Gå til innhold

Venner som tar / legger ut totalt ukritiske bilder av deg på sosiale medier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjønner at dette kanskje kan høres noe overfladisk og forfengelig ut, men det er et plagsomt moment. 

Har en venn som er veldig snill og grei av seg, men problemet er at vedkommende uten tvil er den verste fotografen jeg kjenner. Ofte når vi henger, så tar hun bilder av alt - meg inkludert - og legger alt på f.eks Facebook. 10 av 10 gagner er det svært lite sjarmerende bilder, fra forferdelige vinkler, utydelige, og med dårlig lys. 

Dersom jeg selv tar bilde, så viser jeg jo alltid bildet først til vedkommende (etter å spurt om jeg kan ta bilde), og så spør jeg eksplisitt om det er OK at jeg legger det ut. Derom jeg ser at bildet uansett er dårlig, så sletter jeg det. 

Slik er det aldri her, og om jeg kommenterer kvaliteten så får jeg som regel "det gjør jo ikke noe, hvem bryr seg om slike hverdagslige bilder". 

Er det bare jeg som er hårsår her? 

Anonymkode: 712a7...547

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville nok følt det som deg! Selv om jeg også ser vennens poeng.. selv er jeg ganske ukomfortabel med å bli tatt bilde av, samtidig som jeg skulle ønske jeg hadde venner som tok flere bilder når vi var sammen, for jeg innser jo at jeg har svært få sånne «hverdagsbilder». Ambivalent til situasjonen altså!

Skrevet

Du kan si til henne at hun faktisk ikke HAR LOV til å legge ut bilder DU ikke har godkjent.  Kvinn deg opp og si hun skal fjerne bildene!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...