Gå til innhold

Nesten psykose eller normalt? Alkohol...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I går var jeg hos noen venner for å drikke vin. Jeg ble brisen, men ikke dritings..men ut på kvelden fikk jeg så mange bilder i hodet. Nesten som når du våkner og kan erindre at du har drømt, uten å ha detaljene? Jeg tror ikke noen merket det på meg, men det var så rart å få så mange "minner" hele tiden? Det ekleste er at det har fortsatt i dag. Og "minnene" er så utydelige og rare, at det føles ut som noe jeg har drømt. Ikke ekte minner...

Anonymkode: 21373...d5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan minne litt om å tenker på en ting, som tar litt fokuset fra deg... bare at det jeg tenker på ikke er ekte... jeg forstår hva som er ekte, men føler meg ikke helt tilstede. Og synes dette er utrolig ekkelt.

Anonymkode: 21373...d5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan komme i delir og psykose av stort alkoholbruk, da gjerne over tid. 

Har du vært mye sliten eller hatt mye stress osv. i livet ditt den siste tiden kan også alkohol «vippe deg over kanten». 

Ut ifra det du skriver høres det litt ut som om du har milde symptomer, du er dessuten klar over at det er uvirkelig. Derfor høres det ikke alvorlig ut. Går nok over etter noen dager. Hvis det varer lenger eller blir veldig plagsomt ville jeg gått en tur til legen. 

Anonymkode: 7281c...9d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psykotiske personer har psykisk utløste vrangforestillinger som er helt grunnløse. Du nevner falske minner som en grunn til at du føler deg rar og da er du ikke psykotisk. Alkoholforbuket ditt har nok gitt deg en midlertidig nedsatt hjernefunksjon istedet.

Anonymkode: 31352...7f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...