AnonymBruker Skrevet 26. desember 2018 #1 Skrevet 26. desember 2018 Barnefar kjøpte mobil for 2 uker siden til ungen. Han kjøpte da ikke med forsikring fordi han skulle ha en innboforsikring som dekket dette. Nå har ungen klart å miste telefonen i gulvet å skjermen har sprukket. Barnefar er ikke interessert i å ordne dette å sier det er mitt ansvar siden jeg mottar barnebidrag. Min innboforsikring har en så høy eierandel på skjerm at det blir nesten like mye som telefonen er verdt. Å jeg kan vell heller ikke ta det på forsikringen min siden den er oppført på han? Hva gjør jeg? Anonymkode: caffc...ffa 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2018 #2 Skrevet 26. desember 2018 Kjøp en ny mob med forsikring, og be barnet om å bruke den hos deg mens den ødelagte kan brukes hos pappsen. Anonymkode: 6f3f8...7fc 10
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2018 #3 Skrevet 26. desember 2018 Si ifra til barnefaren. Han sitt ansvar ettersom han gikk til innkjøp på mobilen fra starten av. Anonymkode: d6c8a...8ce 12
MissLuluX Skrevet 26. desember 2018 #4 Skrevet 26. desember 2018 Hadde fikset mobilen og sendt fakturaen rett til han 😄 1
Thyra Skrevet 26. desember 2018 #5 Skrevet 26. desember 2018 Hvorfor kjøpte han ikke skjermbeskyttelse til mobilen? 3
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2018 #6 Skrevet 26. desember 2018 Kjøpte han den uten at det var enighet om det? Det er nå en gang slik at det er du som skal holde alle slike ting til barnet når du motar bidrag. Dette gjelder også ski, leker, klær og andre aktiviteter. Han kunne jo latt være og kjøpe den i utgangspunktet og overlatt dette til deg. Anonymkode: 0b7d3...7a9 6
Gent82 Skrevet 26. desember 2018 #7 Skrevet 26. desember 2018 Si til barnet at den telefonen er kaputt og at dere sammen går i butikken og kjøper ny utpå nyåret når du har råd til det..? 2
Addie Skrevet 26. desember 2018 #8 Skrevet 26. desember 2018 Jeg vet ikke hvor du bor, men hvis du bor i nærheten av Oslo og skal betale for å bytte skjerm, er det billig å bytte på Grønland. 2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2018 #9 Skrevet 26. desember 2018 Selvfølgelig er det ikke ditt ansvar å betale reperasjon for noe han har kjøpt. Anonymkode: 6d0b6...68f 4
Gjest mimoe Skrevet 26. desember 2018 #10 Skrevet 26. desember 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kjøpte han den uten at det var enighet om det? Det er nå en gang slik at det er du som skal holde alle slike ting til barnet når du motar bidrag. Dette gjelder også ski, leker, klær og andre aktiviteter. Han kunne jo latt være og kjøpe den i utgangspunktet og overlatt dette til deg. Anonymkode: 0b7d3...7a9 😂😂😂 Nei du, mobil og leker kommer på ingen måte inn under bidrag...
Addie Skrevet 26. desember 2018 #11 Skrevet 26. desember 2018 Hvis barnet bor hos deg, så tenker jeg at dette er noe du må betale for. Hvis han kjøpte mobilen, så slapp du vel å betale for den? Hvordan er det med andre ting? Hvis far kjøper sykkel til barnet, så ville du vel fikset dekket hvis det punkterte? Eller smurt skiene før skidag, selv om han kjøpte dem? Hvis du ikke har råd nå, spør om han kan spleise. Alternativt forklar barnet at dette må vente siden du ikke har pengene nå. 4
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2018 #12 Skrevet 26. desember 2018 1 time siden, mimoe skrev: 😂😂😂 Nei du, mobil og leker kommer på ingen måte inn under bidrag... Barnebidrag skal dekke alt bortsett fra ex briller, tannregulering og konfirmasjon etc. Anonymkode: 504a6...12f 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2018 #14 Skrevet 26. desember 2018 1 time siden, mimoe skrev: 😂😂😂 Nei du, mobil og leker kommer på ingen måte inn under bidrag... https://www.nav.no/no/Person/Familie/Barne+og+ektefellebidrag/Relatert+informasjon/beregning-av-underholdskostnaden Selvfølgelig gjør det det! Sitat Forbruksutgiftene er tredelt og består av: Individspesifikke utgifter Mat og drikke, klær og sko, helse og hygiene, lek og fritid, spedbarnsutstyr (bare yngste aldersgruppe). Husholdsspesifikke utgifter Andre dagligvarer, husholdsartikler, møbler, telefon og mediebruk, PC, video m.v. Beløpene dekker barnets andel av disse kostnadene. Følgende utgiftsposter er ikke med: Kostbare, utstyrskrevende fritidsinteresser, feriereiser, feiring av fødselsdager og andre begivenheter, gaver og lommepenger. Anonymkode: bb3cc...b90 2
Gjest mimoe Skrevet 27. desember 2018 #15 Skrevet 27. desember 2018 (endret) . Endret 27. desember 2018 av mimoe Feil
Peter007 Skrevet 27. desember 2018 #16 Skrevet 27. desember 2018 Hvor og med hvem bor barnet? Hos mor, det er mors ansvar og holde orden på barnets ting så lenge barnet har bosted mor.
Kattugla Skrevet 27. desember 2018 #17 Skrevet 27. desember 2018 Hvis far har valgt å kjøpe dyr duppedings til barnet uten å sikre den for uhell, hverken i form av forsikring eller beskyttelse, da synes jeg at han kan dekke dette på sin innbosforsikring. Ikke minst siden han selv har sagt at han valgte å droppe forsikring siden han har innboforsikring som dekker mobilen til barnet. 9
Nimneri Skrevet 27. desember 2018 #18 Skrevet 27. desember 2018 Man gir ikke en mobil til et barn uten å sikre den med riktig beskyttelse eller en plan om hva man skal gjøre når den går i stykker. Den mobilen var m dømt til å falle i bakken før eller siden! 2
Sylveon Skrevet 27. desember 2018 #19 Skrevet 27. desember 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Barnefar kjøpte mobil for 2 uker siden til ungen. Han kjøpte da ikke med forsikring fordi han skulle ha en innboforsikring som dekket dette. Nå har ungen klart å miste telefonen i gulvet å skjermen har sprukket. Barnefar er ikke interessert i å ordne dette å sier det er mitt ansvar siden jeg mottar barnebidrag. Min innboforsikring har en så høy eierandel på skjerm at det blir nesten like mye som telefonen er verdt. Å jeg kan vell heller ikke ta det på forsikringen min siden den er oppført på han? Hva gjør jeg? Anonymkode: caffc...ffa Hvor gammelt er barnet? Hvor dyr mobiltelefon er det snakk om? 1.500? 2.500? 4.000? Hvor mye koster det å bytte skjerm? Mistet barnet telefonen i gulvet hos deg eller hos faren?
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2018 #20 Skrevet 27. desember 2018 11 hours ago, AnonymBruker said: Barnefar kjøpte mobil for 2 uker siden til ungen. Han kjøpte da ikke med forsikring fordi han skulle ha en innboforsikring som dekket dette. Nå har ungen klart å miste telefonen i gulvet å skjermen har sprukket. Barnefar er ikke interessert i å ordne dette å sier det er mitt ansvar siden jeg mottar barnebidrag. Min innboforsikring har en så høy eierandel på skjerm at det blir nesten like mye som telefonen er verdt. Å jeg kan vell heller ikke ta det på forsikringen min siden den er oppført på han? Hva gjør jeg? Anonymkode: caffc...ffa Det er barnet sin mobil og din innboforsikring dekker nok barn som bor hos deg. Anonymkode: d707d...bac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå