Gå til innhold

Tar Harry Potter-filmene seg opp?

Anbefalte innlegg

Gjest Julekjedsomhet
Skrevet

Jeg så den første Harry Potter for mange år siden men var ikke særlig imponert. Nå kan dette ha vært tilfeldig, kanskje jeg liker den bedre andre gang, men jeg lurer på om noen av de andre kan være bedre? Ser at alle ligger på TV2 Sumo nå så jeg tenkte å se dem før abonnementet mitt gikk ut, kanskje...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt klart, men liker du ikke treeren er det kanskje ikke mye vits i å fortsette.

Anonymkode: f95b1...844

Skrevet

syns filmene blir bedre. Den tredje er min minst favoritt, fra og med den fjerde blir de mer spennende og for litt eldre seere kanskje. 

• Liker 4
Skrevet

Bøkene er fantastiske! Les heller dem :)

Anonymkode: 956b0...ec9

• Liker 12
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bøkene er fantastiske! Les heller dem :)

Anonymkode: 956b0...ec9

Mener du det? Jeg har bare sett den første filmen da den kom, og den var åpenbart laget for barn. Er ikke bøkene det?

Skrevet

Både filmene og bøkene vokser på en måte litt sammen med karakterene. Jeg ville uansett gitt filmene en sjanse. Det er litt rart å være så lite oppdatert på populærkultur.

Anonymkode: e7a66...994

• Liker 5
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er litt rart å være så lite oppdatert på populærkultur.

Det er en ære å vite minst mulig om populærkultur og mest mulig om finkultur. 

Anonymkode: 8e079...661

Gjest tooquiet
Skrevet

Jeg ble aldri noen Harry Potter fan. Prøvde både bøkene og filmene, men ble aldri helt bergtatt. :(

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvis man er en blærete snobb kanskje, og det er det selvsagt helt greit å være. 

• Liker 8
Skrevet

Blir bedre og bedre for hver film. Bøkene er også bra.

Anonymkode: 330aa...66e

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En kombinasjon er å foretrekke, er det ikke? Trenger de en serviette?

• Liker 3
Gjest Julekjedsomhet
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Både filmene og bøkene vokser på en måte litt sammen med karakterene. Jeg ville uansett gitt filmene en sjanse. Det er litt rart å være så lite oppdatert på populærkultur.

Mener du meg? Syns du jeg er lite oppdatert når jeg ikke har valgt å lide meg gjennom filmer som jeg regnet med jeg ikke kom til å like fordi jeg ikke likte første filmen? :) 

Er igang med å se den første filmen om igjen nå og tror jeg liker den bedre enn sist jeg så den, så vi får se. Vurderer også bøkene, er ute etter gode lydbøker.

Spennende å høre fra flere at filmene blir bedre. Jeg kan like både fantasy og barnefilmer og -bøker så kanskje jeg har gått glipp av noe.

Skrevet
2 minutter siden, Julekjedsomhet skrev:

Mener du meg? Syns du jeg er lite oppdatert når jeg ikke har valgt å lide meg gjennom filmer som jeg regnet med jeg ikke kom til å like fordi jeg ikke likte første filmen? :) 

Er igang med å se den første filmen om igjen nå og tror jeg liker den bedre enn sist jeg så den, så vi får se. Vurderer også bøkene, er ute etter gode lydbøker.

Spennende å høre fra flere at filmene blir bedre. Jeg kan like både fantasy og barnefilmer og -bøker så kanskje jeg har gått glipp av noe.

Husk at først film er mye intro til både lesere og seere :)

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En kombinasjon er å foretrekke, er det ikke? Trenger de en serviette?

Nei, hvilket utbytte har man av søppel?
Hvilke de trenger hva? (Skrivefeil for serviett?)

Gjest Julekjedsomhet
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, hvilket utbytte har man av søppel?
Hvilke de trenger hva? (Skrivefeil for serviett?)

Sier du populærkultur er søppel?

Skrevet
9 timer siden, Julekjedsomhet skrev:

Jeg så den første Harry Potter for mange år siden men var ikke særlig imponert. Nå kan dette ha vært tilfeldig, kanskje jeg liker den bedre andre gang, men jeg lurer på om noen av de andre kan være bedre? Ser at alle ligger på TV2 Sumo nå så jeg tenkte å se dem før abonnementet mitt gikk ut, kanskje...

Jeg synes egentlig at de første par filmene var de aller beste.    

De siste filmene var i beste fall ganske middelmådige. Men da har man vel allerede sett de første filmene, og ønsker å komme seg gjennom hele greia og få en avslutning.                                    

Anonymkode: c9e68...4d0

Skrevet

Det er barnefilmer, kan ikke akkurat forvente mesterverk.

Anonymkode: 0776a...ad3

Skrevet

Nei, de blir aldri noe mer enn helt Ok. Og de er helt Ok, men kan aldri sammenlignes med bøkene.

Bøkene derimot er fantastiske! Les dem i stedet for å se filmene 😄 

• Liker 3
Skrevet

Dette er barnefilmer og må tas for det det er. Knerten og lillebror er sikkert bra. Men for meg som voksen er det helt uinterresant. Dette gjelder også Harry Potter.

Jeg har sett alle filmene sammen med mine barn. 99% av handlingen i alle filmene foregår på denne skolen Hogwarts og hver film har sitt mysterium som må løses. Likte du ikke den første er det ingenting i de 6357 andre filmene som kommer til å endre på det.

Anonymkode: c6c87...451

• Liker 1
Skrevet

Bøkene er mye bedre enn filmene, men de må leses på engelsk. 

Anonymkode: ac3f9...43b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...