Gå til innhold

Har hpv virus. Kan jeg ha sex?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har eller har hatt dette. Hva gjør gjorde dere ang sex? 

Anonymkode: eec06...b85

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke munnsex og sex uten kondom før du er ferdig med vaksine og behandling.

Skrevet

Snakk med en lege/gyn om dette. Bruk kondom.

Anonymkode: 0db2d...201

Skrevet
Akkurat nå, *nordby* skrev:

Ikke munnsex og sex uten kondom før du er ferdig med vaksine og behandling.

Har ikke fått noe behandling. Finnes det? 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Snakk med en lege/gyn om dette. Bruk kondom.

Anonymkode: 0db2d...201

Takk for tips. Kanskje jeg må høre mer med lege ang dette. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har ikke fått noe behandling. Finnes det? 

Gikk litt unna i stad. Er du HPV positiv med celleforandringer, eller HPV kjønnsvorter? 

Skrevet
1 minutt siden, *nordby* skrev:

Gikk litt unna i stad. Er du HPV positiv med celleforandringer, eller HPV kjønnsvorter? 

Det er med celleforandring. Ikke sett noe kjønnsvorter, men vet jeg hadde andre og som ikke var spesifisert. 

Skrevet

Ikke ha sex før du har snakket med Gynekolog. Ikke med kondom heller. Ett kondom kan gli av

Anonymkode: 44324...1cd

• Liker 1
Skrevet

Da gjelder samme tips som jeg ga først. Gå til legen, du kan behandles for dette. 

Skrevet

Må få meg en time igjen til lege jeg da. Takker for svar. 

Håper virkelig jeg kan bli kvitt dette. 

Skrevet

Syns du skal holde deg til en fast partner da. Når du har celleforandringer, har du etter all sannsynlighet en av de to farlige hpven som kan gi kreft. Hpv smitter selv ved kondom, kan ikke behandles, men det kan brytes ned av imunforsvaret og forsvinne etterhvert. Å f.eks ligge med tilfeldige menn nå, som igjen kan smitte mange andre kvinner, som igjen kan få kreft dersom de ikke er vaksinert er bare uforsvarlig når du vet at du er smittet. 

Anonymkode: 22089...0ed

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syns du skal holde deg til en fast partner da. Når du har celleforandringer, har du etter all sannsynlighet en av de to farlige hpven som kan gi kreft. Hpv smitter selv ved kondom, kan ikke behandles, men det kan brytes ned av imunforsvaret og forsvinne etterhvert. Å f.eks ligge med tilfeldige menn nå, som igjen kan smitte mange andre kvinner, som igjen kan få kreft dersom de ikke er vaksinert er bare uforsvarlig når du vet at du er smittet. 

Anonymkode: 22089...0ed

Ja. Hadde positivt på nr 16. 

Vil jo ikke det. Så lurer på om jeg ikke kan ha sex. 

Venter svar på vevsprøve nå, 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har hatt HPV tre ganger og alle gangene fikk jeg det påvist hos ulike gynekologer. Ingen sa noe om å bruke kondom, avstå fra sex eller behandling. Kun ny celleprøve om 6 mnd. 

Anonymkode: 14dd7...2e0

• Liker 1
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt HPV tre ganger og alle gangene fikk jeg det påvist hos ulike gynekologer. Ingen sa noe om å bruke kondom, avstå fra sex eller behandling. Kun ny celleprøve om 6 mnd. 

Anonymkode: 14dd7...2e0

Gynekologen eller legen har ikke sagt noe, men jeg har tenkt og vet jeg er smittsom derfor. Ja, skulle ha ny prøve om 6 mnd. 

Skrevet

Vet du hvilken grad det er på celleforandringene? Hvis de er grad 2 eller 3 (i noen tilfeller 1 også), så kan de behandles med operasjon - kalt konisering. Mulig de også kan forsvinne av seg selv, det vet jeg ikke.

Gjorde dette selv for en måned siden, celleforandringene er borte og både jeg og samboer får HPV-vaksine. 

Såvidt jeg forstår er ikke kondom tilstrekkelig for å beskytte mot smitte, men hør med gynekologen/legen. 

Lykke til! :) 

Skrevet

Har selv det med celleforandringer som er lavt, men det er ikke det farlige har jeg fått beskjed om. Har fast partner, bruker ikke prevensjon selv så vi bruker jo kondom. Oralsex liker jeg ikke og på den måten har vi vel sikret oss.

Anonymkode: 1d570...b17

Skrevet

Oppfordrer folk til å fast partner og ikke ha tilfeldig sex så sparer en mange for mye plaqer og sykdommer. 

Anonymkode: 169c2...364

Skrevet

Har lest at man ikke trenger å si fra, fordi hpv er så vanlig, at de fleste har det eller at det ligger latent i kroppen... Men vanlig bruk av kondom er jo ikke så dumt uansett.

Anonymkode: 73413...10d

• Liker 1
Skrevet

Forstått at det ikke er meldeplikt om det som med annet. 

Takker for alle svar. Setter stor pris på det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...