Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det sant at mange er familieorienterte og lever i de lykkeligste ekteskap? Er det store kulturforskjeller fra Norge? 

Har en venninne som nylig ble sammen med en fra Kosovo. 

Anonymkode: 95d4a...027

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er det sant at mange er familieorienterte og lever i de lykkeligste ekteskap? Er det store kulturforskjeller fra Norge? 

De fleste jeg kjenner, 4 av 5 er familie orienterte/eiersyke, lar ungene gå på sjølstyr. Og ute å flørter med andre kvinner i håp om å få seg et nr... 

Den ene av de fem sier at ALDRI stol på en kosovo albaner! De er de verste...

Anonymkode: 06bda...1aa

• Liker 8
Skrevet

Jeg kjenner ingen Kosovo-Albanere, men jeg kjenner menn fra Kroatia og Makedonia. Flotte menn alle sammen. Ikke store kulturforskjeller fra Norge, nei. 

Skrevet
3 minutter siden, ~white lady~ skrev:

Jeg kjenner ingen Kosovo-Albanere, men jeg kjenner menn fra Kroatia og Makedonia. Flotte menn alle sammen. Ikke store kulturforskjeller fra Norge, nei. 

Haha....  Må jaggu le når seg ser hvor naive og godtroende jenter kan være. Oppegående, reflekterte og ressurssterke. Men når det kommer til mannfolk ...... Komplett idioter !   Føøøøølesene ....   jo Takk .... Når du står der utenfor krisesenteret, oppbanka med en unge på armen.

Anonymkode: e907b...e52

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Haha....  Må jaggu le når seg ser hvor naive og godtroende jenter kan være. Oppegående, reflekterte og ressurssterke. Men når det kommer til mannfolk ...... Komplett idioter !   Føøøøølesene ....   jo Takk .... Når du står der utenfor krisesenteret, oppbanka med en unge på armen.

Anonymkode: e907b...e52

Nå vet jeg ikke hvilke erfaringer du har, men jeg kan garantere at jeg ikke er noen naiv og godtroende jentunge. "Balkan" er et stort område, det blir som å snakke om "menn fra Skandinavia" en del forskjeller men også mye likt. 

Mennene jeg snakker om er ressurssterke karer med flotte karrièrer innen oljebransjen og lignende. De fleste er i stabile, langvarige forhold. 

Kanskje du skal legge fordommene dine til side og heller være åpen for at nordmenn på ingen måte ligger på verdenstoppen i anstendig oppførsel? 

• Liker 12
Skrevet
15 minutter siden, ~white lady~ skrev:

Nå vet jeg ikke hvilke erfaringer du har, men jeg kan garantere at jeg ikke er noen naiv og godtroende jentunge. "Balkan" er et stort område, det blir som å snakke om "menn fra Skandinavia" en del forskjeller men også mye likt. 

Mennene jeg snakker om er ressurssterke karer med flotte karrièrer innen oljebransjen og lignende. De fleste er i stabile, langvarige forhold. 

Kanskje du skal legge fordommene dine til side og heller være åpen for at nordmenn på ingen måte ligger på verdenstoppen i anstendig oppførsel? 

Jeg vil påstå at menn fra Norge, Sverige og Danmark er ganske like når det kommer til livssyn, kultur og levesett.   Tror ikke en norsk kvinne får kultursjokk om hun blir sammen med en svenske. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
9 minutter siden, Peonjenta skrev:

Jeg vil påstå at menn fra Norge, Sverige og Danmark er ganske like når det kommer til livssyn, kultur og levesett.   Tror ikke en norsk kvinne får kultursjokk om hun blir sammen med en svenske. 

Jeg vil påstå at det er ganske store forskjeller, også innad i landet. Sammenlign en partysvenske med en traust kar fra ei lita bygd på vestlandet. En same som driver med reindrift og en gladkristen fra Kristiansand. 

Det handler vel mer om å finne noen man passer med, og det kan man også på tvers av landegrenser. 

• Liker 18
Skrevet

Kjenner ingen albanere, men har møtt noen serbere. Flotte menn.

Anonymkode: aeeaf...e9a

Skrevet
18 minutter siden, ~white lady~ skrev:

Jeg vil påstå at det er ganske store forskjeller, også innad i landet. Sammenlign en partysvenske med en traust kar fra ei lita bygd på vestlandet. En same som driver med reindrift og en gladkristen fra Kristiansand. 

Det handler vel mer om å finne noen man passer med, og det kan man også på tvers av landegrenser. 

De har fremdeles samme livssyn, lignende verdier og lignende kultur.   Tror forskjellene vil fortone seg mye større om man blir sammen med en fra Østeuropa. 

• Liker 3
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en dame fra Kosovo som har bodd i Norge i 10 år.

Det jeg skriver her er en generell beskrivelse av menn fra Kosovo og det eksisterer mange menn som ikke ville ha passet inn i den beskrivelsen.

Det er store kulturelle forskjeller mellom Kosovo og Norge. I Kosovo så er menn mindre tilstede for kona og barn, gjør ikke husarbeid eller lager mat, hverken til seg selv eller barna. 

De kommer til å smiske deg og gi opperksomhet for å få sex.  Hvis du har sex med dem for tidlig så kommer de til å tenke om deg som hore og miste interessen ganske fort. For mange så må kona være jomfru.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
29 minutter siden, ~white lady~ skrev:

Er egentlig helt enig med deg. Samtidig så har alle jenter jeg kjenner som har vært sammen med Kosovo-albanere opplevd sjalusi,utroskap, eiesyke osv. Tilfeldig? Vet ikke 

Anonymkode: 7ed35...2bf

• Liker 3
Skrevet

Første som kom i mitt hode var løgn. Vært med en Kosovo albaner i 3 år.

Ellers enig i det hun over skriver som er derfra.

Anonymkode: 9319c...817

• Liker 1
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det tror jeg ikke på. De er pengegriske, alle i det kosovoalbanske miljøet vet nå hvem venninna di er og når det blir slutt er det kjipt å vite at hun blir baksnakket, de tilbringer tiden sin på cafe og gidder ikke jobbe. Nei, håper hun tar til fornuften og kommer seg vekk asap. 

Anonymkode: 65f69...cc7

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg hadde ONS med en fra Øst-Europa en gang. Han syntes at kondom var uaktuelt og nedverdigende. Jeg insisterte og han ble sur og fikk den ikke opp. Sendte han ut igjen, takk og farvel.

Om det er en generell holdning vet jeg ikke, men synes det var temmelig lavmål.

Endret av addict
Skrevet
47 minutter siden, addict skrev:

Jeg hadde ONS med en fra Øst-Europa en gang. Han syntes at kondom var uaktuelt og nedverdigende. Jeg insisterte og han ble sur og fikk den ikke opp. Sendte han ut igjen, takk og farvel.

ganske vannlig med sånne holdinger. en vennine som er selv fra Kosovo skulle ha samleie med en gutt fra Kosovo. Han ble fornærmet bare fordi hun hadde kondom i leiligheten.

Skrevet

Jeg har nå en mann fra balkan på 8året med to barn og han er verdens snilleste og bidrar både med husarbeid, bleieskift, flaskemating, tilbereding av barnemat og står for mesteparten av middagslagingen. Veldig romantisk også og verken drikker eller røyker og har ikke interesse av å farte på byen. Men det er klart at det er veldig store forskjeller her og min kom tross alt til norge i tenårene.

Anonymkode: c7cc7...1aa

Skrevet

Styr klar av dem! Var gift med en mann fra Balkan i over 10 år. Kulturforskjellene er store. Hadde aldri aldri gjort det igjen. Enig med det hun albanske over her skriver. Dessuten er de utrolig opptatt av fasade og penger. Og uttro hele hurven. Vet fsktik ikke om en eneste mann fra Balkan som ikke har vært uttro.

Anonymkode: 53cf8...461

• Nyttig 1
Skrevet
1 hour ago, addict said:

Jeg kjenner en norsk mann som var veldig glad i ONS, men klaget at han ikke klarer å finne en kvinne å ha forhold med. Når jeg spurte hvorfor han ikke kan bli sammen med en av de kvinnene han ligger med, svarte han "fordi de er søppel". Skjønner hvorfor dere norske kvinner gidder å drive med ONS når dere blir sett på som søppel

Anonymkode: 4f714...574

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner en norsk mann som var veldig glad i ONS, men klaget at han ikke klarer å finne en kvinne å ha forhold med. Når jeg spurte hvorfor han ikke kan bli sammen med en av de kvinnene han ligger med, svarte han "fordi de er søppel". Skjønner hvorfor dere norske kvinner gidder å drive med ONS når dere blir sett på som søppel

Anonymkode: 4f714...574

Ah storkoste meg den tiden som singel 😄🙌🏻

• Liker 1
Skrevet

For å poengtere; Balkan er ikke et land! Det er store forskjeller mellom de ulike landene, både språk, skrift, kultur, religion og økonomi. 

Det virker som de fleste her snakker om Kosovo Albanere, og jeg kjenner som sagt ingen. Man finner uansett drittsekker overalt, også i Norge. Gjett hvem som ligger på klamydiatoppen? Nettopp, Norge. Mange norske menn gidder ikke å bruke kondom. Mange norske menn er utro mot partneren sin. Mange norske menn gidder ikke å gjøre husarbeid eller stå opp med ungene. Mange norske menn er altfor glad i å drikke og feste. Mange norske menn er full av fordommer mot "utlendinger og innvandrere" mens de selv mener de bor i verdens beste land. Mange norske menn gidder ikke å jobbe. Mange norske menn bruker altfor mye tid på gaming. Mange norske menn evner ikke å vise respekt ovenfor partneren sin. Det var også en norsk mann som voldtok meg, ikke en utlending. 

Jeg kunne fortsatt. Og det gjelder selvfølgelig kvinner også.

Det jeg vil fram til, er at Norge og nordmenn på ingen måte ligger i verdenstoppen når det kommer til noe som helst. Å bli kjent med mennesker fra andre steder i verden er som regel en berikelse- men så klart, dårlige mennesker finnes overalt. Man må bare ha øynene åpne. 

• Liker 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...