Gå til innhold

Ha eggløsning rett etter mensen?

Anbefalte innlegg

Gjest Geirfuglen
Skrevet (endret)

Jeg har brukt en digital tempmåler (LadyComp) og Clearblue digital eggløsningstester en stund. Jeg opplever LadyComp som lite treffsikker når det gjelder å forutsi eggløsning. For eksempel gjetter den på 29. desember, mens jeg har hatt Peak med smilefjes på Clearblue digital i dag.

Og da kommer spørsmålet mitt.. Kan man ha sin fertile periode rett etter mensen er ferdig, med eggløsning bare tre dager etter. Er det vanlig?

Ser ut som jeg har sykluslengde på 26 dager, lutealfase på 14 dager, mensen i fem dager, fertilt vindu på 6 dager og at ovulation day er CD12.  

Noen som skjønner noe av dette? Ble gravid med en gang sist vi prøvde, men nå har vi prøvd ganske lenge, og vi blir ganske utmattet begge to av prøveperiodene når jeg ikke har anelse om når eggløsning er 😁

Endret av Geirfuglen
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ikke bare å se etter eggløsningsslim for å se når du har eggløsning? Jeg hadde siste dag av mens forrige søndag og eggløsning i går. Lett å se pga slimet.

Anonymkode: 11206...d7c

Gjest Geirfuglen
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke bare å se etter eggløsningsslim for å se når du har eggløsning? Jeg hadde siste dag av mens forrige søndag og eggløsning i går. Lett å se pga slimet.

Anonymkode: 11206...d7c

Jo, sikkert, jeg har bare så lite greie på alt dette.. Har gått på hormonprevensjon i alle år, så jeg har ikke blitt særlig flink til å tolke tegn heller. Tror kanskje det var i dag. Er den fertile perioden over da, eller kan man regne med i morgen også? 

Skrevet

Jeg verken tester, temper eller ser etter tegn på den måten, og jeg ble gravid to mnd etter pilleslutt (mistet riktignok)

kommer ikke til å teste ellernoe nå heller. Vi har sex så og si hver dag hele måneden uansett, men det er fordi vi liker det og koser oss med sex. Og vi ser ikke på prøvingen som slitsom heller. Men hvis dere har sex annenhver/ hver tredje dag bør dere jo treffe. Lykke til!

Anonymkode: 89db7...125

Skrevet

Skjønte ikke hvilken dag du er på i dag da du testet positivt. Men resten høres helt, helt normalt ut. Jeg har også 26 dagers syklus, tester positiv dag 11. Noen ganger 10 eller 12.

Anonymkode: 6c506...b59

Skrevet

Kort lutealfase (dersom dette er tilfellet) kan indikere hormonforstyrrelse. Egget klarer da kort fortalt ikke å feste seg. Dette kan være helt vanlig etter bruk av hormonprevensjon. 

Hvis du lurer, og det er lenge siden du sluttet på hormonprevensjon, ville jeg sjekket opp i det, kan undersøkes med blodprøve.

Eggløsningsslim er det ikke alle som kan registrere, så det er ikke en selvfølge at man kan få svar på eggløsning så enkelt.

Anonymkode: 4dd2f...541

Gjest Geirfuglen
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg verken tester, temper eller ser etter tegn på den måten, og jeg ble gravid to mnd etter pilleslutt (mistet riktignok)

kommer ikke til å teste ellernoe nå heller. Vi har sex så og si hver dag hele måneden uansett, men det er fordi vi liker det og koser oss med sex. Og vi ser ikke på prøvingen som slitsom heller. Men hvis dere har sex annenhver/ hver tredje dag bør dere jo treffe. Lykke til!

Anonymkode: 89db7...125

Jeg ble også gravid kjapt sist og uten å gjøre noe for det. Det har dessverre ikke skjedd denne gangen, så vi må prøve litt oftere de dagene rundt eggløsning. Takk! 

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjønte ikke hvilken dag du er på i dag da du testet positivt. Men resten høres helt, helt normalt ut. Jeg har også 26 dagers syklus, tester positiv dag 11. Noen ganger 10 eller 12.

Anonymkode: 6c506...b59

Jeg var på dag 9 tror jeg. Altså fem dager med menstruasjon, og så den fjerde dagen etter det. 

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kort lutealfase (dersom dette er tilfellet) kan indikere hormonforstyrrelse. Egget klarer da kort fortalt ikke å feste seg. Dette kan være helt vanlig etter bruk av hormonprevensjon. 

Hvis du lurer, og det er lenge siden du sluttet på hormonprevensjon, ville jeg sjekket opp i det, kan undersøkes med blodprøve.

Eggløsningsslim er det ikke alle som kan registrere, så det er ikke en selvfølge at man kan få svar på eggløsning så enkelt.

Anonymkode: 4dd2f...541

Takk for hjelpen! Synes det har vært litt vanskelig å finne ut av disse tingene. Jeg fikk skader på livmoren ved sist fødsel som kan gjøre det vanskelig å bli gravid igjen, så jeg vil bare sikre meg om at vi har prøvd alt annet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...