Gå til innhold

Sur lukt av rå and

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt en hel and (vakumpakket) i fryseren noen måneder. Tok anden ut i dag tidlig for å tines i vann, men når jeg tok den ut av vakumposen i sted så synes jeg den luktet surt. Etter den hadde luftet seg litt så luktet skinnet på utsiden greit, men inni lukter den fortsatt surt. Har forsøkt å skylle gjennom den noen ganger, men det hjalp ikke så veldig. Må den kastes?

Anonymkode: 37b40...555

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjøpte for en tid siden noen hele vakuumpakkede ender som var -50%. pga. dato, men det var fortsatt 2 dager igjen. Jeg frøs ned to og skulle ha den siste til middag den dagen. Men det luktet surt akkurat som du beskriver. Prøvde å pakke ut, skylle av på utsiden og tørke, for så å lufte litt i rommet og komme tilbake noen minutter senere for å se om lukten var borte (av og til lukter jo ting bare litt surt uten at det er farlig, som en nyåpnet kyllingkjøttdeig).

Jeg stekte den, det smakte da helt normalt men luktet fortsatt litt merkelig, så jeg hadde ikke apetitt til å spise den. Gikk også tilbake med de to andre jeg hadde frøset.

Men det kan jo være at and bare lukter litt slik.

Anonymkode: af150...a9c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...