Gå til innhold

Skanne gamle fotografier - hvor i Trondheim?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lyst til å digitalisere en del av de gamle bildene som står i albumer hjemme hos besteforeldrene mine og kanskje fremkalle noen kopier, men er litt usikker på hvordan jeg burde gå frem.

Er det noen som vet om butikker eller bedrifter som gjør dette? Helst i Trondheim. 

Ser at Japanphoto har en skanner, men hvis jeg forstår dem rett så tar de 15 kroner pr bilde, og det synes jeg blir i overkant mye når jeg det er snakk om en god del bilder. 

Anonymkode: d3921...f16

Videoannonse
Annonse
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med en sånn?

https://www.canon.no/scanners/flatbed-scanners/canoscan_9000f/

Det er sikkert flere som har samme behov som deg, og som selger scanneren etter at de gamle fotoene er scannet. Så det er nok mulig å få kjøpt en brukt.

Anonymkode: 3a7f2...9d6

Takk for tips, men jeg hadde mest lyst til at noen skulle gjøre hele jobben :) 

Skrevet

Jeg tror det er vanskelig å få profesjonelle til å gå lavere i pris enn 15 kroner per foto, så om du ikke gjør jobben selv, må du nok få amatører til å gjøre det - kanskje via et fotoforum eller noe sånt.

Anonymkode: 3a7f2...9d6

Skrevet

Forsøk å legge ut jobben på finn småjobber! Sikkert noen som har lyst 😊

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har lyst til å digitalisere en del av de gamle bildene som står i albumer hjemme hos besteforeldrene mine og kanskje fremkalle noen kopier, men er litt usikker på hvordan jeg burde gå frem.

Er det noen som vet om butikker eller bedrifter som gjør dette? Helst i Trondheim. 

Ser at Japanphoto har en skanner, men hvis jeg forstår dem rett så tar de 15 kroner pr bilde, og det synes jeg blir i overkant mye når jeg det er snakk om en god del bilder. 

Du kan gå inn i en hvilken som helst fotbutikk å få jobben gjort mot betaling. Men er du ikke villig til å betale hva det koster, så får du gjøre jobben selv. 

Anonymkode: 8fd09...ed7

Skrevet

Du kan prøve Fotoimport på Lademoen, men tipper de er dyrere enn Japanphoto.

Anonymkode: 276ee...8d5

Skrevet

Spør en av fotoklubbene i trondheim og omegn, om noen der kan tenke seg å ta på seg oppdraget.

Trondhjems Kameraklubb

Trøndelag Fotoklubb 

Studentenes Kameraklubb

Eller sett inn en annonse på forumet til Foto.no

Anonymkode: 3fa25...3ae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...