AnonymBruker Skrevet 26. desember 2018 #21 Skrevet 26. desember 2018 Synes overhode ikke HP hører til sjangeren "barnefilm". Den kan fint sees av voksne også, med rett innstilling... Anonymkode: 7d9d6...f88 4
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2018 #22 Skrevet 26. desember 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes overhode ikke HP hører til sjangeren "barnefilm". Den kan fint sees av voksne også, med rett innstilling... Anonymkode: 7d9d6...f88 Alle barnefilmer kan ses av voksne. Så det var et dårlig argument. Anonymkode: 0776a...ad3
blåtimen Skrevet 26. desember 2018 #23 Skrevet 26. desember 2018 Jeg syns Harry Potter gjør seg aller best i lydbok på engelsk 3
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2018 #24 Skrevet 26. desember 2018 Mitt inntrykk er at du blir ikke Harry Potter fan av filmene alene. Det er nok svært få som blir det i dag. Det er bøkene som er nøkkelen og det er de som faktisk gjør filmene bra.Jeg ble ikke fan før ungdomskolen da jeg leste den ene boken fordi vi fikk en oppgave om å lese en hel bok og ha en fremføring om den, og de to første harry potter bøkene var de eneste vi hadde i huset. Jeg ble hektet og endte opp med å kjøpe resterende og glemte å gjøre oppgaven Samtidig som at jeg forelsket meg i bøkene, så ble filmene enda bedre. Anonymkode: d7846...7ec 6
Gjest Julekjedsomhet Skrevet 26. desember 2018 #25 Skrevet 26. desember 2018 5 hours ago, AnonymBruker said: Dette er barnefilmer og må tas for det det er. Knerten og lillebror er sikkert bra. Men for meg som voksen er det helt uinterresant. Dette gjelder også Harry Potter. Jeg har sett alle filmene sammen med mine barn. 99% av handlingen i alle filmene foregår på denne skolen Hogwarts og hver film har sitt mysterium som må løses. Likte du ikke den første er det ingenting i de 6357 andre filmene som kommer til å endre på det. Anonymkode: c6c87...451 Man har også f.ex. Spiritied Away, Den Uendelige Historien, Mio min Mio og Ringenes Herre som er "barnefilmer" og dette er mesterverk, eller iallefall basert på mesterverk. Jeg syns barne- og ungdomsfilmer og -bøker kan være fantastiske
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2018 #26 Skrevet 26. desember 2018 5 timer siden, Julekjedsomhet skrev: Man har også f.ex. Spiritied Away, Den Uendelige Historien, Mio min Mio og Ringenes Herre som er "barnefilmer" og dette er mesterverk, eller iallefall basert på mesterverk. Jeg syns barne- og ungdomsfilmer og -bøker kan være fantastiske Ringenes Herre er på ingen måte barnefilmer. Hobbiten er en barnebok, men det er ikke Ringenes Herre. Anonymkode: f95b1...844 4
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2018 #27 Skrevet 27. desember 2018 6 timer siden, Julekjedsomhet skrev: Man har også f.ex. Spiritied Away, Den Uendelige Historien, Mio min Mio og Ringenes Herre som er "barnefilmer" og dette er mesterverk, eller iallefall basert på mesterverk. Jeg syns barne- og ungdomsfilmer og -bøker kan være fantastiske Spritied Away er ikke barnefilm. Den er animert og har et barn i hovedrollen men det betyr ikke at det er en barnefilm. Ringenes Herre er heller ikke barnefilmer. Mio min Mio er kanskje er kanskje et litterært mesterverk. Men absolutt ikke noe mesterverk på film. Anonymkode: c6c87...451 1
Muscae Skrevet 27. desember 2018 #28 Skrevet 27. desember 2018 17 timer siden, Julekjedsomhet skrev: Er igang med å se den første filmen om igjen nå og tror jeg liker den bedre enn sist jeg så den, så vi får se. Vurderer også bøkene, er ute etter gode lydbøker. Lydbøkene på engelsk er lest av Stephen Fry, og er helt fantastiske å høre på. Han fremfører bøkene mer enn han leser, og har ulike stemmer for alle karakterene. Anbefales. 5
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2018 #29 Skrevet 27. desember 2018 Det skal ta seg opp fra film nr. 3. Den er regissert av Alfonso Cuaròn, som også var med på bl.a. Pans labyrint og Children of men. Med andre ord måtte the prisoner of Azkaban bli en mørk film, noe Harry Potter også skal være. Her er musikk, lydeffekter, cinematografi, kamerateknikk og dialog vesentlig forbedret fra de tidligere filmene. I tillegg har han aktivt jobbet for å bringe publikum videre inn i deres univers ved å knytte steder sammen på en mer visuell måte. Så hvis man er nysgjerrig på deres verden så burde man like denne filmen. Jeg kan legge til at de også fikk ny kostymedesigner til denne filmen, som gjorde en veldig bra jobb, og at lydeffektene fikk nytt design og er mer.. Ja, hva skal man si, mer ekte? Dypere? De gir et rikere bilde av hva som foregår i hvert fall. De neste filmene har tatt mye inspirasjon fra denne. Anonymkode: 88335...0d5 1
Gjest Julekjedsomhet Skrevet 27. desember 2018 #30 Skrevet 27. desember 2018 38 minutter siden, AnonymBruker said: Spritied Away er ikke barnefilm. Den er animert og har et barn i hovedrollen men det betyr ikke at det er en barnefilm. Ringenes Herre er heller ikke barnefilmer. Mio min Mio er kanskje er kanskje et litterært mesterverk. Men absolutt ikke noe mesterverk på film. Anonymkode: c6c87...451 Spirited Away er visst laget for 10 år gamle jenter: "Every summer, Hayao Miyazaki spent his vacation at a mountain cabin with his family and five girls who were friends of the family. The idea for Spirited Away came about when he wanted to make a film for these friends. Miyazaki had previously directed films for small children and teenagers such as My Neighbor Totoro and Kiki's Delivery Service, but he had not created a film for 10-year-old girls."https://en.wikipedia.org/wiki/Spirited_Away Men du har vel rett i at Ringenes Herre ikke er for barn, selv om den er en fortsettelse av Hobbiten som definitivt er for barn.
Gjest Julekjedsomhet Skrevet 27. desember 2018 #31 Skrevet 27. desember 2018 36 minutter siden, Muscae said: Lydbøkene på engelsk er lest av Stephen Fry, og er helt fantastiske å høre på. Han fremfører bøkene mer enn han leser, og har ulike stemmer for alle karakterene. Anbefales. 18 minutter siden, AnonymBruker said: Det skal ta seg opp fra film nr. 3. Den er regissert av Alfonso Cuaròn, som også var med på bl.a. Pans labyrint og Children of men. Med andre ord måtte the prisoner of Azkaban bli en mørk film, noe Harry Potter også skal være. Her er musikk, lydeffekter, cinematografi, kamerateknikk og dialog vesentlig forbedret fra de tidligere filmene. I tillegg har han aktivt jobbet for å bringe publikum videre inn i deres univers ved å knytte steder sammen på en mer visuell måte. Så hvis man er nysgjerrig på deres verden så burde man like denne filmen. Jeg kan legge til at de også fikk ny kostymedesigner til denne filmen, som gjorde en veldig bra jobb, og at lydeffektene fikk nytt design og er mer.. Ja, hva skal man si, mer ekte? Dypere? De gir et rikere bilde av hva som foregår i hvert fall. De neste filmene har tatt mye inspirasjon fra denne. Anonymkode: 88335...0d5 Høres lovende ut. Gleder meg til både å høre lydbøkene og til å se resten av filmene
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2018 #32 Skrevet 27. desember 2018 Harry Potter ❤ Anonymkode: c2ecd...75b 3
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2018 #33 Skrevet 27. desember 2018 På 26.12.2018 den 13.33, AnonymBruker skrev: Bøkene er mye bedre enn filmene, men de må leses på engelsk. Anonymkode: ac3f9...43b Nei, det må de ikke. Anonymkode: 170f6...585 1
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 27. desember 2018 #34 Skrevet 27. desember 2018 (endret) Synes filmene er helt fantastiske. Veldig spennende Endret 10. januar 2019 av Kjærlighetsbarn98
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 27. desember 2018 #35 Skrevet 27. desember 2018 (endret) På 26.12.2018 den 13.33, AnonymBruker skrev: Endret 10. januar 2019 av Kjærlighetsbarn98
Ariana807 Skrevet 27. desember 2018 #36 Skrevet 27. desember 2018 Jeg liker filmene og bøkene. Ikke sammenlign dem, da blir man ikke så imponert over filmene. Men synes filmene i seg selv er bra. Ja feil som skjer, men fortsatt underholdende Så dem nettopp rett før jul Bøkene er og veldig bra. Ja de finnes i barneavdelingen på biblioteket, men det sies ofte at man bør lese bøkene som Harry Potter. Altså første bok som 11 år osv... Det betyr ikke at voksne ikke kan like bøkene! Potterless podcast er akkurat dette, en mann i 20-årene som leser harry potter bøkene for første gang. (Kan varmt anbefale podcasten).
jannihj92 Skrevet 27. desember 2018 #37 Skrevet 27. desember 2018 Jeg ELSKER Harry Potter, både bøkene og filmene. De første filmene har kanskje litt mer "barnefilmpreg", men de modner godt syns jeg. Gi de en sjanse! 1
Mallard Skrevet 27. desember 2018 #38 Skrevet 27. desember 2018 22 timer siden, Muscae skrev: Lydbøkene på engelsk er lest av Stephen Fry, og er helt fantastiske å høre på. Han fremfører bøkene mer enn han leser, og har ulike stemmer for alle karakterene. Anbefales. Enig! Har lest alle bøkene (på engelsk) og hørt lydbøkene lest av Stephen Fry minst like mange ganger. Det blir ikke bedre enn dette. «After all this time (..)?» «Always». ❤️ 2
Aragorn ll Elessar Skrevet 27. desember 2018 #39 Skrevet 27. desember 2018 Filmene er helt ok ingenting spesielt. Jeg prøvde den første boken men jeg synes den var ganske barnslig så jeg gidder ikke lese mer av bøkene.
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2018 #40 Skrevet 27. desember 2018 Anbefaler fantastic beasts filmene også. Anonymkode: d7846...7ec 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå