AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #1 Skrevet 25. desember 2018 Vi har barn fra før og er avhengig av hjelp til barn nr 1. Svigers bor langt unna , men svigermor har sagt hun kommer til oss ved fødsel. Jeg prøver tenke vi er heldige som får hjelp og vårt barn vil like det . Nå har det blitt bestemt , uten at noen har spurt meg , at også svigerfar skal være med til oss. Dette betyr at begge to er hjemme hos oss når jeg kommer hjem fra sykehuset, og de overnatter i vårt hus. De blir da et par dager . Jeg gruer meg allerede . Jeg skal ha ks så vet jeg vil være dårlig , og tanken på å komme hjem til rot og mas fra svigers frister lite :( Jeg føler det blir slemt å nekte svigerfar å komme, og avlyser vi alt har vi ingen til å hjelpe . I tillegg vet jeg de ikke er flinke til å ta med barnet ut så jeg kan få ro , eller feks hjelpe til med å rydde hus , gjøre det koselig hjemme. Tips?? Er jeg utakknemlig ?! Tiden med nyfødt og nyoperert er tøff nok, så skal man ha folk rundt seg 24/7.. Anonymkode: 69765...a54
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #2 Skrevet 25. desember 2018 Du kan og være i god form. Anonymkode: cc4c0...d20
Addie Skrevet 25. desember 2018 #3 Skrevet 25. desember 2018 Mannen din får vel permisjon og kan hjelpe deg? Da er dere to voksne på to barn? 17
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #4 Skrevet 25. desember 2018 Har du en tafatt mann som ikke kan fortelle foreldrene sine hvordan dere ønsker at det skal være? Anonymkode: c66ce...818 24
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #5 Skrevet 25. desember 2018 Akkurat nå, Addie skrev: Mannen din får vel permisjon og kan hjelpe deg? Da er dere to voksne på to barn? Lang historie , men vi er avhengig av hjelp, ihverfall en natt .. Med deres lange reisevei skjønner jeg svigermor ( som var planlagt ) skal overnatte ... Men så ikke for meg de begge skal komme .. og bli over hele helgen når jeg kommer hjem.. Anonymkode: 69765...a54
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #6 Skrevet 25. desember 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har du en tafatt mann som ikke kan fortelle foreldrene sine hvordan dere ønsker at det skal være? Anonymkode: c66ce...818 Han sier vi enten må avlyse eller gå for planen.. Avlyse kan vi ikke pga barnet vårt . Mannen eller familien har ikke forståelse for at jeg kan være sliten osv. Anonymkode: 69765...a54 1
Forundret.. Skrevet 25. desember 2018 #7 Skrevet 25. desember 2018 Jeg synes at når man er så heldig at man blir tilbudt og dår hjelp så svelger man noen elefanter altså.. Jeg har hverken hatt en mor eller en svigermor som har tilbud hjelp eller vært behjelpelig av på noe vis, og synes derfor at du egentlig er råheldig. 27
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #8 Skrevet 25. desember 2018 Kan de ta med eldste hjem for noen dager? Han kan hilse på baby, så kan han dra på tur til svigers? Mitt barn hadde elsket å blitt med de hjem, men det kommer jo selvsagt an på barnet, forholdet de imellom, og alderen til barnet. Jeg skjønner godt at det blir slitsomt med huset fullt av folk, men jeg tenker og at mannen din kan være litt streng med dem, og forklare de at de må rydde opp etter seg, og ta hensyn til deg. De er jo der for en grunn, og ikke for å være på ferie\hotell! Her har svigers bodd hos oss en uke etter hver fødsel. Det har vært til stor hjelp! Med første barnet var jeg og mannen min usikre, og det var godt å ha noen der som kunne hjelpe oss, (vi var unge og usikre), de lagde mat til oss, svigermor passet på at jeg fikk ro til å amme og kose meg med barnet (DVs at hun sto for å underholde barselbesøk, bakte og styrte, mens jeg og baby fikk ligge i ro for oss selv). Med andre barnet gjorde svigermor det samme, og svigerfar tok eldste ut for å leke og ha det gøy. Samme med tredje barnet. Men vi har ett godt forhold da, og ting var avklart på forhånd. Anonymkode: c92ab...c25 7
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #9 Skrevet 25. desember 2018 Kanskje du må ta deg i nakken å holde ut de dagene om dere er så hjelpesløse at deee MÅ ha hjelp. Da tar man i mot det man får.. Anonymkode: 82814...473 9
Addie Skrevet 25. desember 2018 #10 Skrevet 25. desember 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lang historie , men vi er avhengig av hjelp, ihverfall en natt .. Med deres lange reisevei skjønner jeg svigermor ( som var planlagt ) skal overnatte ... Men så ikke for meg de begge skal komme .. og bli over hele helgen når jeg kommer hjem.. Anonymkode: 69765...a54 Jeg tror jeg ville prøvd å greie meg selv... Hvis det ikke går, har du vel egentlig ikke noe valg 😌 lykke til med fødsel. 4
JessheimMann1984 Skrevet 25. desember 2018 #11 Skrevet 25. desember 2018 Hei, Er slett ikke ille i å få hjelp. Naboen min har foreldre fra Pakistan, de har mye hjelp ifra storfamilien ved sykt barn mv. Jeg blir grønn av misunnelse å se at de får hjelp av så mange med ungene sine, mens vi må tigge til oss hjelp. 8
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #12 Skrevet 25. desember 2018 Hvorfor MÅ dere ha hjelp med nr.1 i alle fall en natt? Anonymkode: 7a227...836 9
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #13 Skrevet 25. desember 2018 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lang historie , men vi er avhengig av hjelp, ihverfall en natt .. Med deres lange reisevei skjønner jeg svigermor ( som var planlagt ) skal overnatte ... Men så ikke for meg de begge skal komme .. og bli over hele helgen når jeg kommer hjem.. Anonymkode: 69765...a54 Hvordan vet du at du får dra hjem i det hele tatt denne helgen? Selv tok jeg nylig ks og måtte bli 7 dager på sykehuset fordi msn ikke har lov å dra hjem med spinal hodepine. Er ikke sikkert du får mulighet til å dra så tidlig hjen som du tenker. Anonymkode: fb81f...b11
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #14 Skrevet 25. desember 2018 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har barn fra før og er avhengig av hjelp til barn nr 1. Svigers bor langt unna , men svigermor har sagt hun kommer til oss ved fødsel. Jeg prøver tenke vi er heldige som får hjelp og vårt barn vil like det . Nå har det blitt bestemt , uten at noen har spurt meg , at også svigerfar skal være med til oss. Dette betyr at begge to er hjemme hos oss når jeg kommer hjem fra sykehuset, og de overnatter i vårt hus. De blir da et par dager . Jeg gruer meg allerede . Jeg skal ha ks så vet jeg vil være dårlig , og tanken på å komme hjem til rot og mas fra svigers frister lite Jeg føler det blir slemt å nekte svigerfar å komme, og avlyser vi alt har vi ingen til å hjelpe . I tillegg vet jeg de ikke er flinke til å ta med barnet ut så jeg kan få ro , eller feks hjelpe til med å rydde hus , gjøre det koselig hjemme. Tips?? Er jeg utakknemlig ?! Tiden med nyfødt og nyoperert er tøff nok, så skal man ha folk rundt seg 24/7.. Anonymkode: 69765...a54 Nei, du er ikke utakknemmelig.Blir så utrolig irritert av å lese om tafatte mannfolk som dette! Her må mannen din komme på banen og kjenne sin plass.Som allerede nevnt i tråden har han fri fra jobb for å være med deg på heltid etter fødsel. Hva er det han har tenkt å gjøre disse dagene da? Å ha husgjester surrende rundt like etter fødsel er belastende og helt overflødig så lenge man har en oppegående mann som er hjemme. Har selv tatt ks og klarte oss helt fint uten hjelp utenfra. Og når du i tillegg vet at svigers ikke vil være stort til hjelp med den avlastningen du trenger (ta med eldstemann ut osv) er det bare å avlyse hele oppholdet. Hvis mannen din ikke skjønner at du er sliten etter en fødsel hadde jeg vurdert å søke tilflukt hos min egen familie eller en god venninne i tiden etterpå. Så får han heller være hjemme alene og passe eldstemann. Anonymkode: c23b9...db6 13
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #15 Skrevet 25. desember 2018 Enig med posteren over her. Mannen din kan ta seg av eldstemann hvis han har så spesielle behov. Anonymkode: 77bcc...ead 9
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #16 Skrevet 25. desember 2018 Skjønner virkelig ikke problemet ditt, hadde vært evig takknemlig om svigers hadde kommet for å hjelpe etter fødsel. Anonymkode: f956f...4d7 6
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 25. desember 2018 #17 Skrevet 25. desember 2018 Forstår godt at man er utkjørt og i smerte etter fødsel og at man trenger space. Har du mulighet til å trekke deg vekk om det blir for mye? At du kan sitte på rommet deres f.eks imens de andre tar hånd om den eldste? Klem❤️
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #18 Skrevet 25. desember 2018 MÅ dere ha hjelp av svigers? Hva med mannen din? Kan ikke han hjelpe? Jeg har litt problemer med å se den 😕 Eller har eldstemann spesielle behov? Uansett, hvis svigermor kommer, spiller det så stor rolle om svigerfar er med? Anonymkode: c53c2...505 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2018 #19 Skrevet 26. desember 2018 5 timer siden, JessheimMann1984 skrev: Hei, Er slett ikke ille i å få hjelp. Naboen min har foreldre fra Pakistan, de har mye hjelp ifra storfamilien ved sykt barn mv. Jeg blir grønn av misunnelse å se at de får hjelp av så mange med ungene sine, mens vi må tigge til oss hjelp. Samme her. Naboen er kurder. Paret fikk sitt andre barn nå, og der så vi storfamilien komme å levere dem mat hver eneste dag, tanter, onkler eller besteforeldre hentet/leverte til barnehage. Eldste på rundt 4år er nå ofte sett med tanter eller onkler i 20 årene på aketur og generelt ute å finner på ting. Jenta elsker å huske, og da fortalte moren at jenta liker å ringe onkel for å ta henne med på husking. «Det er jo broren min. Klart han kommer når niesen vil det». Er så herlig. Jeg misunner dem det. Både jeg og mannen har familie i nærheten, men barnevakt må planlegges lenge i forveien, og ingen spontan avlastning i hverdagen «for ingen spesiell grunn». Beklager for å ha kuppet innlegget ditt ts. Du må jo regne med dere er kanskje lengre på sykehuset etter ks. Jeg måtte bli i 5 dager. Enten må du klare deg alene med nr 2 så mannen din kan passe nr 1, eller være takknemlig for hjelpen fra svigers. Anonymkode: 2472e...13f 10
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2018 #20 Skrevet 26. desember 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Kanskje du må ta deg i nakken å holde ut de dagene om dere er så hjelpesløse at deee MÅ ha hjelp. Da tar man i mot det man får.. Anonymkode: 82814...473 Nå vet ikke du grunnen til at vi trenger hjelp så unødvendig med slike kommentarer ! Hva vet du om vårt barn , om hun er syk ? Om det er noe som har skjedd i familien? Er ikke snakk om å være hjelpesløs ! Anonymkode: 69765...a54 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå