Gå til innhold

Lei av å bli trødd på av min kone

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Heisann!

Min kone å meg har vært samboere å deretter gift i en lengre periode. Vi traff hverandre i 1994?! Ja, vi har vært sammen lenge og vi har 2 barn sammen der den ene er over 18 år. 

Vi har frem til må vært på bølgelengde men NÅ kjenner jeg at min tålmodighet er oppbrukt. 

Hun skjeller meg ut til støtt og stadighet og legger ikke skjul på hvor ubrukelig jeg er som samlivspartner. Jeg er håndverker av yrke og er faktisk stolt av hva jeg har som yrkeog hva jeg har oppnådd  

Hun hisser seg opp til stadighet for de minste ting og er glad i å fremsette trusler 

Det seksuelle er også på et lavmål da hun stort sett byr meg imot med hennes nedlatene vesen  

What to do?

Endret av El-kapitan
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakk med henne, terapi, gjør det slutt. Mange muligheter. 

Anonymkode: e0bb9...d51

• Liker 6
Skrevet

Slutt å syt og oppfør deg som en mann.

Anonymkode: 89b5a...469

• Liker 1
Skrevet

Ikke bra. Ville forsøk samlivsterapi, eller bare gå. Dette er usunt for deg. 

Anonymkode: b266e...ba5

• Liker 3
Skrevet

Du tar ansvar for ditt eget liv og er din egen lykkes smed og så går du fra henne så kan hun kjefte og smelle på veggene. 

Det har vært flere tråder her nå i det siste fra menn som ikke har det bra i forholdene sine. Så gå da! Man måååå ikke være sammen med sure og kjeftende kvinner, på samme måte som kvinner ikke trenger å finne seg i bedritne menn.

Det går begge veier. Gå! Dump henne! 

Anonymkode: a5e42...31b

• Liker 6
Skrevet

Familievernskontoret. Er dere gift, har dere lovet å holde ut med hverandre i både "gode og onde" dager, så da er det oppgaven deres å fikse dette. Det er absolutt ikke greit at hun hisser seg opp eller fremsetter trusler, men begge må jobbe for å få til en endring.

• Liker 1
Skrevet

En gang det ikke er dårlig stemning, spør om hun vil ha en kopp kaffe og om dere kan snakke sammen litt.

fortell henne hvordan hun føler, hvis hun avbryter deg be om p få snakke ferdig.

ikke vær sint, men bestemt.

• Liker 3
Gjest Monsieur Beau
Skrevet
5 timer siden, El-kapitan skrev:

Heisann!

Min kone å meg har vært samboere å deretter gift i en lengre periode. Vi traff hverandre i 1994?! Ja, vi har vært sammen lenge og vi har 2 barn sammen der den ene er over 18 år. 

Vi har frem til må vært på bølgelengde men NÅ kjenner jeg at min tålmodighet er oppbrukt. 

Hun skjeller meg ut til støtt og stadighet og legger ikke skjul på hvor ubrukelig jeg er som samlivspartner. Jeg er håndverker av yrke og er faktisk stolt av hva jeg har som yrkeog hva jeg har oppnådd  

Hun hisser seg opp til stadighet for de minste ting og er glad i å fremsette trusler 

Det seksuelle er også på et lavmål da hun stort sett byr meg imot med hennes nedlatene vesen  

What to do?

Du beskriver hva hun gjør. Hva gjør du av positivt og negativ i forholdet?

Problelmstillingen trenger dere å snakke om hos en terapeut. 

Skrevet

Gjør det slutt og gå videre. Enkelt og greit. 

Anonymkode: 35982...364

• Liker 1
Skrevet

Å bo sammen med en aggressiv partner er ikke lett...hvis det bryter deg ned og ødelegger deg så er det beste å flytte fra henne for en tid og se om det bedrer seg. Kanskje hun er psykisk syk eller deprimert ? Hva med å oppsøke lege og psykolog ? I allefall føler med deg.

Anonymkode: 18801...288

• Liker 2
Gjest Alterego666
Skrevet

Jeg leser implisitt mellom linjene her at hun har høyskole-/universitetsutdanning og kanskje tjener mer enn deg?

Hvis det er slik at hun ikke er fornøyd med hennes oppfatning av din status i samfunnet er jeg redd det er lite du kan gjøre for å endre situasjonen. Dette er basert på egne erfaringer og observasjoner hos andre par.

Tenk litt gjennom dette og kjenn etter lm det resonnerer hos deg.

Du KAN bare beslutte å gå. Forklar henne hvorfor og fortell at du er verd mer enn den mangelen på respelt hos henne. Dette KAN være en sjokkterapi som kan endre forholdet mellom dere. Gjør det ikke det, er det bare å gjennomføre skilsmissen.

Skrevet
3 minutter siden, Alterego666 skrev:

Jeg leser implisitt mellom linjene her at hun har høyskole-/universitetsutdanning og kanskje tjener mer enn deg?

Hvis det er slik at hun ikke er fornøyd med hennes oppfatning av din status i samfunnet er jeg redd det er lite du kan gjøre for å endre situasjonen. Dette er basert på egne erfaringer og observasjoner hos andre par.

Tenk litt gjennom dette og kjenn etter lm det resonnerer hos deg.

Du KAN bare beslutte å gå. Forklar henne hvorfor og fortell at du er verd mer enn den mangelen på respelt hos henne. Dette KAN være en sjokkterapi som kan endre forholdet mellom dere. Gjør det ikke det, er det bare å gjennomføre skilsmissen.

Det er nok garantert ikke en eventuell mangel på akademiske samtaler i heimen som får henne til å klikke på han. Og hallo: han er håndverker. Det er selvsagt gull og bo med håndverkere, konta papirflyttere. Det er nok helt andre ting som irriterer henne. 

Anonymkode: a0493...dac

Gjest Alterego666
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok garantert ikke en eventuell mangel på akademiske samtaler i heimen som får henne til å klikke på han. Og hallo: han er håndverker. Det er selvsagt gull og bo med håndverkere, konta papirflyttere. Det er nok helt andre ting som irriterer henne. 

Anonymkode: a0493...dac

Jeg spurte om holdningene i hjemmet til TS, ikke generelle holdninger i samfunnet.

Skrevet

Hei TS, dette høres ut som en veldig utrivelig situasjon. Stadig hakking og kjefting er svært nedbrytende, det kommer ikke noe godt ut av det. Dere må ut av det sporet dere har havnet i, og det er dere begge som har ansvaret for å få det til.

Du kan absolutt kreve at hun blir med på samtaleterapi, kanskje det kan hjelpe. Hvis hun er villig til å bli med på det. Om du bestemmer deg for å ta ut separasjon, så må dere likevel gå gjennom megling pga. at dere fortsatt har et barn under 18.

Det hevdes stadig at halvparten av alle ekteskap ender med skilsmisse, men det stemmer ikke. Det er halvparten som ender med separasjon, og av dem er det mange som finner sammen igjen, finner en ny start for sitt ekteskap.

Uansett: Slik du beskriver forholdet deres, er det nødvendig med forandring. Hva den forandringen resulterer i, er opp til deg og din kone. Kanskje holder dere sammen, kanskje ikke. Ønsker deg lykke til!

Anonymkode: fa837...38b

Skrevet

Det kan jo godt være at du faktisk er ubrukelig. 

Anonymkode: 8a67e...c1c

Skrevet

Slik du fremstiller her høres det ikke ut som der er noe håp annet enn skilsmisse. Det finnes alltids alternativer, som å snakke med henne om det, parterapi og den slags. Du gir ikke så mange detaljer, så vanskelig å si noe mer konkret enn det. Du sier ikke noe om dette er en del av personligheten hennes, eller om hun har blitt slik. Trusler også vag ordbruk. Truer hun med å slå, eller med å sove på sofaen en natt, liksom?

Skrevet

Synes du bare skal ta en prat med fruen, og si fortelle henne at enten så skjerper hun seg eller så funker ikke det dere har sammen. Samma hvem det er, man tolererer ikke å bli trappet på av mennesker - så hvorfor skal du akseptere det av hun? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...