Gå til innhold

Kalkunrester, hva kan man bruke det til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sikkert idiotisk spørsmål men vi pleier ikke å ha kalkun så ofte og denne gangen er vi relativt få så vi kommer til å få en del rester.

Hadde tenkt å lage indisk dagen etter, kan kanskje bruke kalkun da?

Anonymkode: 202d9...cff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I en blandet salat med en litt fet dressing?

Anonymkode: c290b...430

• Liker 1
Skrevet

Salat og gryter bruker vi ofte restene til. Eller så fryser vi ned hvis det er nok igjen til et måltid senere. Bare serverer som ved første gangen da. 

• Liker 1
Skrevet

Salat, gryte, suppe, taco, pizza... Alt som du ellers kunne ha brukt kylling til.

• Liker 1
Skrevet

Wok. Masse grønnsaker, revet kalkun og quinoa. 

Eller wrap, med grønnsaker, kalkun, kesam og sweet n sour chili sauce. 

Skrevet

Pytt i panne. Med poteter, grønnsaker, salt og pepper. 

Vi har masse kalkunrester her også, blir nok mange gode sandwicher og putt i panne 😁🤩

Anonymkode: 5554f...467

• Liker 1
Skrevet

Ris, amerikansk blanding, karrisaus og kalkunrester. Blamd alt i ei gryte til passe blaut konsostens 😄

Anonymkode: 51dd1...c9a

• Liker 2
Skrevet

Vi pleier å lage kalkunsandwich. Foccaccia, salat, tomat, rødløk, en form for saus (gjerne noe litt syrlig eller med sennep), og så revet kalkun. 

Anonymkode: f9c06...078

• Liker 1
Skrevet

Synes det er best i sandwich med ost og litt sennep. I gryter synes jeg at kalkunsmaken blir veldig fremtredende, og ikke på en bra måte. 

• Liker 1
Skrevet

Personlig (og jeg kjenner flere som er enig med meg) synes jeg ikke oppvarmet kalkun er godt i det hele tatt, så kalkuncurry eller andre gryteretter utgår glatt. Vi gjør vårt beste for å kjøpe en kalkun som er passelig til antall mennesker så vi får så lite rester som mulig. Det eneste vi bruker restene til er kalde i smørbrød. 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg sparer alltid nok til noen sandwicher av loff, kalkun og waldorfsalat. Jeg er veldig glad i selve kalkunsmaken, og synes det smaker mye mer på den måten enn nystekt til middag.

Om det er mye igjen fryser jeg og har i en gryte av et slag, bruker det på samme måte som kyllingbryst eller svinekjøtt.

Endret av applestories
  • Liker 1
Skrevet

Vi peller helt ren og legger i porsjoner i frysern. Og bruker det til gryter for det meste. Synes også det er godt å steke i godt med smør så den blir litt crispy 

Anonymkode: 640e8...a15

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...