Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi prøver å få barn og styres da selvfølgelig etter eggløsnignstestene i perioder. Så lurer på hvordan dere klarer å bevare «spenningen» i disse periodene?

Både mannen og jeg føler sexen blir så påtvungen og vi klarer da ikke å nyte det slik som ellers. 

Anonymkode: 9c82d...dc9

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi prøver å få barn og styres da selvfølgelig etter eggløsnignstestene i perioder. Så lurer på hvordan dere klarer å bevare «spenningen» i disse periodene?

Både mannen og jeg føler sexen blir så påtvungen og vi klarer da ikke å nyte det slik som ellers. 

Hvor mange år har dere prøvd? På tide å få hjelp kanskje?

Anonymkode: 3a980...5ec

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange år har dere prøvd? På tide å få hjelp kanskje?

Anonymkode: 3a980...5ec

Vi har bare prøvd i 8 måneder. Har sex 2-3 ganger i uken til vanlig, men akkurat når det er eggløsning føler vi at vi må prestere. Så da blir ikke sexen like bra som ellers føler vi.

• Liker 1
Skrevet

Pliktsex for å bli gravid er ikke morsomt, har vært igjennom det ekstremt mange ganger. 

Hva hvis dere ikke har sex så ofte ellers i syklusen og heller oftere i uken rundt eggløsning?

Anonymkode: 2bd23...929

• Liker 1
Skrevet

Vi har alltid vært ekstra tent på hverandre i de periodene, så dette synes jeg var rart. Når vi har bestemt oss for å prøve finnes det ikke noe mer opphissende enn å ha *sex med mening* med den personen man skal dele alt det her med! 

Anonymkode: e5b81...e39

• Liker 2
Skrevet (endret)

Har vært prøvere aktivt (timing, strimler, temping, etc) over ett år, var gøy og spennende i starten. Nå, ikke noe særlig. Forstår trådstarter godt, og kjenner igjen problemet. Har ikke noen gode svar, annet enn å prate sammen om hvordan den enkelte opplever det. Tar selv i mot tips. Hadde lyst å kjøpe en kinky kalender i år, men det ble med tanken 😜

Endret av Fiiol
Skrevet
39 minutter siden, Fiiol skrev:

Har vært prøvere aktivt (timing, strimler, temping, etc) over ett år, var gøy og spennende i starten. Nå, ikke noe særlig. Forstår trådstarter godt, og kjenner igjen problemet. Har ikke noen gode svar, annet enn å prate sammen om hvordan den enkelte opplever det. Tar selv i mot tips. Hadde lyst å kjøpe en kinky kalender i år, men det ble med tanken 😜

Vi pleier å le av hele situasjonen etter akten er ferdig, så heldigvis er stemningen bra 😅  så får vi håpe at spiren sitter snart så vi slipper å måtte ha sex etter testene 

kanskje vi får gå til innkjøp av noen kjekke leketøy for å lette litt på prestasjonsangsten. Haha. 

Skrevet

Vi har sex ca hver dag uansett så det blir ikke så annerledes. Vi koser oss så mye 😊

Skrevet

Vi har også sex omtrent hver dag, nesten hvertfall og koser oss med det! Vi blir ekstra tent og gira når vi vet hvorfor vi har sex, men vi har ikke sex for at «nå MÅ vi ha sex» følger ikke med på eggløsning eller noen ting, vi koser oss med hverandre såpass ofte at vi treffer uansett hvis eggløsningen kommer.

Anonymkode: 50f07...9c6

Skrevet

Hva med å heller svare på det tråden handler om, isteden for å kun fokusere på å få frem hvor fantastisk eget sexliv er? 

Så til spørsmålet, det hjelper kanskje å forsøke å variere mest mulig? Sånn for å unngå rutinepreg? Erfaringsmessig går det der litt opp og ned i prøveperioder, jeg har tenkt at det er helt normalt.

Anonymkode: f6127...cb5

• Liker 7
Skrevet

For oss funket ikke pliktsexen i lengden. Ikke gøy, og mistet fokus fort. Endte med at vi begge mistet lysten, og vi hadde ikke sex på et par uker. Sluttet med eggløsningstester og begynte å ha sex når vi ville i stedet for. Mye kosligere, og prestasjonen gikk opp for begge to. MEN jeg merket at selv om fokuset under akten var annerledes uten testing så kom tankene om eggløsning/baby ganske hyppig allikevel. Dette var tanker jeg ikke delte med mannen hver gang, men fortalte han at jeg fortsatt hadde slike tanker (og det hadde han og). Men det å ikke ha uttalt «nå må vi ha sex for å lage baby for nå er eggløsning» gjorde alt mye bedre for vår del. Og baby ble det til slutt

Anonymkode: 3eca6...123

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å heller svare på det tråden handler om, isteden for å kun fokusere på å få frem hvor fantastisk eget sexliv er? 

Så til spørsmålet, det hjelper kanskje å forsøke å variere mest mulig? Sånn for å unngå rutinepreg? Erfaringsmessig går det der litt opp og ned i prøveperioder, jeg har tenkt at det er helt normalt.

Les deg som et hint om hva jeg tenker om forholdet og prøvingen deres 😎

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Les deg som et hint om hva jeg tenker om forholdet og prøvingen deres 😎

Hæ? 😝

• Liker 1
Skrevet

Pliktsex er jo såå spennende😅

Jeg har sluttet å synes det er kjipt og tenker at selv om jeg ikke har lyst før vi begynner, så har jeg alltid lyst når vi kommer i gang. 

Hvis det en dag byr oss helt i mot, lar vi vær.

Anonymkode: e4037...0e6

Skrevet

Klarer det overhodet ikke :P En periode synes jeg det gikk skikkelig ut over forholdet og.

Det vil si: det første året gikk det greit, og de 9 pp vi hadde med førstemann var jo null problem (vi hadde knapt andre hobbyer enn sex uansett i den perioden) - men etter utredning startet med ønske om nr.2 så gikk det i skikkelig nedoverbakke en periode. 

Var jo selvsagt veldig nedtur å måtte begynne med prøverør (og få diverse problemer på veien som ikke akkurat var lystbetont) - men det er helt ærlig talt en stor lettelse å slippe pliktsex.

Jeg fikk påvist endometriose, som jo forklarte hvorfor det var vondt å ha sex under EL i perioden med Letrozol. Men jeg lot jo som ingenting, ellers blir man jo aldri gravid.

Om prøverør ikke lykkes tror jeg ikke jeg orker å prøve mer aktivt, det tar på når det går over flere år.

Anonymkode: a9af4...4e6

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Klarer det overhodet ikke :P En periode synes jeg det gikk skikkelig ut over forholdet og.

Det vil si: det første året gikk det greit, og de 9 pp vi hadde med førstemann var jo null problem (vi hadde knapt andre hobbyer enn sex uansett i den perioden) - men etter utredning startet med ønske om nr.2 så gikk det i skikkelig nedoverbakke en periode. 

Var jo selvsagt veldig nedtur å måtte begynne med prøverør (og få diverse problemer på veien som ikke akkurat var lystbetont) - men det er helt ærlig talt en stor lettelse å slippe pliktsex.

Jeg fikk påvist endometriose, som jo forklarte hvorfor det var vondt å ha sex under EL i perioden med Letrozol. Men jeg lot jo som ingenting, ellers blir man jo aldri gravid.

Om prøverør ikke lykkes tror jeg ikke jeg orker å prøve mer aktivt, det tar på når det går over flere år.

Dette er noe jeg kunne sagt selv. Hvor lenge har dere prøvd på nr to før prøverør? Vi skal starte utredning etter nyttår. Vi prøver også på nr to og vi har kommet til det punktet at vi ikke makter mer pliktsex/prøving

Anonymkode: 1cde1...c19

• Liker 1
Skrevet
På 27.12.2018 den 3.44, AnonymBruker skrev:

Det er jo et svar på det tråden handler om selvom man er fornøyd med eget sexliv. Jeg er prøver men generelt glad i sex og jeg hadde aldri orka «pliktsex» det går ikke. 

På en annen side så tester jeg ikke eggløsning (Hvertfall ikke før om lenge hvis det ikke går) jeg tror man blir mer stressa av det. Hvis man har sex kanskje 3-4 dager i uken så bør man jo treffe.

Anonymkode: 50f07...9c6

Skrevet

Jeg vil tro jeg er over gjennomsnittet glad i sex. Men, etter lang tid med prøving og nå vurdering av ivf, så har jeg vært gjennom så mange opp og nedturer at det i perioder har ødelagt gleden. Flott dersom noen har erfart flere år med ønske om barn, og med en biologisk klokke som tikker, fortsatt bare storkoser seg og ikke stresser det. Jeg tar gjerne i mot tips til hva som er trikset.

Anonymkode: f940f...4ef

• Liker 1
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er noe jeg kunne sagt selv. Hvor lenge har dere prøvd på nr to før prøverør? Vi skal starte utredning etter nyttår. Vi prøver også på nr to og vi har kommet til det punktet at vi ikke makter mer pliktsex/prøving

Anonymkode: 1cde1...c19

Tok kontakt etter 1 år med fastlege for henvisning.

Gynekologen (4 mnd ventetid på offentlig gynekolog) fant straks en polypp (gikk iallefall 6 mnd fra funn til operasjon), og med god score på tester valgte vi å prøve 4-5 sykluser med Letrozol/Otrivelle selv om syklusene er normale. Bare der gikk jo 1 år til. 

Usikker på om jeg angrer eller ikke på det med Letrozol, for når vi kastet inn håndkleet og bestemte prøverør (måtte velge privat siden vi bor på Østlandet som da ikke tilbød offentlig søskenforsøk - og nå uansett bare tilbyr 1 enkelt) så fikk jeg stadig dårligere fysisk form og et voldsomt anfall som viste seg å være endometriose.

Er 2 år siden vi ba om henvisning, og jeg har fått gjennomført ett mislykket forsøk - og må gjennom ny hysteroskopi da enda en stor polypp blokkerer så mye at det ikke er plass til noe annet å passere (egg asså). 

Men, hadde jeg tatt prøverør tidligere hadde kanskje ikke disse større plagene med endometriose rukket å skje, og det hadde jo kunnet bety bortkasta forsøk da jeg tviler på man får endometriose uten videre på null komma niks.

Så essensen er vel at det er smart å utredes skikkelig før man bruker opp IVFforsøk. 

Jeg hadde ingen symptomer på noe hverken da eller nå utover uforklarlig sekundær infertilitet og en begrenset periode med vesentlige plager. 

Går på Fertilitetsklinikken nå, er veldig fornøyd med servicen utfra mine «krav». Men jeg forventer ikke voldsomt mye oppfølging og omsorg altså. Men er sjukt dyrt, da. Graver superdypt i enhver sparegris ;) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...