AnonymBruker Skrevet 26. desember 2018 #1 Skrevet 26. desember 2018 Jeg har egentlig iphone selv, men husker ikke hvordan jeg gjorde det. Jeg vet jeg skal sikkerhets kopiere og derfra overføre til ny iphone. Jeg husker at jeg overførte fra gammel til ny via pc. Men ikke eksakt hvordan. Noen som kan hjelpe meg eller legge til linken? Dette er til min datter. Hun har egen brukernavn på icloud på gamle mobilen, men er også koblet til min via en sånn familiesharing. Ønsker all den overføring til hennes nye telefon, slik at hun må spørre meg om app nedlasting. Anonymkode: d2ebf...ff0
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2018 #2 Skrevet 26. desember 2018 På samsung er det bare en kabel, burde jo være enklere på iphone. Anonymkode: 9338a...5af
tdm900 Skrevet 26. desember 2018 #3 Skrevet 26. desember 2018 Kjør en sikkerhetskopi til iCloud, når det er gjort setter du inn simkortet i nye tlf. Under oppstsrt av nye følger du innstruksen du går underveis, da ladter du inn innstillinger osv fra gamle til nye.
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2018 #4 Skrevet 27. desember 2018 21 timer siden, tdm900 skrev: Kjør en sikkerhetskopi til iCloud, når det er gjort setter du inn simkortet i nye tlf. Under oppstsrt av nye følger du innstruksen du går underveis, da ladter du inn innstillinger osv fra gamle til nye. Jeg har ikke icloud, men husker at da jeg selv sikkerhetskopierte så gikk jeg via itunes, men nå husker jeg ikke helt hva jeg startet med. Jeg får ikke opp nedenstående bilde Anonymkode: d2ebf...ff0
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2018 #5 Skrevet 27. desember 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke icloud, men husker at da jeg selv sikkerhetskopierte så gikk jeg via itunes, men nå husker jeg ikke helt hva jeg startet med. Jeg får ikke opp nedenstående bilde Anonymkode: d2ebf...ff0 Jeg får opp denne, da jeg kobler til den GAMLE telefonen. Jeg ønsker jo ikke å konfigurere den gamle som ny iphone. Jeg ønsker heller ikkke å gjennopprette den gamle telefonen fra en sikkerhetskopi fra 23.januar, jeg vil jo kjøre sikkerhetskopi NÅ, slik at jeg kan gjenopprette den på den nye. ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ skjønner ingenting Anonymkode: d2ebf...ff0
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2018 #6 Skrevet 27. desember 2018 Du skal kunne ta en sikkerhetskopi av den gamle telefonen. Etter at sikkerhetskopi av gammel telefon er ferdig, så plugger du den ut og plugger i den nye. Start den nye telefonen, gå gjennom oppsettet og velg "konfigurer fra iTunes" eller lignende når du kommer så langt. Da kan man nemlig velge å bruke en sikkerhetskopi som grunnlag for innholdet. Det spiller ingen rolle om sikkerhetskopien kommer fra en gammel eller ny iPhone. Anonymkode: e898e...c8e
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2018 #7 Skrevet 27. desember 2018 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du skal kunne ta en sikkerhetskopi av den gamle telefonen. Etter at sikkerhetskopi av gammel telefon er ferdig, så plugger du den ut og plugger i den nye. Start den nye telefonen, gå gjennom oppsettet og velg "konfigurer fra iTunes" eller lignende når du kommer så langt. Da kan man nemlig velge å bruke en sikkerhetskopi som grunnlag for innholdet. Det spiller ingen rolle om sikkerhetskopien kommer fra en gammel eller ny iPhone. Anonymkode: e898e...c8e Det er jo det jeg jeg sliter med. Jeg vet hva jeg skal gjøre etter at sikkerhetskopi av den gamle er ferdig. Men jeg får ikke opp bilde der jeg kan sikkerhetskopiere. Se bilde ovenfor. Hvis jeg velger å kjøre sikkerhetskopi fra 23.jan.2018, så er jo det nesten et års bruk, meldinger og bilder som ikke kommer med. I tillegg er det når jeg kobler til den GAMLE telefonen. Jeg må vite hva jeg gjør galt Anonymkode: d2ebf...ff0
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2018 #8 Skrevet 27. desember 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er jo det jeg jeg sliter med. Jeg vet hva jeg skal gjøre etter at sikkerhetskopi av den gamle er ferdig. Men jeg får ikke opp bilde der jeg kan sikkerhetskopiere. Se bilde ovenfor. Hvis jeg velger å kjøre sikkerhetskopi fra 23.jan.2018, så er jo det nesten et års bruk, meldinger og bilder som ikke kommer med. I tillegg er det når jeg kobler til den GAMLE telefonen. Jeg må vite hva jeg gjør galt Anonymkode: d2ebf...ff0 du må ta en nyere sikkerhetskopi av den -gamle- telefonen plugget i først (trykk på blå knapp med hvit tekst "sikkerhetskopier nå"). Når du gjør det, så får du en oppdatert sikkerhetskopi av den -gamle- telefonen. Når du har gjort det, så plugger du den gamle telefonen ut. Så kobler du den -nye- til iTunes, da skal den slå seg på, og du skal få opp et skjermbilde av en usb kabel eller noe sånt. Det betyr at den nye er i modus for å settes opp, enten som ny telefon (som i det andre skjembildet du la med) eller fra en sikkerhetskopi. Du skal da velge det siste valget, sette opp telefonen fra tidligere sikkerhetskopi. Når du gjør det, så velger du sikkerhetskopien du akkurat lagde fra den gamle telefonen. Apple har en trinnvis guide her også: https://support.apple.com/en-ca/HT201269 Anonymkode: e898e...c8e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå