Gå til innhold

Barnesikring av komfyr

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Vi trenger å barnesikre platene - eller dvs vår keramiske "koketopp" (er det det det heter?), ikke pga barn, men pga kattunge :wink:

Lille pus har blitt stor nok til å hoppe opp på benken, og har er nyskjerrig på absolutt alt, så da trenger vi barnesikring for at han ikke skal skade seg.

Noen som har gode tips ift hva som fungerer, ikke fungerer og hva som er praktisk? (da tenker jeg ikke ift katt, men vi må jo kunne lage mat også :-) )

Tingeling

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser for meg at dere vil slite litt med å sikre komfyren for katten... :-? :wink:

De sikringene jeg har sett vil katten klare å hoppe over uansett... :klø:

Kanskje kjøkkenet rett og slett bør bli "off limit" for pusen... :wink:

Skrevet

Ikke så lett å holde pus unna når man bor på 50 kvm og har åpen kjøkkenløsning. Men hvis man har en "kant" rundt komfyren vil han ikke hoppe rett opp på den, han vil hoppe ved siden av og katter går ikke frivillig på noe som er varmt. Jeg er mest redd for at han vil hoppe opp og lande på en varm plate. (han har ikke lov til å være på benkenselvsagt, men det er ikke alltid like lett å styre)

Så: hvis noen vet om en god barnesikring for komfyr med keramisk topp så blir jeg glad!

Tingeling

Skrevet

Hvis du går i en elektrisk forretning får du tak i sånt. Hvis det er sånn vanlig sak en pleier å sette på for at ikke unger skal komme så lett til.

Skrevet

Beste løsningen på sikt må jo være at han lærer at det ikke er lov å hoppe opp på/være på bord, kjøkkenbenk osv. De lærer ganske fort hva som er lov og ikke lov - det er bare å være konsekvent på å feie han ned det.

Og ikke ville jeg hatt en katt som spankulerte på bord og benker heller... Tenk hvor de har hatt føttene sine før de kom på bordet. (vært ute og bæsja og gravd over rett før han kom og hoppa opp på kjøkkenbordet til deg f.eks. :kvalm:

Gjest Madeline
Skrevet

Jeg ville ikke kjøpt barnesikring til komfyren pga kattene. Vi bruker spruteflaske med vann til å lære kattene hvor de får lov til å gå. Prøver kattene å gå en plass vi ikke vil ha de, så spruter vi på de. Dette er veldig effektivt. Pga. dette har aldri kattene aldri gått på benken eller komfyren.

Skrevet

katt på kjøkkenbenken er KVALMT! Lær katten at han ikke får gå på benken så er problmet borte! Barnesikringer til komfyren er uansett stygt og upraktisk, og vil uansett ikke hindre en katt å klatre over...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...