skole i utlandet. Kunne det vært aktuelt?

Det er waste of money.

Anonymkode: 01478...2e4

• Liker 1
Skrevet

Det er waste of money.

Anonymkode: 01478...2e4

Det må jo være opp til familien. Det finnes andre alternativer enn rådyre privatskoler i England.

• Liker 6
Skrevet

Jeg kjenner to som har gått på Sygna i Balestrand og trivdes veldig godt, men det er en del år siden. For øvrig er ikke internatskole noe å sende ungen på for å stramme dem opp, er de allerede ut og kjøre blir det ikke bedre av å reise femti mil fra mor. For øvrig er vel en vgs elev mer en gammel nok til å gi beskjed om at de vil/ikke vil ha samvær med den ene forelderen.

Anonymkode: 3d145...f71

• Liker 11
Skrevet

Drottningborg i Grimstad anbefales. 

Anonymkode: c4136...b6f

Skrevet

Sygna i Balestrand har jeg hørt mye bra om. 

Anonymkode: 31ab5...b7d

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...