AnonymBruker Skrevet 26. desember 2018 #1 Skrevet 26. desember 2018 Heisann! Jeg vurderer å begynne på sykepleier studiet for å bli sykepleier, hovedsakelig på sykehus. Jeg en del spørsmål angående yrket. Hvilke arbeidsoppgaver har man mest av? Hvilke oppgaver er de beste og verste? Hvor lang arbeidstid er det, og hvor mange dager i uken? Blir man utdelt pasienter da man møter opp på jobb? Takk på forhånd! Anonymkode: 83b22...834
Arianna Skrevet 26. desember 2018 #2 Skrevet 26. desember 2018 Hei! Så spennende at du ønsker å bli sykepleier - et helt fantastisk yrke spør du meg! 😊 Jeg jobber som sykepleiere på en medisinsk avdeling på sykehus og elsker jobben min! 1. Arbeidsoppgavene varierer veldig, alt fra stell av dårlige pasienter til administrerende arbeid, planlegging av videre oppfølging av pasientene, medikamenthåndtering (mye!), dokumentasjon av arbeidet man har gjort i løpet av dagen. Arbeidsdagene er SVÆRT forskjellig fra dag til dag, og alt etter om man har dag, aften eller nattevakt. På dagvaktene er det for eks mye samarbeid med leger, legevisitt osv, mens på natt er det mer å sørge for at pasientene har en trygg og god natt, samt administrering av antibiotika (mye) for å ta noen eksempler. 2. Det beste med jobben må være å hjelpe en syk og og hjelpesløs pasient til å bli bedre. Det å se pasienten over flere vakter og hver dag se fremgang, det er gøy! Det motsatte er selvsagt en tyngre del av jobben. 3. Arbeidsdagen er en vanlig arbeidsdag på 8 timer (7,5 mtp lunch) på dag og aften, mens natten er på 10 timer. 4. Hvor mange dager kommer helt an på hvor stor stilling du har. Jeg jobber 75%, og trives godt med det. Da har jeg stort sett en fridag i uken, samt helg når jeg ikke har arbeidshelg. 5. Hos oss fordeler vi pasientene når vi kommer på jobb. Vi prøver alltid å fordele slik at man får pasienter man kjenner til om det er mulig. Dette både for sykepleieren og pasientens beste. Håper dette var noe oppklarende i det du lurte på 😊 2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2018 #3 Skrevet 26. desember 2018 4 minutter siden, Arianna skrev: Hei! Så spennende at du ønsker å bli sykepleier - et helt fantastisk yrke spør du meg! 😊 Jeg jobber som sykepleiere på en medisinsk avdeling på sykehus og elsker jobben min! 1. Arbeidsoppgavene varierer veldig, alt fra stell av dårlige pasienter til administrerende arbeid, planlegging av videre oppfølging av pasientene, medikamenthåndtering (mye!), dokumentasjon av arbeidet man har gjort i løpet av dagen. Arbeidsdagene er SVÆRT forskjellig fra dag til dag, og alt etter om man har dag, aften eller nattevakt. På dagvaktene er det for eks mye samarbeid med leger, legevisitt osv, mens på natt er det mer å sørge for at pasientene har en trygg og god natt, samt administrering av antibiotika (mye) for å ta noen eksempler. 2. Det beste med jobben må være å hjelpe en syk og og hjelpesløs pasient til å bli bedre. Det å se pasienten over flere vakter og hver dag se fremgang, det er gøy! Det motsatte er selvsagt en tyngre del av jobben. 3. Arbeidsdagen er en vanlig arbeidsdag på 8 timer (7,5 mtp lunch) på dag og aften, mens natten er på 10 timer. 4. Hvor mange dager kommer helt an på hvor stor stilling du har. Jeg jobber 75%, og trives godt med det. Da har jeg stort sett en fridag i uken, samt helg når jeg ikke har arbeidshelg. 5. Hos oss fordeler vi pasientene når vi kommer på jobb. Vi prøver alltid å fordele slik at man får pasienter man kjenner til om det er mulig. Dette både for sykepleieren og pasientens beste. Håper dette var noe oppklarende i det du lurte på 😊 Tusen takk for utfyllende svar! Anonymkode: 83b22...834
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå