Gjest Hageeier Skrevet 2. april 2005 #1 Del Skrevet 2. april 2005 Den helv**** naboen kaster sneiper fra 4.etasje og ned i vår hage. Her nede rusler den lille valpen vår rundt og spiser i seg alt mulig rart. Dessuten ser det sjuskete ut med sneiper på plenen vår. :evil: Jeg skjønner ikke at folk får seg til å gjøre sånt! What to do, what to do...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest manic Skrevet 2. april 2005 #2 Del Skrevet 2. april 2005 Samle dem sammen og tøm dem oppi postkassa til naboen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hel Skrevet 2. april 2005 #3 Del Skrevet 2. april 2005 Hvis dere er 100% sikre på at det kommer fra han så gå og snakk med han om det. Hvis han nekter å slutte så hadde jeg gjort hva manic foreslo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 2. april 2005 #4 Del Skrevet 2. april 2005 Sitat Samle dem sammen og tøm dem oppi postkassa til naboen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 2. april 2005 #5 Del Skrevet 2. april 2005 Sitat Hvis dere er 100% sikre på at det kommer fra han så gå og snakk med han om det. Hvis han nekter å slutte så hadde jeg gjort hva manic foreslo. Enig Hadde også sendt inn klage til styre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Violetta Skrevet 2. april 2005 #6 Del Skrevet 2. april 2005 Jeg ville snakket med han først. Kanskje det rett og slett er tankeløshet? Synes i utgangspunktet det er best å ordne opp på en rolig måte. Dere er tross alt naboer! Forklar problemet med valpen også. Dersom han ikke gir seg, er det bare til å bruke de midlene dere vil. Å legge dem i postkassen er en god i idè... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 2. april 2005 #7 Del Skrevet 2. april 2005 Ta det opp med ham på en pen måte! Si at hunden din blir syk av sneipene (en fyr som syns det er ok å kaste sneiper ut av vinduet har sikkert liten forståelse for argumentet om at plenen ser litt stygg ut med sneiper i... ). Syns uansett ikke du skal begynne med sneiper i postkassa hans. Da er du hverre en han (han mener jo sikkert ikke å være ond mot deg..) og du har i såfall fint lite du skulle sagt. Det er jo nærmest en krigserklæring og utrolig barnslig.. (Hadde blitt alvorlig bekymret og lei meg hvis naboen la sneiper i postkassen min uten å ha tatt problemet opp med meg på en ordentlig måte først!!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 2. april 2005 #8 Del Skrevet 2. april 2005 Enig i at jeg ville snakket med vedkommende først. Foreldrene mine gikk og irriterte og akket seg over at naboene så ut til å anlegge søppeldynge ned mot deres hage, men det ble orden på sakene da faren min en dag gikk bort og sa fra om at det ikke var noe særlig hyggelig å se på. De fleste er interessert i å bevare et godt naboskap, men ikke alle tenker så mye før de blir gjort oppmerksomme på ting. Dersom han fortsatt IKKE bryr seg synes jeg sneiper i postkassa og klage til styre er en nødvendig konsekvens. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 2. april 2005 #9 Del Skrevet 2. april 2005 anonym skrev: Dersom han fortsatt IKKE bryr seg synes jeg sneiper i postkassa og klage til styre er en nødvendig konsekvens. en som putter sneiper i andres postkasser har vel ikke noen spesielt god sak i forhold til en klagesak, vil jeg tro.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cherie Skrevet 2. april 2005 #10 Del Skrevet 2. april 2005 Embla s skrev: gt. Det er jo nærmest en krigserklæring og utrolig barnslig.. (Hadde blitt alvorlig bekymret og lei meg hvis naboen la sneiper i postkassen min uten å ha tatt problemet opp med meg på en ordentlig måte først!!) :o Jo jo .. det kan du si, men det skakke mye omløp til for å fatte at andre ikke vil ha sneipene dine..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 2. april 2005 #11 Del Skrevet 2. april 2005 Cherie skrev: :o Jo jo .. det kan du si, men det skakke mye omløp til for å fatte at andre ikke vil ha sneipene dine..... Enig med deg i det, men da er vel denne naboen litt dum da er vel ingen vits i å synke ned på hans nivå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cherie Skrevet 2. april 2005 #12 Del Skrevet 2. april 2005 i og for seg enig med deg der da, men hevnen er jo som kjent god.... samme om man vet bedre ..så klør det kort og godt i fingra... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Varja Skrevet 3. april 2005 #13 Del Skrevet 3. april 2005 Hvis naboen virker rimelig grei så kan du ta det opp med ham direkte på en pen måte. Da løser problemet seg forhåpentligvis. Hvis ikke kan du gå videre med en sak til styret. Enig med Embla S at man absolutt ikke bør legge sneiper i naboens postkasse! Det virker jo bare veldig barnslig og er neppe konstruktivt. Da vet du jo heller ikke hva naboens "neste trekk" blir i et sånt tilfelle. Kanskje han synes han bør rive ned hele postkassa di eller skremme hvalpen din som "takk". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 3. april 2005 #14 Del Skrevet 3. april 2005 Enig med Embla s og Varja her. Jeg tror det å legge sneiper i naboens postkasse bare vil gjøre ting verre. Nei, hold hodet høyt og synk ikke ned på hans nivå, og styrk på den måten din egen sak! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Huseier Skrevet 3. april 2005 #15 Del Skrevet 3. april 2005 Takk for svar alle sammen. Hvordan skal jeg si det til han? Jeg er så nervøs for å face naboen, og jeg er redd han skal reagere med sinne. Og til slutt la det gå ut over valpen. Jeg ser for meg klager på bjeffing og liknende en gang i fremtiden (hunden bjeffer ikke nå, men han er jo bare en liten tass - som vokser til og kan bli bjeffete). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hageeier Skrevet 3. april 2005 #16 Del Skrevet 3. april 2005 Huseier skrev: Takk for svar alle sammen. Hvordan skal jeg si det til han? Jeg er så nervøs for å face naboen, og jeg er redd han skal reagere med sinne. Og til slutt la det gå ut over valpen. Jeg ser for meg klager på bjeffing og liknende en gang i fremtiden (hunden bjeffer ikke nå, men han er jo bare en liten tass - som vokser til og kan bli bjeffete). "Huseier"= "Hageeier" (tidlig søndags morgen) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 3. april 2005 #17 Del Skrevet 3. april 2005 Ta det opp med nabopen på en ordentlig måte. Forklar at valpen spiser alt han kommer over og at han kan bli syk ( en valp kan vel bli seriøst forgiftet av tobakk???) Sneiper i postkassen hans el er jo bare for dumt, det er jo å legge opp til full nabokrig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 3. april 2005 #18 Del Skrevet 3. april 2005 Huseier skrev: Takk for svar alle sammen. Hvordan skal jeg si det til han? Tja. *bank, bank* Naboen lukker opp døra, du står utenfor. Du smiler. Hei du, det er XxX som bor i første etasje. Du, jeg lurte på en ting. Jeg har sett at du kaster sneiper ut fra verandaen. Og det gjør ikke noe for min del, men hunden er så nyskjerrig, og spiser opp sneipene. Også får han så vondt i magen. Så jeg lurte på om du kanskje kan stumpe sneipene et annet sted, eller noe? Det var den snille varianten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. april 2005 #19 Del Skrevet 3. april 2005 Sitat en som putter sneiper i andres postkasser har vel ikke noen spesielt god sak i forhold til en klagesak, vil jeg tro.. tja. Setningen du siterer skulle nok vært delt, så ingen m-i-s-f-o-r-s-t-å-r min mening. Enig i at man bør klage gjennom styret før man evt går til full krig. Som jeg også sa; de fleste, ogå søplete sneipkastere, er interessert i et godt naboskap, de er bare ikke alltid oppmerksomme på hva som er plagsomt for andre. Noen kan være utrolig sløve, men omtrent alle skjerper seg når de får konkret beskjed om hva de kan rette på. Skjønner egentlig ikke hvorfor naboen skulle bli sint/lei seg for å bli konfrontert på en ordentlig måte med at sneipene er til sjenanse og skade. Men vet at det er vanskelig å si fra:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 3. april 2005 #20 Del Skrevet 3. april 2005 Sitat Skjønner egentlig ikke hvorfor naboen skulle bli sint/lei seg for å bli konfrontert på en ordentlig måte med at sneipene er til sjenanse og skade. Men vet at det er vanskelig å si fra:) Akkurat det skjønner ikke jeg heller! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå