AnonymBruker Skrevet 26. desember 2018 #1 Skrevet 26. desember 2018 Jeg er 24 selv, født og oppvokst i Oslo. Bor i Oslo også da. Jeg reiser en del med bilen forskjellig steder i landet for å oppleve det vakre landet vi har. Jeg har lagt merke til at folk i Oslo er mer tilbake holdene på seg selv, mens andre steder i landet er det totalt annerledes. Anonymkode: 55376...ed1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2018 #2 Skrevet 26. desember 2018 Tror det er store forskjeller rundt omkring. Jeg er født og oppvokst i Oslo, så flyttet jeg til en veldig liten by, og har aldri opplevd mennesker som var så redd for meg, for jeg kom fra store skumle Oslo. Det var helt umulig å få venner, fikk en venn, hun var og innflytter. Så jeg ble ikke der så lenge. Vet mange sier det samme. Det var sånn, at naboene løp inn da jeg kom gående, var helt komisk. Nå bor jeg i Drammen, og har fått venner her og. Men de fleste holder deg på en armlengdes avstand. Kollegaer, medstudenter osv, er svært hyggelige på jobb/skole, men på fritiden skal man ikke møtes. Men her er ikke folk redd for meg da, og de er jo hyggelige og høflige. Og har fått venner, både de som er født og oppvokst her, og innflyttere. Anonymkode: ba077...c8c 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2018 #3 Skrevet 26. desember 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er født og oppvokst i Oslo, så flyttet jeg til en veldig liten by, og har aldri opplevd mennesker som var så redd for meg, for jeg kom fra store skumle Oslo. Det var helt umulig å få venner, fikk en venn, hun var og innflytter. Så jeg ble ikke der så lenge. Vet mange sier det samme. Det var sånn, at naboene løp inn da jeg kom gående, var helt komisk Bullshit som faen... Anonymkode: b3629...f81
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2018 #4 Skrevet 26. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Bullshit som faen... Anonymkode: b3629...f81 For du sitter på sannheten? Og har flyttet til alle steder i landet vårt? Anonymkode: ba077...c8c 3
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2018 #5 Skrevet 26. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: For du sitter på sannheten? Og har flyttet til alle steder i landet vårt? Anonymkode: ba077...c8c Morsom du. Anonymkode: b3629...f81
dr_zhivago Skrevet 26. desember 2018 #6 Skrevet 26. desember 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Morsom du. Anonymkode: b3629...f81 Kan ikke du heller utdype?
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2018 #7 Skrevet 26. desember 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bullshit som faen... Anonymkode: b3629...f81 Nei. Det har hendt meg og. Bodd i Oslo hele livet men flyttet til en bygd på innlandet. De var ikke redde for meg og løp vekk, men de var skeptiske og hilset ikke feks når jeg sa Hei. Meldte meg på bakekurs o.l for å prøve å bli kjent, men de stengte meg ute. Jeg var veldig lite velkommen. Det kan godt hende at folk fra andre steder er sosiale og velkomne- men det er stort sett mot sine "egne". Jeg har ALDRI snakket med en som er fra en bygd som ikke skal begynne å snakke dritt om Oslo. Det er merkelig greie de har til felles det der.. Anonymkode: b029c...379 5
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2018 #8 Skrevet 26. desember 2018 Jeg tenker at "folk på bygda" har lavere forventninger av andre, bedre tid (rent mentalt) og opplever et mindre klasseskille, derfor er de lettere seg selv og er mer avslappet. Vi kjenner de som jobber for at det skal være mat i butikken, vi kjenner de som rydder opp etter andre, vi kjenner ordføreren. Jeg er forøvrig fra en by og ikke en bygd, men har nettverk på bygdene så bruker vi. At noen opplever å bli utfryst fra småsteder føler jeg er merkelig. Gjør du noe galt blir du kanskje fort utfryst, men nytt blod er gjerne hjertelig velkommen. Anonymkode: 29567...566 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2018 #9 Skrevet 26. desember 2018 Jeg er mye mer sosial etter 20 år i Oslo enn jeg noensinne var i hjembygda. I hjembygda hadde jeg ingen venner fordi jeg var stemplet som "rar", dvs. hadde andre fritidsinteresser enn håndball/fotball eller korps og var faktisk interessert i å lære noe på skolen. I Oslo er det alltid mulig å finne noen som du har noe felles med og alle er vant til at folk er ulike og at det er positivt. Anonymkode: d5f96...ae5 2
Alice123 Skrevet 26. desember 2018 #10 Skrevet 26. desember 2018 Hva legges i "sosial" da? Det er mulig de som er født og oppvokst på bygda er veldig hyggelige mot sine egne, men jeg syntes ikke det går en dag her inne på KG uten en tråd av ei stakkar som har flytta til mannens hjembygd og ikke får seg venner eller nettverk. Jeg er forøvrig enig AB379, det er umulig å snakke med folk utenfor storoslo, uten at de begynner å snakke dritt om Oslo. Det er et veldig merkelig og veldig irriterende fenomen. 2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2018 #11 Skrevet 26. desember 2018 11 minutter siden, Alice123 skrev: Hva legges i "sosial" da? Det er mulig de som er født og oppvokst på bygda er veldig hyggelige mot sine egne, men jeg syntes ikke det går en dag her inne på KG uten en tråd av ei stakkar som har flytta til mannens hjembygd og ikke får seg venner eller nettverk. Jeg er forøvrig enig AB379, det er umulig å snakke med folk utenfor storoslo, uten at de begynner å snakke dritt om Oslo. Det er et veldig merkelig og veldig irriterende fenomen. Hvorfor snakker dem drit om Oslo da? Anonymkode: 55376...ed1
Alice123 Skrevet 26. desember 2018 #12 Skrevet 26. desember 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor snakker dem drit om Oslo da? Anonymkode: 55376...ed1 Det må du jo ikke spørre meg om. Som nevnt i innlegget du siterer syntes jeg det er merkelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå