AnonymBruker Skrevet 26. desember 2018 #1 Skrevet 26. desember 2018 Noen som har erfaring med nettstudier og jobb etterpå? Jeg har lang utdannelse fra før og har jobbet noen år. Dessverre er jeg i en situasjon der jobben gjør meg syk, og derfor lurer jeg på om omskolering kan være noe for meg. Pga barn og familie er der vanskelig for meg å være tilknyttet et universitet, men nettstudier virker overkommelig i min situasjon. Noen med lignende erfaringer? Jeg har et teit inntrykk av at grad fra nettstudier er mindre verdt enn grad fra universitet eller høgskole som hel- eller deltidsstudent og lurer på hvordan dette tar seg ut når man søker på jobber etter endt grad? Anonymkode: bbf51...738 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2018 #2 Skrevet 26. desember 2018 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen som har erfaring med nettstudier og jobb etterpå? Jeg har lang utdannelse fra før og har jobbet noen år. Dessverre er jeg i en situasjon der jobben gjør meg syk, og derfor lurer jeg på om omskolering kan være noe for meg. Pga barn og familie er der vanskelig for meg å være tilknyttet et universitet, men nettstudier virker overkommelig i min situasjon. Noen med lignende erfaringer? Jeg har et teit inntrykk av at grad fra nettstudier er mindre verdt enn grad fra universitet eller høgskole som hel- eller deltidsstudent og lurer på hvordan dette tar seg ut når man søker på jobber etter endt grad? Anonymkode: bbf51...738 Ville heller valgt deltidsstudier eller samlingsbaserte studier(hvor du er inne på skolen noen dager per semester men er lagt opp til å jobbe/bo andre steder i landet). Nettstudier er et økonomisk sluk. Anonymkode: 1f63f...669 2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2018 #3 Skrevet 26. desember 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ville heller valgt deltidsstudier eller samlingsbaserte studier(hvor du er inne på skolen noen dager per semester men er lagt opp til å jobbe/bo andre steder i landet). Nettstudier er et økonomisk sluk. Anonymkode: 1f63f...669 Det trenger de ikke være, det finnes nettbaserte studier som ikke koster mer enn semesteravgift, bøker og at man må betale litt for å ta eksamen (type 1000kr per eksamen). Men jeg er helt enig i at man bør unngå svært dyre nettstudier (og privatskoler). Hvis det finnes et billig/gratis offentlig alternativ, ser jeg ingen grunn til å betale store summer for å studere. Jeg har tatt et årsstudium på denne måten, og har aldri fått kommentarer på at det er negativt at det er nettbasert, kun at det er positivt at jeg har det. Men det skal sies at det årsstudiet er kun et tillegg til annen utdannelse, jeg søker ikke jobb primært på grunnlag av det. Anonymkode: 7dc24...078 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2018 #4 Skrevet 26. desember 2018 Samlingsbaserte studier kan forresten bli fryktelig dyre, med reise og opphold. Anonymkode: 7dc24...078
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2018 #5 Skrevet 27. desember 2018 Jeg studerer på BI via nettstudier. Kjempe fornøyd med oppfølgingen og oppsettet av undervisningen. Prisen er det samme for nettstudenter og studenter som møter opp på campus. Studerer 100% og jobber 100%. Har ikke barn, så har dermed mye tid etter jobb til studiene. Anonymkode: 8f907...bd0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå