Gå til innhold

Nettbrett som går i sort, finner ikke feil.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk et nettbrett i sommer. Etter en ukes tid var det plutselig avslått når jeg skulle bruke det, og jeg tenkte det var tom for strøm. Ladet det, men ingen reaksjon når jeg puttet den i laderen. Prøvde flere ladere. Leverte det inn dagen etter, power forsøkte å lade det, og de fikk det heller ikke på og sendte det til service. Fikk det i retur med beskjed om at drt var tom for strøm, og ingen feil var funnet. 

De neste mnd skjedde det samme mange ganger. Jeg legger det fra meg, og når jeg skal bruke det igjen etter ti minutter eller to timer (spiller ingen rolle), så er det helt svart. Noen ganger fikk jeg det på med en gang, andre ganger noen timer, uten å lade (dvs ikke tom for strøm). 

For noen uker siden gikk det i sort igjen, og fikk det ikke på igjen, så etter to døgn med flere ladere, samt at jeg snudde ladedingsen, leverte jeg det på power igjen. Han plugget den i sin lader et døgn før han sendte den inn, han fikk ikke liv i den. 

Etter en uke får jeg det i retur, med samme beskjed som sist: ingen feil funnet. De hadde ladet det og tømt den for strøm fire ganger, selv om jeg forsøkte å forklare at det aldri er lite strøm på enheten, og at det skjer uavhengig av om det er 90% eller 40% strøm. 

En uke har gått, og skulle jeg bruke nettbrettet som hadde 73% når jeg la det fra meg for to timer siden. Helt svart. Får det ikke på. 

Hvilke rettigheter har jeg når verkstedet ikke finner feilen? De mener det ikke er en feil, for det har jo slått seg på når det omsider kommer frem i posten hos dem. Veldig frustrert og lei meg, bruker det mye, og jeg blir fremstilt som en dum person som ikke klarer å lade nettbrettet.. 

Anonymkode: 768fb...f9d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som vet? Fortsatt ikke liv i det, ladet i et døgn. 

Anonymkode: 768fb...f9d

Skrevet

Når ikke de får rettet det etter to forsøk kan du kreve omlevering.

Anonymkode: f1028...ddf

Skrevet
På 26.12.2018 den 1.59, AnonymBruker skrev:

Fikk et nettbrett i sommer. Etter en ukes tid var det plutselig avslått når jeg skulle bruke det, og jeg tenkte det var tom for strøm. Ladet det, men ingen reaksjon når jeg puttet den i laderen. Prøvde flere ladere. Leverte det inn dagen etter, power forsøkte å lade det, og de fikk det heller ikke på og sendte det til service. Fikk det i retur med beskjed om at drt var tom for strøm, og ingen feil var funnet. 

De neste mnd skjedde det samme mange ganger. Jeg legger det fra meg, og når jeg skal bruke det igjen etter ti minutter eller to timer (spiller ingen rolle), så er det helt svart. Noen ganger fikk jeg det på med en gang, andre ganger noen timer, uten å lade (dvs ikke tom for strøm). 

For noen uker siden gikk det i sort igjen, og fikk det ikke på igjen, så etter to døgn med flere ladere, samt at jeg snudde ladedingsen, leverte jeg det på power igjen. Han plugget den i sin lader et døgn før han sendte den inn, han fikk ikke liv i den. 

Etter en uke får jeg det i retur, med samme beskjed som sist: ingen feil funnet. De hadde ladet det og tømt den for strøm fire ganger, selv om jeg forsøkte å forklare at det aldri er lite strøm på enheten, og at det skjer uavhengig av om det er 90% eller 40% strøm. 

En uke har gått, og skulle jeg bruke nettbrettet som hadde 73% når jeg la det fra meg for to timer siden. Helt svart. Får det ikke på. 

Hvilke rettigheter har jeg når verkstedet ikke finner feilen? De mener det ikke er en feil, for det har jo slått seg på når det omsider kommer frem i posten hos dem. Veldig frustrert og lei meg, bruker det mye, og jeg blir fremstilt som en dum person som ikke klarer å lade nettbrettet.. 

Anonymkode: 768fb...f9d

Fungerer ikke dingsen etter hensikten med dingsen, så får power og alle andre etter forbrukerkjøpsloven lov til å forsøke å avhjelpe feilen 3 ganger. Klarer de ikke avhjelpe feilen eller mangelen etter tre forsøk så kan du kreve heving eller nytt produkt. 

Får du liv i produktet igjen, så ta bilde av skjermen med mobilen el for å kunne dokumentere batteritilstanden når du legger brettet bort, og hva som skjer når du får liv i brettet igjen. Vil ikke power avhjelpe feilen så klag til forbrukerombudet. 

Anonymkode: e39f9...096

Skrevet

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2002-06-21-34

Les loven før du kontakter power. Merk deg paragrafen om feilretting, og vis til loven når du oppsøker butikken. Det pleier å hjelpe at de ikke tror du er uten kunnskap.

Anonymkode: e39f9...096

Skrevet

Men gjelder det når de ikke finner feil på verkstedet? Den har jo fungert når de har fått den, det som er så frustrerende. 

Anonymkode: 768fb...f9d

Skrevet

Men hva sier butikken? De har jo opplevd samme feil som deg to ganger, at det ikke fungerte å lade i ett døgn.

Anonymkode: fb008...d71

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men hva sier butikken? De har jo opplevd samme feil som deg to ganger, at det ikke fungerte å lade i ett døgn.

Anonymkode: fb008...d71

Når jeg hentet den sist sa han i serviceskranken på Power (altså en ansatt, som har ansvar for å sende den inn og han som ladet den et døgn) at han ikke får gjort noe mer da de mener det ikke er noe feil, siden den fungerte innen den kom frem. Men begge gangene har jeg sluppet å betale gebyret de tar for å sende inn når det ikke er noe feil, siden de forsøkte å lade før den ble sendt uten suksess.. Har ikke snakket med dem nå siden det har vært stengt og jeg ikke har mulighet før lørdag. 

Anonymkode: 768fb...f9d

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Når jeg hentet den sist sa han i serviceskranken på Power (altså en ansatt, som har ansvar for å sende den inn og han som ladet den et døgn) at han ikke får gjort noe mer da de mener det ikke er noe feil, siden den fungerte innen den kom frem. Men begge gangene har jeg sluppet å betale gebyret de tar for å sende inn når det ikke er noe feil, siden de forsøkte å lade før den ble sendt uten suksess.. Har ikke snakket med dem nå siden det har vært stengt og jeg ikke har mulighet før lørdag. 

Anonymkode: 768fb...f9d

De skjønner selv at det bare er tull, siden de har testet den før de sendte den inn og ikke fikk ladet den. De håper bare at du skal slutte å mase slik at ikke det blir deres problem.

Anonymkode: f1028...ddf

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

han ikke får gjort noe mer da de mener det ikke er noe feil, siden den fungerte innen den kom frem. 

Med "de" mener han verkstedet? 

Du trenger kun å forholde deg til butikken. De har fått to forsøk på å rette samme feilen som fortsatt ikke er rettet, du har da krav på nytt produkt eller pengene tilbake. Noe annet er ansvarsfraskrivelse fra deres side. 

Anonymkode: fb008...d71

Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Med "de" mener han verkstedet? 

Du trenger kun å forholde deg til butikken. De har fått to forsøk på å rette samme feilen som fortsatt ikke er rettet, du har da krav på nytt produkt eller pengene tilbake. Noe annet er ansvarsfraskrivelse fra deres side. 

Anonymkode: fb008...d71

Ja de mener jeg verkstedet som Power sender nettbrettet inn til. 

Så jeg kan kreve nytt nettbrett nå? Kjenner jeg er drit lei av hele greia. 

Anonymkode: 768fb...f9d

Skrevet

Ja du kan kreve nytt nettbrett.

Det er selgeren som har to forsøk på å rette feilen. Det har butikken ikke klart i dette tilfellet. Butikken har etter hva jeg har forstått innrømmet feilen i begge tilfellene så det er ingen tvil om at feilen eksisterer. 

Anonymkode: fb008...d71

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja du kan kreve nytt nettbrett.

Det er selgeren som har to forsøk på å rette feilen. Det har butikken ikke klart i dette tilfellet. Butikken har etter hva jeg har forstått innrømmet feilen i begge tilfellene så det er ingen tvil om at feilen eksisterer. 

Anonymkode: fb008...d71

Takk. Da får jeg kvinne meg opp og gå ned å krangle. Vet de ikke kommer til å ha veldig lyst, krangla med de før 😛

Anonymkode: 768fb...f9d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...