Gå til innhold

Så glad for at vi har vinter her i Norge.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så glad for at vi har vinter i dette landet :) Den kalde friske luften om vinteren er så elsk. Lukten av nysnø, og stillheten som følger er så fint. Kunne aldri orket å bo i et land uten årstider. Siden det er så mange som klager på vinteren, ville jeg bare si at til Kong Vinter at det er mange som hyller deg 😄

Anonymkode: 44b05...d3a

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er enig, jeg liker også vinteren, spesielt når det er snø. Samtidig; jeg går lei etterhvert også. Foretrekker egentlig vår og sommer når jeg kan gå med kjoler uten strømpebukser. ;) Men ja, vinteren er fin den, og det beste med vinteren er at jeg sover ekstra godt fordi det blir skikkelig kaldt på soverommet. 

• Liker 2
Skrevet

Det går greit nå som vi er så velstående. Men jeg er glad jeg ikke levde i Norge på 30-tallet.

Anonymkode: fb078...9f0

• Liker 8
Skrevet

Flytter så snart muligheten byr seg til et sted med mer stabilt vær og høyere temperatur. Vinteren suger, samme gjør mørketiden! 

Anonymkode: b049d...2cd

• Liker 6
Gjest Julekjedsomhet
Skrevet

Så heldige dere er som liker vinteren. Jeg drømte for noen netter siden at det var 27. Mars, og så våknet jeg og innså at det er tre måneder igjen av vinteren....sukk. Jeg skjønner at jeg må flytte, lengre sør iallefall om ikke ut av landet.

Skrevet

Jeg både elsker og hater snø. Helt nydelig hvis jeg bare slipper å skrape bil og stresse med måking kl 06 om morgenen. 

• Liker 2
Skrevet

Siden vi har 6-7 måneder med minusgrader og vinter her hvor jeg bor så er jeg ikke enig.  Hater å fryse, hater å være våt. hater å skrape bil, hater å måke, hater å alltid ha kalde føtter, hater å måtte fyre hver gang jeg kommer hjem, hater blek hud, hater tørr hud.  Nei 12 mnd med 20-30 + hadde passa meg utmerket.  Derfor blir vi flyttende til et varmere land når vi bikker 60. Gleder meg!  

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er så glad for at vi har vinter i dette landet :) Den kalde friske luften om vinteren er så elsk. Lukten av nysnø, og stillheten som følger er så fint. Kunne aldri orket å bo i et land uten årstider. Siden det er så mange som klager på vinteren, ville jeg bare si at til Kong Vinter at det er mange som hyller deg 😄

Problemet mitt med vinteren er at den varierer så (noen steder). En dag er det -12, neste dag er det +1.

Anonymkode: f0cd9...e6d

• Liker 3
Skrevet
11 minutter siden, Peonjenta skrev:

Siden vi har 6-7 måneder med minusgrader og vinter her hvor jeg bor så er jeg ikke enig.  Hater å fryse, hater å være våt. hater å skrape bil, hater å måke, hater å alltid ha kalde føtter, hater å måtte fyre hver gang jeg kommer hjem, hater blek hud, hater tørr hud.  Nei 12 mnd med 20-30 + hadde passa meg utmerket.  Derfor blir vi flyttende til et varmere land når vi bikker 60. Gleder meg!  

Helt enig. 

(bortsett fra at jeg kommer til å fortsette å klage resten av livet i Norge)

Anonymkode: ee208...d14

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan lukter nysnø? 

• Liker 2
Skrevet

Jeg er delt. Fint med litt snø til jul og i februar og mars, og mulighet for litt skigåing. Men når det som i fjor, trekker ut til mai før det blir vår så blir det alt for lenge for min del. Og snøen/kulden er egentlig ikke det kjipeste for min del, det er at det er mørkt nesten hele tiden. Hadde det vært flere lystimer hadde vinteren vært mye bedre (Men jeg innser jo selvfølgelig at da hadde man ikke snakket om vinteren på samme måte fordi flere lystimer også gir mer snøsmelting og det vi mennesker ser på som årstidsendringer). Senere i livet er det nok mer ønskelig med mer eller mindre sommer hele året. Trenger ikke være 25+ hele året, men 10-15+ grader året rundt med sommere på over 20 hadde vært utmerket. 

Anonymkode: ee9d4...127

Skrevet
3 timer siden, OPIgirl skrev:

Hvordan lukter nysnø? 

Det lukter rent. 

Anonymkode: ee208...d14

• Liker 4
Skrevet

Jeg bor i Norge men jeg har høst her akkurat nå.. Ellers enig med deg

Anonymkode: c5be1...e57

• Liker 1
Skrevet

Her jeg bor er det vinter fra oktober til april/mai. Så flaks at jeg foretrekker vinter og masse snø! Ikke unormalt at det ligger på -20 -30 heller. Jeg liker sommer, men foretrekker vinter. 

Anonymkode: 56e21...0f5

Skrevet

Jeg er også glad for at vi har årstider, men for min del hadde det holdt med en måned vinter i desember, og så kunne våren kommet i januar. 

Det hadde også vært fint med stabile årstider. Enkelte måneder må vi være forberedt på alle årstider på en dag liksom. Da blir jeg lei.

Skrevet

Tar jeg feil om jeg tror at det er de som ikke må hutre seg ut i kulda for å skrape bil, og kjøre på islagte veier i tidlig mørke, og må måke hist og her, er de som liker vinteren best? Ts? 

Syns det er helt nydelig med et hvitt lite lag på bakken, og gjerne et par minusgrader. Da er det lysere og friskere enn det jæ...grå været vinterstid ellers hvor det er mørkt døgnet rundt.

Men mange minus og meterhøye snøkanter og farlige veier kan du spare meg for! Hadde det vært sånn kun i jula, briliant. Og da kun for barnas del. Nemlig. 

Skrevet

Er fint med vinter når det er ordentlig snø, og ikke slaps og is! Ellers kan jeg gå litt lei mørket. Blir så trøtt! 

Anonymkode: a877d...592

• Liker 3
Skrevet

Den hindrer  skumlere typer dyr og reptiler fra å etablere seg her da. Hmmm hva annet er positivt med vinter og mørketid..?:klo:

• Liker 1
Skrevet

Med årene blir jeg bare mer og mer glad i Kong vinter. Dvs elsker det når vi har stabile 5-10 minusgrader og snø. Elsker det mindre når forholdene er ustabile med plussgrader og minusgrader om hverandre, slaps og isglatte veier.

Elsker for øvrig lyset når det er mørketid. Er ikke det absurd?😂

Anonymkode: b225b...f1c

• Liker 2
Skrevet

Det er fint med masse nysnø og et par minusgrader, men jeg takler ikke å leve i den norske vinteren. Har ikke opplevd norsk vinter på snart 10 år, og kjenner det gjør meg ingenting å bare se den på bilder, eller TV. 

Anonymkode: beeaa...851

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...