Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler bokstavelig talt at det verker i hjertet mitt fordi jeg er så ensom. Alene, alene, alene. Egentlig ingen å feire noe som helst med. Ingen som husker bursdagen min, ingen å prate med. Ingen å dra ut med. Ingen å feire nyttårsaften med. Ingen å le med.

Til tider drar jeg til byen og bare sitter der alene for å høre folk prate og se hvordan de omgås hverandre. Bare sitter og ser på dem. Men kjenner en stor lengsel. Blir rett og slett gal. 

Anonymkode: 3afd4...030

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest tooquiet
Skrevet

Jeg har det akkurat som deg og vet godt hvordan det føles. Man drukner i ensomhet og for mye stillhet. Jeg har foreldre og søsken, men føler ikke det blir helt det samme. Har ingen venner, kjæreste eller noen å tilbringe tiden med. Av og til er jeg så ensom at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Så skjønner altfor godt hvordan du har det.

Skrevet

Jeg vet det virker litt flåsete svart, men du er ikke alene... :)

Anonymkode: 25ab1...395

Skrevet
Akkurat nå, tooquiet skrev:

Jeg har det akkurat som deg og vet godt hvordan det føles. Man drukner i ensomhet og for mye stillhet. Jeg har foreldre og søsken, men føler ikke det blir helt det samme. Har ingen venner, kjæreste eller noen å tilbringe tiden med. Av og til er jeg så ensom at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Så skjønner altfor godt hvordan du har det.

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg vet det virker litt flåsete svart, men du er ikke alene... :)

Er det slik livet skal være? 

Det var et valg i starten, vel, da jeg var et barn.. Nå er det noe som mangler. Skulle aldri ha vært så avvisende som jeg har vært mot folk. Skal jeg betale for det hele livet? Føles ikke så mye vits. 

Gjest tooquiet
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er det slik livet skal være? 

Det var et valg i starten, vel, da jeg var et barn.. Nå er det noe som mangler. Skulle aldri ha vært så avvisende som jeg har vært mot folk. Skal jeg betale for det hele livet? Føles ikke så mye vits. 

Jeg har ikke skjøvet bort folk. For min del er det vanskelig å finne folk å komme i kontakt med.

Skrevet
2 minutter siden, tooquiet skrev:

Jeg har ikke skjøvet bort folk. For min del er det vanskelig å finne folk å komme i kontakt med.

Skjønner det. Jeg klarer bare ikke å være normal i sosiale settinger med mange folk. Føler meg som en malplassert idiot og får bare masse selvmordstanker. Trives bedre med noen få folk jeg kjenner godt

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Skjønner det. Jeg klarer bare ikke å være normal i sosiale settinger med mange folk. Føler meg som en malplassert idiot og får bare masse selvmordstanker. Trives bedre med noen få folk jeg kjenner godt

Hva er det med sosiale settinger med mange folk som gjør at du får selvmordstanker?

Gjest tooquiet
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er litt som deg. Føler meg ofte malplassert jeg også. Har ikke sosial angst, men synes det er vanskelig å finne folk man kan relatere seg til. Dessuten føler jeg meg ensom både alene og sammen med andre, så er vel kompleks. :)

Skrevet
På 26.12.2018 den 20.33, AnonymBruker skrev:

Jeg føler bokstavelig talt at det verker i hjertet mitt fordi jeg er så ensom. Alene, alene, alene. Egentlig ingen å feire noe som helst med. Ingen som husker bursdagen min, ingen å prate med. Ingen å dra ut med. Ingen å feire nyttårsaften med. Ingen å le med.

Til tider drar jeg til byen og bare sitter der alene for å høre folk prate og se hvordan de omgås hverandre. Bare sitter og ser på dem. Men kjenner en stor lengsel. Blir rett og slett gal. 

Du er ikke alene. Noen er sosiale for å dempe uroen som bor inne i dem. De ser ut til å ha det så fint, men slik er det nødvendigvis ikke.

Du får en kjempe stor stjerne i boka hvis du melder deg som frivillig i feks. Røde kors. Det sitter ensomme mennesker rundt omkring som trenger en besøksvenn. Kanskje kan du få en, kanskje kan du bli en? Hva med å gå natteravn eller jobbe på en frivillighetssentral. Plutselig har du venner. Hva med appene? Turvenn? Turistforeningen. Jobbe på festival? Ta på deg småjobber med andre?

Kan du hilse på naboen og be han på en kopp kaffe en dag?

Det er mange måter å få venner.

Det finnes også telefonnumre du kan ringe for litt støtte.

Anonymkode: f09b7...f3c

Skrevet

Ta kontakt på nettsiden Aktivitetsvenner - der kan man skaffe seg venner. Det er mange som føler seg ensomme også de som har venner rundt seg. 

Lykke til 🙂

Anonymkode: 7f137...8c9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...