AnonymBruker Skrevet 26. desember 2018 #1 Skrevet 26. desember 2018 Hvordan kan en hunderase både være meget sosial samtidig som den er reservert? Er den da meget sosial eller er den da reservert og uinteressert i fremmede? Anonymkode: 7d568...6cf
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2018 #2 Skrevet 26. desember 2018 Alt dette kommer an på treningen hunden har fått. En hund kan være sosial og ikke pågående på fremmede hvis den har blitt lært å ikke vandre straka vegen bort til fremmede Anonymkode: 31677...09f
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2018 #3 Skrevet 26. desember 2018 Men det er veldig forskjell på sosial og reservert blant hunderaser etter at jeg har vært i hundemiljøet i åresvis. Men når det står både meget sosial og reservert på rasestandard og på hjemmesider ol. så blir jeg veldig usikker på hva den da er. Anonymkode: 7d568...6cf
Jytte Skrevet 27. desember 2018 #4 Skrevet 27. desember 2018 (endret) 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Men det er veldig forskjell på sosial og reservert blant hunderaser etter at jeg har vært i hundemiljøet i åresvis. Men når det står både meget sosial og reservert på rasestandard og på hjemmesider ol. så blir jeg veldig usikker på hva den da er. Anonymkode: 7d568...6cf Man kan bli litt usikker, men som også 09f sa, det er forskjell på hvordan man oppdrar en hund. En har å passere andre uten å bjeffe, mens en annen kan reagere med passiv-aggresjon eller for eksempel være vilter og virke leken. Den siste typen har jeg ikke minner om at jeg har møtt, har møtt mange hunder. De aller fleste går ikke bort til fremmede uten videre. Da er det gjerne unghunder som løper løse i en park, og ofte ikke engang da, de løper bare glade forbi. En hund eller rase som både er sosial og reservert knytter seg lett til venner og familie, men bruker ofte litt ekstra tid før de selv må få lov til å ta kontakt med fremmede selv om de er gode venner av deg. Det nytter heller ikke å velge en rase og tro du får det som står skrevet om den, er for eksempel tispa en usikker hund som bjeffer mye, eller er skeptisk til det meste, vil du høyst sannsynlig få et kjempeproblem med å sosialisere valpen. På grunn av det siste grøsser jeg når finn tillater å selge kjøkken-avl-hunder. Jeg har ingenting i mot blandingshunder og bastarder, men nå tenker jeg mest på disse mini-hundene som avles for at noen skal tjene noen kroner, eller vil at Sussi skal ha "barn". Jeg har heller ikke noe i mot små hunder, har hatt en sosial og reservert mini selv, like mye jobb som med en stor hund. Det kan jeg love, hvis ikke mer. Endret 27. desember 2018 av Jytte 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå