Gå til innhold

Vil ikke jobbe i jula

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Noen forslag til hva jeg kan si for å slippe å jobbe i jula? Skal egentlig jobbe i morgen og fredag men vil ikke alikevel. Jeg jobber i en liten kafe med en annen men hun er bortreist i jula.. kommer ikke jeg på jobb så må sjefen stille opp. Men får også veldig dårlig samvittighet da.. istedenfor å stå på jobb vil jeg heller være med familien.... 

Anonymkode: c6522...c14

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Noen forslag til hva jeg kan si for å slippe å jobbe i jula? Skal egentlig jobbe i morgen og fredag men vil ikke alikevel. Jeg jobber i en liten kafe med en annen men hun er bortreist i jula.. kommer ikke jeg på jobb så må sjefen stille opp. Men får også veldig dårlig samvittighet da.. istedenfor å stå på jobb vil jeg heller være med familien.... 

Kom deg på jobb!!!   Skulking er ikke greit.

Endret av loveli
Gjest Anonym Bruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kødd !

Skrevet

De to dagene er vanlige hverdager. Fy søren så bortskjemt du er som tror du bare kan skulke jobb. Jeg har jobbet hele julen jeg, både julaften, 1 juledag og skal på jobb i dag. Kunne aldri fått meg til å skulke jobb og la mine kollegaer ta støyten. 

Anonymkode: 0c4d1...a6b

• Liker 7
Skrevet

Bare å endre innstilling. Det kan bli super trivelig å jobbe. Stå i det. Velkommen til voksenlivet. 

Anonymkode: fb9a7...dbd

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Du kan jo bare si at du ikke gidder og at du heller vil la sjefen din ta vaktene dine. Så slipper du sikkert å dra på jobb etter nyttår også. 

Anonymkode: 7064d...317

Dette!

Skrevet

Buhu. Jeg jobbet julaften, skal jobbe i morgen, fredag og nyttårsaften. Kom deg på jobb, eller si opp!

Anonymkode: 94439...5a6

• Liker 5
Skrevet

Det er kanskje annerledes for dere for dere jobber sikkert i Norge og kan ta turen bort til familien når som helst! Jeg jobber ikke i Norge men i Danmark.. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er kanskje annerledes for dere for dere jobber sikkert i Norge og kan ta turen bort til familien når som helst! Jeg jobber ikke i Norge men i Danmark.. 

Men hvorfor da søker du deg ikke fri i jula slik alle andre gjør?

Anonymkode: 51763...48c

• Liker 6
Skrevet

Jeg jobber i alle fall andre juledag, fredag og lørdag, og sånn er det desverre bare i mitt yrke. Enten så jobber du, eller så bytter du yrke. Til neste år, bør du etterspørre om det er mulig for deg å ta ut ferie de juledagene. 

Anonymkode: f418a...dee

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke alle i norge heller som kan ta turen hjem når som helst. Personlig bruker jeg kortere tid til Aalborg enn hjem til foreldrene mine. Det er inkludert ferja.

• Liker 3
Skrevet

Jeg skal jobbe i morgen torsdag, og fredag. Har ligget i tre dager med feber nå, men skal klare å kave meg på jobb likevel. Har småbarn i tillegg, men skulker da ikke jobb fordi jeg vil være hjemme med familien. Ville jeg hatt fri hadde jeg måttet be om fri god tid i forveien. Hjelper ikke å komme dagen før og sutre om å ha fri. Gå på jobb, du.

Anonymkode: b55c7...6a3

Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eh, nei. Mine foreldre, søsken og all slekt bor 12timer kjøring unna meg, så jeg får ikke vært med min familie denne julen på grunn av jobb. Det betyr ikke at jeg VIL jobbe fremfor å være med familien, men jobbe må jeg og sånn er det. 

Anonymkode: 905a6...af4

• Liker 4
Skrevet

Jeg kunne aldri ha kost meg genuint med familien etter at jeg har skulket unna jobb og tvunget en annen til å ta vaktene mine. Hvordan kan man kose seg med god samvittighet da?

Anonymkode: 382b3...b83

• Liker 3
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor og jobber i Norge, men har familien min i Aalborg. Jeg må fortsatt jobbe to dager i romjula. 

Flaks at jeg er voksen og takler det helt fint👍🏻😊

Anonymkode: 9c7eb...aa1

• Liker 4
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Snakk om å lulle seg inn i selvmedlidenhet...

Skal du først konkurrere om hvem som har det verst kan du kanskje tenke på alle de som ikke engang har familie! 

Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Huffa meien... er det virkelig sant? Huff huff. Nei og nei og nei og nei. Dette er jo slikt som ikke skal skje, men så skjer det likevel? Wow, i cant believ it. Spørsmålet mitt: hvordan er det mulig at du ikke har lyst til å gå på jobb? 

For vi trekker utgangspunktet i at jobb må man ha for å overleve, for å kunne tillate armen å trykke i seg mer mat. Men, uten jobb, ingenting å trykke i seg. 

Et dilemma. Er svært interessant dilemma. Verdt mye tid og krefter. Flerfoldige timer, minst. Om ikke dager. Eller, - måneder? Gisp. *hyperventilere*

Trådstarter. Jeg klarer dessverre ikke å svare fordi jeg ble opptatt med hyperventileringen. Sorry. Ikkje meningen. 

Pust. Pes. 

Tilbake til saken. 

Saken er: du vil ikke på jobb pga du har sammenlignet og funnet ut at komforten er bedre der den er bedre. 

Utfordring til deg: ikke flørt med deg selv. 

Flørting av seg selv skal liksom skape underverker, ikke sløses på smålige behov som å sitte i en sofa. 

Anonymkode: 29535...8e1

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Huffa meien... er det virkelig sant? Huff huff. Nei og nei og nei og nei. Dette er jo slikt som ikke skal skje, men så skjer det likevel? Wow, i cant believ it. Spørsmålet mitt: hvordan er det mulig at du ikke har lyst til å gå på jobb? 

For vi trekker utgangspunktet i at jobb må man ha for å overleve, for å kunne tillate armen å trykke i seg mer mat. Men, uten jobb, ingenting å trykke i seg. 

Et dilemma. Er svært interessant dilemma. Verdt mye tid og krefter. Flerfoldige timer, minst. Om ikke dager. Eller, - måneder? Gisp. *hyperventilere*

Trådstarter. Jeg klarer dessverre ikke å svare fordi jeg ble opptatt med hyperventileringen. Sorry. Ikkje meningen. 

Pust. Pes. 

Tilbake til saken. 

Saken er: du vil ikke på jobb pga du har sammenlignet og funnet ut at komforten er bedre der den er bedre. 

Utfordring til deg: ikke flørt med deg selv. 

Flørting av seg selv skal liksom skape underverker, ikke sløses på smålige behov som å sitte i en sofa. 

Anonymkode: 29535...8e1

HÆ????????????

Anonymkode: 0e2c3...fe9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...