AnonymBruker Skrevet 26. desember 2018 #1 Skrevet 26. desember 2018 Jeg fikk en tilsynelatende ny fitbit charger 3 av mannen min til jul, som han har kjøpt på Elkjøp til full nypris. Da jeg åpna pakka, stussa jeg litt på at klokka lå løst inne i esken. Det var ingen plastfilm på skjermen, slik det gjerne er på nye produkter. Videre var det en litt skitt rundt der den skal lades. På selve pakka var det et stort klistremerke fra "knowhow", som er service-tjenesten til Elkjøp. Klistremerket er delvis forsøkt revet av, og har en dato påskrevet, 18.11.18. Jeg ville ikke tenkt så mye på noe av dette hadde det ikke vært for at den ikke lar seg koble til mobilen meg eller startes. Men nå lurer jeg altså på om dette er et brukt produkt som Elkjøp har solgt som tilsynelatende ny, noe det har vært snakk om i media. Noen som har kjøpt fitbit og så hvordan den lå i pakka? Anonymkode: 75ef8...b16 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2018 #2 Skrevet 26. desember 2018 Det høres absolutt ut som et brukt produkt. Jeg ville dratt til Elkjøp og bedt om å få en helt ny 😊 Anonymkode: 11ae8...eab 10
Ariana807 Skrevet 26. desember 2018 #3 Skrevet 26. desember 2018 (endret) Dette skal ikke skje, men det skjer: https://www.tek.no/artikler/hevder-elkjop-solgte-brukte-produkter-som-nye/454038 Gå tilbake og klag! Kjøper man noe som er brukt, er jo dette en b-vare. Det skal jo informeres om og tror man og har krav på billigere produkt... De i tv2 har jo testet dette med brukte varer tidligere. Endret 26. desember 2018 av Ariana807 3
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2018 #4 Skrevet 26. desember 2018 Har skjedd meg da jeg kjøpte meg hodetelefoner fra Elkjop. Stussa over ørsmå bruksmerker. Kanskje flisespikkeri, men jeg liker følelsen av et kliss nytt produkt. Så bytta det uten problemer. Hvis du har en mistanke søk unboxing fitbit charger 3 på youtube, så ser det hvordan et nytt produkt skal se ut :) https://www.youtube.com/watch?v=KiK0GuHvRu8 Anonymkode: 4e6cc...44e
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2018 #5 Skrevet 27. desember 2018 Ville reist i dag og klagd. Dette høres absolutt ikke ut som en ny vare, og er det slik nye varer blir solgt, ville jeg uansett klagd hadde aldri betalt full pris for en brukt vare Anonymkode: 1dfa7...b2d
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2018 #6 Skrevet 27. desember 2018 Du er NØDT til å klage på dette. Får håpe det er et uhell, selv om jeg bare ikke kan fatte åssen man gjør sånt med et uhell. Du vet ikke om den er levert pga feil eller pga angrerett så be om å få ny! Anonymkode: ce46d...7c9 4
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2018 #7 Skrevet 27. desember 2018 Takk for svar og tips om unboxing-video. Helt tydelig at denne klokka har blitt brukt før. Ufattelig at de kan selge brukte produkter til fullpris og satse på at kunden ikke legger merke til det! Det er på grensa til svindel. Skal rett på Elkjøp i dag og få meg en ny NY. TS. Anonymkode: 75ef8...b16 6
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2018 #8 Skrevet 27. desember 2018 Husk og oppdatere oss TS. Vil gjerne høre hva de sier. Anonymkode: c47a5...3da 2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2018 #9 Skrevet 27. desember 2018 Ja, husk å oppdatere! Veldig nysgjerrig på hva de sier Anonymkode: 1dfa7...b2d 2
Gjest Blondie65 Skrevet 27. desember 2018 #10 Skrevet 27. desember 2018 Jeg synes det er helt greit at de selger brukte produkter, men det er selvsagt helt uhørt at de selger det som nytt med "ny pris". Åpenbart har Elkjøp et kjempeproblem med dette siden det også har vært i media. Noen der hos dem følger tydeligvis ikke interne rutiner.
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2018 #11 Skrevet 27. desember 2018 Sånn, da gjorde jeg et forsøk. De sa "det var kjipt" og at jeg ikke kunne bytte den, for ingen Elkjøp i Oslo hadde den inne uansett. Nå følte jeg ikke for å klage så veldig til den unga jenta bak kassa, siden det ikke var samme filial. Men jeg tenker det er viktig at det blir rapportert som avvik på et vis, de er jo svikt i rutiner. Kanskje jeg skal sende en mail sentralt. Det er sikkert mange som benytter seg av den 50 dagers åpent kjøp, og at det kanskje gjør at det blir store mengder B-varer som ligger og slenger. Uansett helt uakseptabelt. Irriterende at dette skjedde, selv om det er skikkelig ilands-problem. TS Anonymkode: 75ef8...b16 2
Gjest tooquiet Skrevet 27. desember 2018 #12 Skrevet 27. desember 2018 Det er ikke første gang Elkjøp eller lignende kjede har solgt brukte ting. Hørte om for ikke lenge siden noen som kjøpte brukte og svært dyre headphones. Det er dårlig gjort.
Menchit Skrevet 27. desember 2018 #13 Skrevet 27. desember 2018 Kjøpte en brukt iPhone på Elkjøp en gang. Riktignok var prisen noe lavere enn en ny. Men det ble fremstilt som et tilbud og ikke redusert pris på en brukt vare. Fikk ikke slått på tlf i det hele tatt, og gikk tilbake med den. Iflg Elkjøp er dette varer som er ubetydelig brukt, og skal være i samme stand som en ny. Men tydeligvis ikke. Fikk heldigvis ny vare til samme pris. 1
Hverdagsfrue Skrevet 27. desember 2018 #14 Skrevet 27. desember 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sånn, da gjorde jeg et forsøk. De sa "det var kjipt" og at jeg ikke kunne bytte den, for ingen Elkjøp i Oslo hadde den inne uansett. Nå følte jeg ikke for å klage så veldig til den unga jenta bak kassa, siden det ikke var samme filial. Men jeg tenker det er viktig at det blir rapportert som avvik på et vis, de er jo svikt i rutiner. Kanskje jeg skal sende en mail sentralt. Det er sikkert mange som benytter seg av den 50 dagers åpent kjøp, og at det kanskje gjør at det blir store mengder B-varer som ligger og slenger. Uansett helt uakseptabelt. Irriterende at dette skjedde, selv om det er skikkelig ilands-problem. TS Anonymkode: 75ef8...b16 Dette var sjokkerende dårlig kundebehandling. Dette hadde jeg ikke godtatt, og krevd at de ordnet opp. Om ingen butikker i regionen har denne inne nå så må de selvfølgelig bestille ny til deg, og beklage på det sterkeste. Her syns jeg du skal ta kontakt med Forbrukerrådet og TV2 Hjelper deg. Høres ut som svindel. 12
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2018 #15 Skrevet 27. desember 2018 23 minutter siden, Hverdagsfrue skrev: Dette var sjokkerende dårlig kundebehandling. Dette hadde jeg ikke godtatt, og krevd at de ordnet opp. Om ingen butikker i regionen har denne inne nå så må de selvfølgelig bestille ny til deg, og beklage på det sterkeste. Her syns jeg du skal ta kontakt med Forbrukerrådet og TV2 Hjelper deg. Høres ut som svindel. Ja, det var skikkelig ræva. Hun sa riktignok unnskyld, og la til "det er kjipt når det skjer". Jeg spurte så om det er sånt som skjer ofte, og hun sa nei. Men det er tydelig at det er et problem de sliter med, mtp alle som forteller om lignende erfaringer. Det skulle komme nye klokker 02.01, så da får jeg være på hugget igjen. Anonymkode: 75ef8...b16
