Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 time siden, addict skrev:

Jeg hadde ONS med en fra Øst-Europa en gang. Han syntes at kondom var uaktuelt og nedverdigende. Jeg insisterte og han ble sur og fikk den ikke opp. Sendte han ut igjen, takk og farvel.

Om det er en generell holdning vet jeg ikke, men synes det var temmelig lavmål.

Såe....var han fra Russland? Polen? Ukraina? Makedonia? Ja, de er sikkert sånn alle. Typisk øst-europeere. Mens alle vest-europeiske menn elsker å bruke kondom. 

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Just now, addict said:

Ah storkoste meg den tiden som singel 😄🙌🏻

Forstår at du ikke skjønte poenget med kommentaren min..:roll: Og Øst-Europa er ikke en homogen region. Det finnes kulturelle forskjeller innad i regionen, som Baltikum og Balkan osv. Like dumt hadde vært å snakke om Vest-Europa og ikke skille mellom skandinavere, franskmen, engelkskmenn, spanjoler..

Anonymkode: 4f714...574

• Liker 4
Skrevet

Bestevenninnen min er sammen med kosovoalbaner, og han er en av de snilleste mennene jeg har møtt. Unner venninnen min han veldig mye. Han setter alltid familie nr 1 og fokuserer på familie og jobb, mye av kosovoalbanske menn er veldig opptatt av familie. Og til dere over som kommenterer som om de skulle vært fra midtøsten, kosovoalbania er faktisk i EUROPA, hvor så og si ingen er praktiserende muslimer og lever som europeere, bare fattigere. Ja selvfølgelig er det litt kulturforskjeller, men de er ikke helt gærne heller. Har veldig stor respekt for kosovoalbanere, spesielt etter jeg møtte familien hans. Super snille! Og hun er nå gravid og venter deres første barn 😄

Anonymkode: 92ce8...310

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg er kosovoalbaner selv, og kan si meg enig med hun over her faktisk. Altså, kosovo er i Europa og er så og si 2% som praktiserer muslimske lover, ellers så har du flere katolikker enn muslimer feks. Veldig irriterende å høre feil fakta om hjemlandet mitt. Og ja, selvfølgelig er det kulturforksjeller, men er personen oppvokst i Norge så skal det gå veldig fint. Gått i kosovos gater midt på natten i en hel sommerferie og alt du møter på er hyggelig mennesker som kan grensene sine. Også tatt med familien til min kjæreste som er norsk, og de elsker seg der. De henger ikke SÅ lenge etter lenger altså. 

Anonymkode: 92ce8...310

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

De fleste jeg kjenner, 4 av 5 er familie orienterte/eiersyke, lar ungene gå på sjølstyr. Og ute å flørter med andre kvinner i håp om å få seg et nr... 

Den ene av de fem sier at ALDRI stol på en kosovo albaner! De er de verste...

Anonymkode: 06bda...1aa

Kan du stole på han da da?  

Anonymkode: 8938c...563

• Liker 5
Skrevet

De har veldig digre peniser har jeg hørt. Må teste en sånn en en gang. 

Anonymkode: 5626b...999

Skrevet

Tråden er ryddet for forherligelse av brudd på norsk lov, og svar til dette. 

Perelandra, mod. 

Skrevet

På generelt grunnlag kan jeg si at menn fra Balkan har veldig annerledes holdninger enn nordmenn. Det er helt forskjellig kultur. Menn fra Balkan pleier ikke å hjelpe med husarbeid, er ikke så enige i likestilling, mener husarbeid og barneoppdragelse er utelykkende kvinnens ansvar og arbeid. Man har også tendens til å utøve fysisk vold men ikke fordi de er slemme eller onde mennesker, men fordi det er ganske normalt i landene der med fysisk avstraffelse av både barn og kone. Det kan hende at det finnes unntak fra dette, men da er man hyper-mega-super-gigaheldig som kvinne. Spesielt Kosovo og Albania er til og med verre enn andre land fra Balkan. Det er også mange muslimer i de to landene, så ofte er mannen også muslim med alt dette medfører av annerledes syn og holdninger sammenlignet med Norge og Vesten.

Anonymkode: 13ad3...dfe

• Liker 1
Skrevet

Hva er det med alle disse albanertrådene her? er det samme person ? :P 
Er det veldig mange albanere i Norge i og med at det er så mange tråder om det her?
Jeg har ikke en spesielt høy hest i dette tilfellet, da jeg har opplevd å bli betatt av et "frarådet av nordmenn" folkeslag selv.

Jeg vet hvor forskjellige folk kan være til tross for sitt rykte, og at folk er veldig generaliserende mot det som ikke er helt som dem selv. 

Men jeg kan komme med mine erfaringer med albanere:

Har hatt albansk kollega. Vedkommende stjal fra jobben, var høylytt og kunne være frekk. Arbeidsinnsatsen var heller ikke til å skryte av. Stod ofte bare og var opptatt med mobilen eller gjorde andre "morsomme" ting, mens vi andre jobbet. 

Kjenner en mann, hvis datter har vært sammen med albansk mann.
De møttes på nattklubb og ble sammen. Han inviterte familien sin uten å spørre henne først. Bare plutselig var de på døra og overnattet også på gulvet fordi det ikke var plass til alle i leiligheten. Det var hun som måtte ordne med mat, rydding og alt slik. Mannen skulle ikke gjøre noen ting.

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

På generelt grunnlag kan jeg si at menn fra Balkan har veldig annerledes holdninger enn nordmenn. Det er helt forskjellig kultur. Menn fra Balkan pleier ikke å hjelpe med husarbeid, er ikke så enige i likestilling, mener husarbeid og barneoppdragelse er utelykkende kvinnens ansvar og arbeid. Man har også tendens til å utøve fysisk vold men ikke fordi de er slemme eller onde mennesker, men fordi det er ganske normalt i landene der med fysisk avstraffelse av både barn og kone. Det kan hende at det finnes unntak fra dette, men da er man hyper-mega-super-gigaheldig som kvinne. Spesielt Kosovo og Albania er til og med verre enn andre land fra Balkan. Det er også mange muslimer i de to landene, så ofte er mannen også muslim med alt dette medfører av annerledes syn og holdninger sammenlignet med Norge og Vesten.

...Jeg gir opp 🙄 

Man skulle tro det gikk et kraftig skille mellom øst- og vest- europa. Det er også noe som heter sentral- europa, sør- europa og nord- europa. Siden du så bastant putter Norge og resten av Vesten i en og sammen pose- tenker du at en franskmann, en tysker og en danske har helt like holdninger og kultur? 

Tipper du finner en del forskjeller der også, på generelt grunnlag.  

Og siden du nevner husarbeid og likestilling. Det er plenty av norske menn som ikke er så begeistret for det heller. Og partnervold? Joda, skjer stadig vekk her også det. 

Det er helt utrolig hvor vanskelig det skal være for så mange å innse at nordmenn (og svensker og dansker og engelskmenn osv.- alle land som er vest og nord for Slovenia tydeligvis) gjerne ikke er så mye bedre på et generelt grunnlag enn folk fra andre land i europa. 

Og igjen, drittsekker finnes overalt. Tydeligvis en hel del i Kosovo i følge denne tråden. Men man skal ikke lengre enn til diverse kommentarfelt til de ulike nettavisene før man finner de norske drittsekkene. For de er der. Jeg lover. 

• Liker 7
Skrevet

Det er ganske mange ulike land her og det blir LITT feil å feie alle under samme kammen som enkelte ser ut til å gjøre du.

Viser til:
https://no.wikipedia.org/wiki/Balkan

En vanlig definisjon av hvilke stater eller deler av stater som tilhører Balkan er følgende (ikke inkludert eventuelle øyer):

Hele landet:

Mesteparten av landet:

Kun en mindre del av landet:

Tyrkia Tyrkia (kun den europeiske delen, kjent som Øst-Thrakia)

Anonymkode: c7cc7...1aa

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner en norsk mann som var veldig glad i ONS, men klaget at han ikke klarer å finne en kvinne å ha forhold med. Når jeg spurte hvorfor han ikke kan bli sammen med en av de kvinnene han ligger med, svarte han "fordi de er søppel". Skjønner hvorfor dere norske kvinner gidder å drive med ONS når dere blir sett på som søppel

Du kjenner EN mann som mener kvinner som er med på ONS er søppel og da mener jo selvsagt alle menn i Norge det samme?:rolleyes:

Han er jo søppel selv som driver å har ONS ofte. Dobbeltmoralen lenge leve.  

Skrevet
9 hours ago, Peonjenta said:

Du kjenner EN mann som mener kvinner som er med på ONS er søppel og da mener jo selvsagt alle menn i Norge det samme?:rolleyes:

Han er jo søppel selv som driver å har ONS ofte. Dobbeltmoralen lenge leve.  

Jeg vet ikke engang om jeg skal le eller grine av din kommentar. Det var jo nettopp ment som eksempel for hun som skrev at hun hadde ONS med en mann fra Øst-Europa og han ville ikke bruke kondom, så muligens det betyr at menn fra Øst-Europa ikke vil bruke kondomer. Poenget var at det er utrolig dumt å generalisere utifra sånne personlige erfaringer. Og dette begrepet "møtte en fra Øst-Europa" er så upresis som det kan være. Det finnes kulturelle, økonomiske og sosiale forskjeller mellom landene. Tror du at kultur i Estland er det samme som kultur i Bulgalia eller Albania? Kanskje du gjør det, vet ikke, men da gjør du en stor feil. Da kan jeg bare si at jeg møtte en mann fra Vest-Europa, om det var nordmann, franskmann eller spanjol-ingen forskjell. Alle dere er like uansett.

• Liker 3
Skrevet

Kjenner ingen Albanere ,men kjenner mange fra Serbia,Kroatia og Bosnia. Veldig hyggelige folk både kvinner og menn. Men di hater albanere da😅

Anonymkode: c3551...a75

• Liker 1
Skrevet
På 28.12.2018 den 12.25, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke engang om jeg skal le eller grine av din kommentar. Det var jo nettopp ment som eksempel for hun som skrev at hun hadde ONS med en mann fra Øst-Europa og han ville ikke bruke kondom, så muligens det betyr at menn fra Øst-Europa ikke vil bruke kondomer. Poenget var at det er utrolig dumt å generalisere utifra sånne personlige erfaringer. Og dette begrepet "møtte en fra Øst-Europa" er så upresis som det kan være. Det finnes kulturelle, økonomiske og sosiale forskjeller mellom landene. Tror du at kultur i Estland er det samme som kultur i Bulgalia eller Albania? Kanskje du gjør det, vet ikke, men da gjør du en stor feil. Da kan jeg bare si at jeg møtte en mann fra Vest-Europa, om det var nordmann, franskmann eller spanjol-ingen forskjell. Alle dere er like uansett.

Hvor har jeg skrevet at alle menn fra Øst-Europa er like?

Skrevet

En del av familien min er fra Bosnia. Kjempeglad i dem alle sammen. Familien betyr alt, og både mennene og kvinnene er varme og inkluderende. Mennene er kanskje litt mer "dominante" og er i mange tilfeller sjefen i familien. Men de hjelper til hjemme, de også. Kjenner mest serbere, kroatsere og bosniere da. Har ikke noe spesielt sterkt inntrykk av at mennene er mer tilbøyelige til å være utro enn andre europere. Synes, som en del brukere poengterer også, at det er viktig å ikke være fordomsfull. Det finnes store forskjeller på folk. ;) 

Anonymkode: ff958...e83

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
På 26.12.2018 den 21.35, AnonymBruker skrev:

Er det sant at mange er familieorienterte og lever i de lykkeligste ekteskap? Er det store kulturforskjeller fra Norge? 

Har en venninne som nylig ble sammen med en fra Kosovo. 

Anonymkode: 95d4a...027

Nei det er ikke sant. Det er som nordmenn, alle er forskjellige. Men de er kjent for dårlog kvinnesyn. Har ei venninne som har blitt banket av sin albanske kjæreste. De snakker bare ikke om det.

Anonymkode: 2131f...8fe

AnonymBruker
Skrevet
På 27.12.2018 den 16.51, AnonymBruker skrev:

De har veldig digre peniser har jeg hørt. Må teste en sånn en en gang. 

Anonymkode: 5626b...999

Det er ganske forskjell på folk. Finnes nordmenn med store også. 

Ville passet litt på for albanere iallfall. 

AnonymBruker
Skrevet
På 27.12.2018 den 20.05, AnonymBruker skrev:

Hva er det med alle disse albanertrådene her? er det samme person ? :P 
Er det veldig mange albanere i Norge i og med at det er så mange tråder om det her?
Jeg har ikke en spesielt høy hest i dette tilfellet, da jeg har opplevd å bli betatt av et "frarådet av nordmenn" folkeslag selv.

Jeg vet hvor forskjellige folk kan være til tross for sitt rykte, og at folk er veldig generaliserende mot det som ikke er helt som dem selv. 

Men jeg kan komme med mine erfaringer med albanere:

Har hatt albansk kollega. Vedkommende stjal fra jobben, var høylytt og kunne være frekk. Arbeidsinnsatsen var heller ikke til å skryte av. Stod ofte bare og var opptatt med mobilen eller gjorde andre "morsomme" ting, mens vi andre jobbet. 

Kjenner en mann, hvis datter har vært sammen med albansk mann.
De møttes på nattklubb og ble sammen. Han inviterte familien sin uten å spørre henne først. Bare plutselig var de på døra og overnattet også på gulvet fordi det ikke var plass til alle i leiligheten. Det var hun som måtte ordne med mat, rydding og alt slik. Mannen skulle ikke gjøre noen ting.

Det finnes kjempe mange albanere i norge ja. De flyktet under krigen.

AnonymBruker
Skrevet
På 27.12.2018 den 18.53, AnonymBruker skrev:

Da må jeg være en av disse super giga heldige kvinnene som opplever unntaket. Gift med en fra Kosovo i flere år, aldri opplevd det du beskriver. Ikke har jeg sett tendenser til det i familien hans heller. 

Anonymkode: 46a7b...72f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...