AnonymBruker Skrevet 26. desember 2018 #1 Skrevet 26. desember 2018 Er det tungt å jobbe 100% i tredelt turnus på sykehus når man har små barn? Får dere hverdagen til å gå opp med mann/ ekspartner og barn? Jeg er selv sykepleier med barn, men jobber for øyeblikket i todelt turnus 70% på sykehjem. Anonymkode: c1749...7ac
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2018 #2 Skrevet 26. desember 2018 Jeg har ikke barn, men har flere kolleger som jobber 75-100% tredelt med barn, og de får det i alle fall til. Anonymkode: fa7cf...ba6
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2018 #3 Skrevet 26. desember 2018 Jobber 100% tredelt turnus med barn. Jobbr lite kveld og natt da, og 4. Hver helg. Det går kjempebra. Men ser at det hadde vært vanskelig med større vaktbelastning.. Anonymkode: ec622...a80
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2018 #4 Skrevet 26. desember 2018 Jeg har 4 barn og jobber 3-delt turnus 100% stilling. Vi skal få vaskehjelp etter nyttår, for å si det sånn 😂 Anonymkode: 6f108...805 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2018 #5 Skrevet 26. desember 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det tungt å jobbe 100% i tredelt turnus på sykehus når man har små barn? Får dere hverdagen til å gå opp med mann/ ekspartner og barn? Jeg er selv sykepleier med barn, men jobber for øyeblikket i todelt turnus 70% på sykehjem. Anonymkode: c1749...7ac Skal regnestykket gå opp på det private plan, bør du enten ha en partner som er engasjert i as familien vår, eller annen hjelp på hjemmebanen. I tillegg kan du ikke ha et hjem, til en hver tid, som ser ut som et glanset bilde i en møbelkatalog. Alt er mulig dersom man vil. Anonymkode: 77841...ad9 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2018 #6 Skrevet 26. desember 2018 Det går greit så lenge du er ung. Når du blir litt eldre vil du se at 3 selt turnus med barn er lite kompatibelt. Lønnen du får vil likevel kreve at du jobber 3 delt og helst mer enn 100% stilling hvis du ikke har en partner som dekker inn din lønn. Anonymkode: ca580...ff3
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2018 #7 Skrevet 26. desember 2018 Hos oss har de mødrene i 100% stilling mye fravær. Så de føler sikkert selv at det går bra, men ikke så bra for oss andre, for å si det sånn. Anonymkode: 939f8...9cb 2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2018 #8 Skrevet 26. desember 2018 Takker for alle svar! Jeg har en partner som jobber dagtid. Anonymkode: c1749...7ac
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2018 #9 Skrevet 26. desember 2018 Hvis partner dekker opp for tiden man må være borte, går det jo fint. Det vil jo hjelpe mye at man har fri endel på dagtid når barna er i barnehage/skole, da har man mulighet til å få unna ærend og husarbeid. Min mann er ikke sykepleier, men har et annet yrke i helsevesenet med tidvis svært tung vaktbelastning, og han har heller ingen fridager i turnusen sin. Mye lengre arbeidsuker enn 37,5 timer, for å si det forsiktig. Det gikk bare rundt fordi jeg tok ansvar på hjemmebane, tok unger og husarbeid uten å mukke, og la opp min jobb etter hans. Alltid. Hvis partner ikke gjør dette, er det svært vanskelig å jobbe turnus. Nå har han heldigvis færre vakter, men jeg må belage meg på å legge opp livet mitt etter hans vakter frem til ungene flytter hjemmefra. Sånn er det bare. Det burde ikke være noen forskjell om det er mannen eller kvinnen i forholdet som tar større ansvar for hjemmet/barna slik at partner kan jobbe turnus, men i realiteten er det dessverre kanskje ikke slik? Det er nok svært vanlig at kvinner tar en større del av ansvaret på hjemmebane, og hvis man da i tillegg jobber turnus, blir det tøft. Løsningene slik jeg ser det er 1) partner må ta mer ansvar, og ha en fleksibel jobb eller 2) man må finne en annen jobb som ikke innebærer turnus (kan være enklere sagt enn gjort). Anonymkode: 0ea73...01a 1
Christina82 Skrevet 28. desember 2018 #10 Skrevet 28. desember 2018 jobber 75% fast på natt. For oss fungerer det fint med nattarbeid. Har god tid hver morgen. Jeg har generelt mye fri.
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2018 #11 Skrevet 29. desember 2018 På 28.12.2018 den 4.20, ninab82 skrev: jobber 75% fast på natt. For oss fungerer det fint med nattarbeid. Har god tid hver morgen. Jeg har generelt mye fri. Hvilke vakter har du? Jobber du i kommunen eller helseforetaket? Vurdere det samme om vi ikke får ting til å gå rundt her hjemme.. Anonymkode: f1b28...bf8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå