Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jordan Peterson har rett med sin "gender equality paradox". Jo mer likestilt et samfunn er, desto mer tradsijonelt velger kjønnene.

Dette er vitenskapelig bevist, men møter likevel hoderisting hos skandinaviske politikere (som ikke er vitenskapsfolk).

Anonymkode: 2b4e0...179

• Liker 11
Skrevet

Hva er galt med å ønske seg mer av hverdagen og livet enn det man har?

• Liker 13
Skrevet

Jeg tror sekstimersdag er veien å gå. For både menn og kvinner.

• Liker 14
Skrevet (endret)

Jeg vil være likestilt mannen min og ha samme muligheter, men samtidig ha frihet til å velge hva som er best for meg og min familie. 

To foreldre i 100% jobb og det å kaste barnet inn i en grovt underbemannet barnehage fra det er 10mndr er IKKE mitt ønske.

Jeg er også av dem som mener og tror at kvinner og menn er veldig forskjellige biologisk sett.

Endret av loveli
Skrevet

Hva har dette med å aldri bli fornøyd å gjøre? De ønsker å jobbe mindre når barna er små. 

Anonymkode: 3ee60...76b

• Liker 13
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva har dette med å aldri bli fornøyd å gjøre? De ønsker å jobbe mindre når barna er små. 

Forstå det den som kan...

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, T-Rex skrev:

Jeg tror sekstimersdag er veien å gå. For både menn og kvinner.

Slik samfunnet har blitt er ikke dette mulig for veldig, veldig mange, da mange går i stillinger der det må være folk på jobb enten mellom visse klokkeslett eller hele døgnet. Det er ikke sånn at politi, brannvesen og helsevesen for eksempel som har særdeles mange ansatte tilsammen bare kan si til folk at de ikke kan få hjelp tilsammen 8 timer i døgnet fordi det ikke er folk på jobb. Og nei, man kan ikke fordele dagen på færre ansatte eller ansette flere, fordi det allerede er store økonomiske utfordringer og ikke minst mangel på personell. 

Jeg for min del har ingen problemer med å jobbe 100%. Jeg jobber også ofte mer enn 100% da jeg er utrolig glad i å være på jobb. 

Anonymkode: b71f8...d53

• Liker 3
Skrevet

Det bør bli mer valgfrihet. La de som vil jobbe mye, jobbe. La de som vil være mer hjemme få det. Lønn de begge. Hva er forskjellen å passe andre sine barn i en bhg, enn sine egne barn hjemme?? 

Anonymkode: ad2ec...24f

• Liker 4
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det bør bli mer valgfrihet. La de som vil jobbe mye, jobbe. La de som vil være mer hjemme få det. Lønn de begge. Hva er forskjellen å passe andre sine barn i en bhg, enn sine egne barn hjemme?? 

Anonymkode: ad2ec...24f

Nei. Folk får gjøre som de vil, men ikke forvent at alle andre skal betale for det.

I så fall skal jeg også ha betalt for å tørke meg selv i bak.

• Liker 9
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

da må de ha lavere lønn, og ikke hyle og skrike i gatene som noen gjøkunger om at kvinner har mindre utbetalt i året enn menn!

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Folk får gjøre som de vil, men ikke forvent at alle andre skal betale for det.

I så fall skal jeg også ha betalt for å tørke meg selv i bak.

nettopp, mange feminister mener de skal få sitte på ræv og få like godt betalt som menn, menn har bedre betalt fordi de jobber mer rett og slett.....

tina jobber 4 timer og thomas jobber 7-5 timer , da skal selvfølgelig thomas ha bedre betalt

skulle vi vært helt på kanten kunne vi jo sagt at menn skal ha høyere timebetaling også, når kvinner tar 5 ganger mer penger fra nav til seg selv enn menn og samtidig bidrar mye mindre til felleskassa, likevell hyler de i kor i gatene 🤣

• Liker 1
Skrevet
26 minutter siden, stardust75 skrev:

da må de ha lavere lønn, og ikke hyle og skrike i gatene som noen gjøkunger om at kvinner har mindre utbetalt i året enn menn!

Det handler om lik lønn for likt arbeid.

Skrevet
4 minutter siden, loveli said:

Kan du vise til stillinger der menn og kvinner for ulikt betalt for likt arbeid? Med samme stillingsprosent og ansinitet?

Anonymkode: 71027...db2

• Liker 2
Skrevet
15 minutter siden, loveli skrev:

Det er lik lønn for likt arbeid, lønnsforskjeller mellom menn og kvinner handler om hva menn og kvinner tjener i gjennomsnitt Det har ingenting å gjøre med samme arbeid. 

Hvorfor er dette så vanskelig å forstå ?

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Slik samfunnet har blitt er ikke dette mulig for veldig, veldig mange, da mange går i stillinger der det må være folk på jobb enten mellom visse klokkeslett eller hele døgnet. Det er ikke sånn at politi, brannvesen og helsevesen for eksempel som har særdeles mange ansatte tilsammen bare kan si til folk at de ikke kan få hjelp tilsammen 8 timer i døgnet fordi det ikke er folk på jobb. Og nei, man kan ikke fordele dagen på færre ansatte eller ansette flere, fordi det allerede er store økonomiske utfordringer og ikke minst mangel på personell. 

Jeg for min del har ingen problemer med å jobbe 100%. Jeg jobber også ofte mer enn 100% da jeg er utrolig glad i å være på jobb. 

Anonymkode: b71f8...d53

6-timersdag ville vel innebære at man fikk lavere lønn. Da hadde de råd til å ansette flere. Da ville flere fått jobb. I noen bransjer er det mangel på kvalifisert personell. Men generelt er det mange arbeidsledige som sliter med å få jobb. 

• Liker 3
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du vise til stillinger der menn og kvinner for ulikt betalt for likt arbeid? Med samme stillingsprosent og ansinitet?

Anonymkode: 71027...db2

Det kan nok være litt slik i bransjer hvor man forhandler individuell lønn. Der kan lønnen variere en del mellom mennesker i samme type stilling, med samme utdannelse og samme ansiennitet. 

• Liker 8
Skrevet

Synes da denne saken først og fremst viser kvinner som innser, og tar et oppgjør med, en forventning og ideologi som i mange tilfeller er dårlig tilpasset virkeligheten. En messer stadig om at kvinner  i full jobb og gjør en rekke tillempinger, og foreslår flere, for å oppnå dette, samtidig som en ser at veldig mange kvinner rett og slett ikke ønsker å jobbe så mye. At mange kvinner finner at disse forventningene og kravene stemmer dårlig med deres egen virkelighet, og tilpasser egen hverdag deretter, synes jeg tvert imot er flott.

Ellers står det respekt av særlig den ene kvinnen i artikkelen, der hun tidligere har kjøpt hele den feministiske tanken, men i møte med virkeligheten har måttet innse at alle i full jobb kanskje ikke var det rette for henne. 

• Liker 5
Skrevet

I og med at det ikke er kvinner som får barn, men kvinner og menn sammen, bør det være mulig for én av dem, eller én av gangen, å være hjemme noe lenger enn nå uten å tape økonomisk på det. Norge trenger flere barn, så det må vi klare å få til. Så ja, folk som får barn bør få være hjemme med barn og få betalt for det hvis de ønsker det. De oppfostrer forhåpentligvis nye skattebetalere og arbeidsfolk som du og jeg vil trenge hvis vi skal få et bra liv når vi blir eldre.

Skrevet

De færreste har da drømmejobben der de ønsker jobbe mye? Tror de fleste lett hadde valgt jobbe mindre om de kunne og følte de hadde økonomien til det. Ser ikke helt for meg at de fleste som jobber på lager, kjører søppel, veiarbeid, i butikk osv syntes det er fryktelig givende. Om de hadde vært rike med millioner på bok, så hadde de aller fleste jobbet mindre i den type jobber. 

Har hatt diverse jobber, og de fleste av dem har ikke vært jobber jeg elsker å møte opp midt i feriene for å jobbe med. Hadde jeg hatt noe tilnærmet drømmejobben, så hadde jeg nok gjerne jobbet mer. 

On 12/26/2018 at 6:17 PM, AnonymBruker said:

Jordan Peterson har rett med sin "gender equality paradox". Jo mer likestilt et samfunn er, desto mer tradsijonelt velger kjønnene.

Dette er vitenskapelig bevist, men møter likevel hoderisting hos skandinaviske politikere (som ikke er vitenskapsfolk).

Faktisk sier ikke studien han baserer det utsagnet på det. Så akkurat den påstanden har han ikke noe grunnlag for

Anonymkode: a95cb...a93

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...