Gå til innhold

Innafor å selge gave fra far?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet fikk ett spill i julegave av far. Spillet falt absolutt ikke i smak. Er det da innafor å selge det? Barnet går i småskolen.

Det er konfliktfylt mellom meg, mor, og faren. Han mener jo da selvsagt at jeg snakker stygt om han og ikke oppfordrer til samvær, men sannheten er da det helt motsatte.

Kan jo se for meg at dersom spillet selges, så blir far nok en gang sint på meg og meldinger vil igjen hagle inn...

Anonymkode: 913b7...9a8

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Barnet fikk ett spill i julegave av far. Spillet falt absolutt ikke i smak. Er det da innafor å selge det? Barnet går i småskolen.

Kan du ikke bytte spillet? 

• Liker 11
Skrevet

Hvorfor er det kun salg av spillet som er aktuelt? 

Anonymkode: d8a55...16d

• Liker 2
Skrevet

Kan ikke far og barnet gå i butikken det er kjøpt og bytte det?

• Liker 15
Skrevet

Far bor langt unna og samvær skjer bare noen ganger i året. Spillet er kjøpt hvor far bor, dit drar ikke barnet.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Far bor langt unna og samvær skjer bare noen ganger i året. Spillet er kjøpt hvor far bor, dit drar ikke barnet.

Hvor gammelt er barnet? Kan barnet selv snakke med far og be far bytte spillet til noe annet barnet ønsker seg? Alternativt kan du sende spillet til far og be han bytte det til noe annet?

Anonymkode: d64c1...9af

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gammelt er barnet? Kan barnet selv snakke med far og be far bytte spillet til noe annet barnet ønsker seg? Alternativt kan du sende spillet til far og be han bytte det til noe annet?

Anonymkode: d64c1...9af

Barnet (småskolen) nekter å snakke med far. Og far nekter å høre på meg, alt jeg sier er i følge han bare løgn uansett.

Skrevet

Jesus kristus det er snakk om et jævla dyrt spill dette her, hva?!

• Liker 27
Skrevet
Akkurat nå, Gent82 skrev:

Jesus kristus det er snakk om et jævla dyrt spill dette her, hva?!

Hahaha 😂😂 

Beste kommentaren ever denne jula!

• Liker 3
Skrevet

Hvis det er kjøpt i bokhandel feks ville jeg prøvd å bytte det der dere bor

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde ikke solgt det. Syns generelt lite om å selge gaver, iallefall så kort etter at det er mottatt. Om det er uaktuelt å snakke med far og å bytte spillet hadde jeg bare lagt det i en skuff og passet på at barnet takket skikkelig likevel.

• Liker 8
Skrevet

Aner ikke. Det er spill med tilbehør til en spillkonsoll. Barnet bryr seg katta om den gaven og 'ga den til meg'. Tenkte at det er jo dumt å ha et spill i huset som ikke vil bli brukt. Bedre da å selge det til noen som ønsker spillet, samt så får barnet pengene for spillet. Barnet er glad i penger (sparer alt) :) 

Spillet er kjøpt et sted som ikke er tilgjengelig her, så ikke akkurat lett å få det bytta heller :(

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Aner ikke. Det er spill med tilbehør til en spillkonsoll. Barnet bryr seg katta om den gaven og 'ga den til meg'. Tenkte at det er jo dumt å ha et spill i huset som ikke vil bli brukt. Bedre da å selge det til noen som ønsker spillet, samt så får barnet pengene for spillet. Barnet er glad i penger (sparer alt) :) 

Spillet er kjøpt et sted som ikke er tilgjengelig her, så ikke akkurat lett å få det bytta heller :(

Dersom dete har en tilsvarende butikk som har inne samme spillet kan du prøve å bytte det uansett. Ta en spansk en og si at du desverre ikke har byttelapp. I værstefall sier de nei.

Anonymkode: 6ffd8...0e8

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For et utakknemlig barn!

Anonymkode: 6fa98...e84

• Liker 16
Skrevet (endret)
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barnet (småskolen) nekter å snakke med far. Og far nekter å høre på meg, alt jeg sier er i følge han bare løgn uansett.

Synes det gir et dårlig signal ovenforl barnet å selge en gave han har fått fra sin (fraværende far). Særlig når det er et konfliktfylt forhold. Jeg ville nok forsøkt å overtale barnet til å takke pent for gaven og kanskje til og med teste ut på spillkonsollen. Kommer det ut at gaven er solgt er det svært ugunstig for relasjonen med far, og det er det vel ikke verdt for et skarve spill. Barnet kan finne andre måter å spare penger på.

Endret av Kitcat
  • Liker 12
Skrevet

Beklager, men jeg føler på meg at du nører litt oppunder her pga din holdning til faren. Jeg prøver ihvertfall og lære mine barn og være takknemlig for det man får.. Kanskje spillet vil være kjekt og ta frem igjen senere. ? 

Anonymkode: 76a0d...e4e

• Liker 20
Skrevet

Med den holdningen mor og barn har til far så burde mor gi beskjed til far at han ikke trenger og kaste bort penger på gaver til barnet. 

Anonymkode: d8350...5bc

• Liker 6
Skrevet

Barnet er takknemlig til de grader, selv for ting som barnet ikke liker. Det har noe med at faren bommer på gaver til henne konstant, det gjentar seg hvert eneste år. Barnet er en smule oppgitt over faren som igjen og igjen viser hvor lite han kjenner barnet, det skal også være sagt at faren utøver stort press mot barnet ved vært samvær som gjør at barnet kvier seg til hvert samvær.

Barnet takker alltid. At jeg skrev at barnet bryr seg katta om gaven, vil si at den bare ligger der.

Barnet har allerede gaver liggende fra flere år tilbake som ligger og samler støv.

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Med den holdningen mor og barn har til far så burde mor gi beskjed til far at han ikke trenger og kaste bort penger på gaver til barnet. 

Anonymkode: d8350...5bc

Haha, som sagt så hører han ikke på noen av oss. Han kjører sitt eget løp, akkurat som har gjort alle årene i barnets liv.

Jeg har prøvd i så mange år å oppmuntre til samvær, fortalt far om barnet og barnets interreser. Som sagt, far bryr seg ikke om det jeg sier. Til og med ikke tips og råd fra sakkyndige i alle rettsakene vi har vært gjennom har trengt inn til han. Barnet er dessverre blitt vant med skuffelsene fra far nå.

Dette er ikke noe som kun har skjedd en gang...

• Liker 1
Skrevet

Behold spillet, kanskje jenta liker det når faren og hun spiller det. Høres ut som om jenta har vansker med å si noe bra om faren til deg..

Anonymkode: 08ac4...462

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Barnet er takknemlig til de grader, selv for ting som barnet ikke liker. Det har noe med at faren bommer på gaver til henne konstant, det gjentar seg hvert eneste år. Barnet er en smule oppgitt over faren som igjen og igjen viser hvor lite han kjenner barnet, det skal også være sagt at faren utøver stort press mot barnet ved vært samvær som gjør at barnet kvier seg til hvert samvær.

Barnet takker alltid. At jeg skrev at barnet bryr seg katta om gaven, vil si at den bare ligger der.

Barnet har allerede gaver liggende fra flere år tilbake som ligger og samler støv.

Haha, som sagt så hører han ikke på noen av oss. Han kjører sitt eget løp, akkurat som har gjort alle årene i barnets liv.

Jeg har prøvd i så mange år å oppmuntre til samvær, fortalt far om barnet og barnets interreser. Som sagt, far bryr seg ikke om det jeg sier. Til og med ikke tips og råd fra sakkyndige i alle rettsakene vi har vært gjennom har trengt inn til han. Barnet er dessverre blitt vant med skuffelsene fra far nå.

Dette er ikke noe som kun har skjedd en gang...

Alle rettsakene? Alle?? Det tyder vel ikke på at faren er likegyldig. Stakkars unge sier nå jeg. Og så spør du om det er greit å selge spillet? Nei, det er ikke det. Du kan smile å si at pappa har gort sitt beste og så gjemmer dere det.

Anonymkode: 61fb0...c4f

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...