Hverdagsfrue Skrevet 27. desember 2018 #16 Skrevet 27. desember 2018 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det var skikkelig ræva. Hun sa riktignok unnskyld, og la til "det er kjipt når det skjer". Jeg spurte så om det er sånt som skjer ofte, og hun sa nei. Men det er tydelig at det er et problem de sliter med, mtp alle som forteller om lignende erfaringer. Det skulle komme nye klokker 02.01, så da får jeg være på hugget igjen. Anonymkode: 75ef8...b16 Jeg er selv butikksjef, og syns virkelig ikke at det er godt nok. Dette er noe de skal ordne opp i, og du skal ikke måtte "være på hugget" selv. 8
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2018 #17 Skrevet 27. desember 2018 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det var skikkelig ræva. Hun sa riktignok unnskyld, og la til "det er kjipt når det skjer". Jeg spurte så om det er sånt som skjer ofte, og hun sa nei. Men det er tydelig at det er et problem de sliter med, mtp alle som forteller om lignende erfaringer. Det skulle komme nye klokker 02.01, så da får jeg være på hugget igjen. Anonymkode: 75ef8...b16 Hadde aldri godtatt dette! Nytt produkt eller penger tilbake (den summen dere har betalt for mye) Anonymkode: 1dfa7...b2d 2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2018 #18 Skrevet 27. desember 2018 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det var skikkelig ræva. Hun sa riktignok unnskyld, og la til "det er kjipt når det skjer". Jeg spurte så om det er sånt som skjer ofte, og hun sa nei. Men det er tydelig at det er et problem de sliter med, mtp alle som forteller om lignende erfaringer. Det skulle komme nye klokker 02.01, så da får jeg være på hugget igjen. Anonymkode: 75ef8...b16 Sånn hadde du ALDRI blitt behandlet på elkjøp her jeg bor, den ene gangen dette skjedde meg virket det som om de skulle dø av skam, fikk ny vare og et gavekort enda jeg bare ba om en vare som fungerte. Du skal ikke være på hugget, for noe tull, den første klokka som ankommer lager i Oslo skal du og andre som har fått brukte og defekte varer få! Den ungjenta i kassa hadde nok ikke peiling eller kunnskap til å uttale seg. Gå tilbake over nyttår og krev å få snakke med noen andre om hun enda er der. Anonymkode: ae4fe...d57 2
Gjest loveli Skrevet 27. desember 2018 #19 Skrevet 27. desember 2018 Det virker som om dette har blitt praksis hos Elkjøp. Hva med at de fjerner åpent-kjøp-garantien? Det koster tydeligvis for mye å ha denne ordningen og de tar igjen tapet ved å svindle kundene. Heller vanlig bytte og retur enn å kjøpe brukte varer til fullpris! F.eks kan telefoner SE nye ut, men være mistet på tregulv og slengt rundt i veska osv osv og dermed bli skadet inni...
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2018 #20 Skrevet 27. desember 2018 Jeg har nå ringt sentralt og klaget, de skulle kontakte den aktuelle filialen. Jeg skulle ønske jeg var litt tøffere og ba om å få pengene tilbake da jeg var i butikken, og informert om at jeg aldri skal handle der igjen... Fitbit'er finnes jo i andre butikker. Men gjort er gjort. Dersom det er den minste antydning til problem den 02.01, skal jeg gjøre dette.. Jeg tror også at det er utrolig kostbart å ha den åpent-kjøp-ordningen. Vet om folk som "kjøpte" TV til å ha på en hytteferie, leverte den tilbake etter to uker. Synd for de at de da fikk NRK-lisensen på nakken... Men det viser hvor lite respekt forbrukere har for slike ordninger. Ikke at det skal unnskylde filialene for å selge folk brukte varer til fullpris... TS Anonymkode: 75ef8...b16 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå