Gå til innhold

Er Go Morgen Yoghurt anbefalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

tine_go_morgenuten_jordb_r_lime.jpg
Er slike som disse et ok supplement til et sunt kosthold og vektreduksjon? 

Anonymkode: 874a2...316

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer an på ditt syn angående kunstig søtning. For min del er det et stort nei og ville valgt naturell yoghurt med honning e.l.

Anonymkode: f0113...f8e

Skrevet

Ok. Jeg bare lurte på om det var en god ting å ha et slikt produkt med i en dietthverdag som mellommål el.l.?

Skrevet

Laget på morsmelk. Mennesker trenger ikke slikt.

Anonymkode: 17170...ecb

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ok. Jeg bare lurte på om det var en god ting å ha et slikt produkt med i en dietthverdag som mellommål el.l.?

Hvorfor trenger du et mellommåltid? Skal du ikke ned i vekt?

Spis sjeldnere, og dropp sånne ting som mellommåltid og "snacks"

Spis 2, maks 3 måltider i løpet av våkentiden din, og spis sen frokost, og tidlig middag/kvelds.

Det beste du kan gjøre for kroppen din er å gi den en god, lang pause fra å fordøye mat, og gi den tid og en sjangse til å faktisk bryte noe ned også.

Kroppen kan ikke fordøye mat og bryte ned kroppsfett samtidig. Det er enten det ene eller det andre.

Og hver gang man spiser noe setter man kroppen i lagrings/fordøyelsesmodus, og hindrer den i å bryte ned.

Anonymkode: 802f1...404

• Liker 5
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor trenger du et mellommåltid? Skal du ikke ned i vekt?

Spis sjeldnere, og dropp sånne ting som mellommåltid og "snacks"

Spis 2, maks 3 måltider i løpet av våkentiden din, og spis sen frokost, og tidlig middag/kvelds.

Det beste du kan gjøre for kroppen din er å gi den en god, lang pause fra å fordøye mat, og gi den tid og en sjangse til å faktisk bryte noe ned også.

Kroppen kan ikke fordøye mat og bryte ned kroppsfett samtidig. Det er enten det ene eller det andre.

Og hver gang man spiser noe setter man kroppen i lagrings/fordøyelsesmodus, og hindrer den i å bryte ned.

Gikk ned 30 kilo ved å spise ofte og lite. Alle er ikke like!

Anonymkode: c4b5a...0f3

• Liker 7
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Hvor sulten følte du deg, og hvor lang tid tok det?

• Liker 2
Skrevet

Melkeprodukter overbelaster leveren og gir deg treg lever og insulinresistens til slutt.

Anonymkode: 73f6d...bc4

Skrevet

Men jeg spør ikke om slankeråd og fremgangsmåter. Jeg spør bare om akkurat denne yoghurten og musli. Det finnes like mange forslag til hva som er best fremgangsmåte som det finnes slankere og så kommer de som tror at de har, men som egentlig ikke har peiling i tillegg. 

Skrevet

Nei, det er for mye karbs og for lite fett. Ta heller en neve bær evt med en fløteskvett på.

Anonymkode: a996c...bde

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Laget på morsmelk. Mennesker trenger ikke slikt.

Anonymkode: 17170...ecb

Kaller du mora di ei ku?

Anonymkode: a996c...bde

• Liker 5
Skrevet

Jeg ville valgt et annet mellommåltid som metter mer og lenger. Det handler om kcal inn og ut, men om du ønsker å lykkes med vektnedgang er det greit å gjøre endringer du kan leve med. 

Anonymkode: c67f5...f4f

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette har jeg aldri hørt før. Har du noen dokumentasjon oå dette? Spør fordi jeg lurer og gjerne vil lære.

Anonymkode: 4a0e8...8d7

• Liker 1
Skrevet

Min kollega med sukkersyke oppdaget at disse inneholder for mye sukker selv om de ikke er tilsatt sukker. Hvis du ønsker å unngå unødvendig sukker i hverdagen er derfor disse et dårlig valg. Hvis du ikke har problem med sukker kan du godt spise disse, men pass på at de ikke inneholder for mye kalorier om du skal ned i vekt.

Anonymkode: 0fdfa...61a

• Liker 1
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du ønsker å unngå unødvendig sukker i hverdagen er derfor disse et dårlig valg.

Nå inneholder yoghurten 6 gram sukker / 100 gram. I sammenligning inneholder melk 5 gram sukker / 100 gram (kommer an på hvilken type melk), eple 10 gram sukker / 100 gram.

Anonymkode: 1f307...f58

Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor sulten følte du deg, og hvor lang tid tok det?

jeg var nesten ikke sulten, bare rett før middag, frokost osv. Tok rundt 10 mnd.

Skrevet

Melkeprodukter overbelaster leveren og gir deg treg lever og insulinresistens til slutt.

Anonymkode: 73f6d...bc4

Sprøyt!

Medisinsk dokumentasjon fra andre enn en eller annen jallalege på nettet takk!

Anonymkode: 15d58...12a

• Liker 6
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå inneholder yoghurten 6 gram sukker / 100 gram. I sammenligning inneholder melk 5 gram sukker / 100 gram (kommer an på hvilken type melk), eple 10 gram sukker / 100 gram.

Anonymkode: 1f307...f58

Vi som holder oss unna unødvendig sukker holder oss unna alle disse. Denne inneholder forresten 12 gram per 100 gram, ikke 6 gram. Alle karbohydrater består av enkle sukkerarter, og alle som kan fordøyes av kroppen (altså ikke cellulose for eksempel) blir til enkle sukkerarter og øker blodsukkeret. Typen karbohydrater sier bare noe om hvor mange molekyler av enkle sukkerarter som er bundet sammen. Enkle sukkerarter (monosakkarider) = 1 enkel sukkerart. Disakkarider = 2. Polysakkarider 3->mange, mange tusen. 

Anonymkode: fb767...d6f

• Liker 3
Skrevet

Wow !  Imponerende.  Jeg er nettopp begynt på samme metode + eget brød og kuttet ut poteter.  4kg på ca. 1 mnd.

Anonymkode: 9fa81...b38

Skrevet

Anbefalt av hvem liksom?  Hysteriske veganere, kg-leger eller hva?

Anonymkode: 6dcdd...03c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...