Gå til innhold

Hvordan er det å studere til sosionom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det et overkommelig studie, eller mye tungt stoff? Jeg sluttet på bibliotekarstudiet fordi jeg synes emnet om IT var utrolig vanskelig. Håper jeg klarer å mestre sosionomstudiet istedenfor :( 

Har ikke så stor tro på meg selv, men må kjempe for å få meg en utdanning. 

Anonymkode: f2ff6...ef8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har du ikke tro på deg selv, hvorfor skal noen i det hele tatt tro på deg om dem kommer i nød.

For å si det sånn hvis sosionom kun kan fås jobb igjennom kommune, da er det ikke mye å si hurra for. Tror du kommer til å kjede deg veldig. 

Anonymkode: cb803...35c

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

har du ikke tro på deg selv, hvorfor skal noen i det hele tatt tro på deg om dem kommer i nød.

For å si det sånn hvis sosionom kun kan fås jobb igjennom kommune, da er det ikke mye å si hurra for. Tror du kommer til å kjede deg veldig. 

Anonymkode: cb803...35c

Den kunne du spart deg for. Har du forsøkt å løfte mennesker opp fremfor å trykke dem ned bare fordi du er et anonymt troll på et forum? Kanskje du skal forsøke å løfte folk opp, selv om du er anonym og «kan skrive hva du vil»? 

Anonymkode: d8c8f...af4

• Liker 5
Skrevet

vil du i det hele tatt jobbe som sosionom? Trasig yrke

Anonymkode: 415e2...986

Skrevet

Kjede seg som sosionom? 😂 Da har man valgt feil yrke. 

Det er faktisk ganske tungt og mye stoff man skal gjennom første året. Det er veldig vidt og litt sånn "hva faen er det jeg leser om" 😂. Men om det er dette man brenner for (som meg selv) så er det absolutt overkommelig. Tror det har mye med interesse å gjøre. Jeg har interesse for alle emnene, selvom noen er litt tørre. Og du kan jo jobbe med mye forskjellig og videreutdanne deg. Så da kan man på en måte velge om man vil jobbe på kontoret eller ute i feltet. 

Om du er usikker på deg selv vil jeg si at jeg nesten kan love deg at du i det minste vil utvikle deg selv personlig. Alle medstudenter som jeg har snakket med sier det samme. At de har blitt mye mer selvsikre etter disse tre årene, og fått venner for livet. Man må åpne seg mye, sitte i dype samtaler med ukjente studenter og snakke foran et helt kull (vi gjorde det en av de første dagene og var da 150 elever). Etterhvert blir det mange smågrupper hvor man hele tiden må bli kjent med nye mennesker. 

Gå inn og les om de forskjellige emnene, om det er noe du har interesse for vil jeg tro at du kan klare det 😊

Anonymkode: 46899...685

• Liker 2
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

vil du i det hele tatt jobbe som sosionom? Trasig yrke

Anonymkode: 415e2...986

Tror ikke man skal svare når man har meningsløse svar. 

Er det trasig å jobbe på akutt psyk? 

På overgrepsmottak? Som miljøterapeut i barnevernet? På krisesenter? 

Er det trasig å hjelpe andre mennesker? 

Godt du ikke er sosionom da 😂

Anonymkode: 46899...685

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...