Pixeli Skrevet 25. desember 2018 #1 Skrevet 25. desember 2018 Noen som bruker eller har brukt melkeoppsamlere og kan fortelle noe om det? Hvilket merke har/hadde du? Hvordan er de å bruke? Er så slitsomt med de ammeinnleggene som «hele tiden» må byttes. Og å måtte huske på å kjøpe de😅
Piruette Skrevet 25. desember 2018 #2 Skrevet 25. desember 2018 Jeg brukte de hovedsakelig fordi jeg hadde så såre brystvorter de første ukene. Hjalp godt da de sørget for at genseren/BH ikke gnisset innat. Men det samlet seg også da melk i de, og det funket bra syntes jeg. Men de er jo ikke veldig pene å bruke sånn utenom, da de stikker veldig ut😅 Jeg hadde avent sine. Bare tips iforhold til ammeinnlegg- komplettapotek.no har ofte opptil 50% på feks avent sine engangs ammeinnlegg. (Om det ikke er det nå, så er det bare å sjekke jevnlig for det er relativt ofte!) Da kjøper jeg alltid et par esker som jeg har liggende. Har også noen par med vaskbare ammeinnlegg av bambus som er kjekke å ha liggende hvis jeg plutselig er tom for engangs. Disse kjøpte jeg også på samme nettside til halv pris.
Pixeli Skrevet 25. desember 2018 Forfatter #3 Skrevet 25. desember 2018 1 minutt siden, Piruette skrev: Jeg brukte de hovedsakelig fordi jeg hadde så såre brystvorter de første ukene. Hjalp godt da de sørget for at genseren/BH ikke gnisset innat. Men det samlet seg også da melk i de, og det funket bra syntes jeg. Men de er jo ikke veldig pene å bruke sånn utenom, da de stikker veldig ut😅 Jeg hadde avent sine. Bare tips iforhold til ammeinnlegg- komplettapotek.no har ofte opptil 50% på feks avent sine engangs ammeinnlegg. (Om det ikke er det nå, så er det bare å sjekke jevnlig for det er relativt ofte!) Da kjøper jeg alltid et par esker som jeg har liggende. Har også noen par med vaskbare ammeinnlegg av bambus som er kjekke å ha liggende hvis jeg plutselig er tom for engangs. Disse kjøpte jeg også på samme nettside til halv pris. Tusen takk for svar og tips! Burde jo selvfølgelig tenke litt pris og, men er hovedsakelig det at de må byttes ut ofte som er problemet mitt. Glemmer å ta med ekstra når jeg er ute også blir de så fulle og ekle uten at jeg får gjort noe med det... Utrolig teit at oppsamlerene er så store da.. Er det sånn at det blir så synlig at man ikke vil sees med de liksom? De høres jo så kjekke ut, men vil helst se sånn noenlunde OK ut ute blant folk og, haha.
addict Skrevet 25. desember 2018 #4 Skrevet 25. desember 2018 8 minutter siden, Pixeli skrev: Tusen takk for svar og tips! Burde jo selvfølgelig tenke litt pris og, men er hovedsakelig det at de må byttes ut ofte som er problemet mitt. Glemmer å ta med ekstra når jeg er ute også blir de så fulle og ekle uten at jeg får gjort noe med det... Utrolig teit at oppsamlerene er så store da.. Er det sånn at det blir så synlig at man ikke vil sees med de liksom? De høres jo så kjekke ut, men vil helst se sånn noenlunde OK ut ute blant folk og, haha. Ja de blir veldig store. Det er også et problem når de fylles med melk, for dette skvulper gjerne ut igjen når du bøyer deg eller gjør andre bevegelser slik at det lekker ut uansett. Ville heller innarbeidet en vane med å alltid ha med innlegg 😊
Piruette Skrevet 25. desember 2018 #5 Skrevet 25. desember 2018 49 minutter siden, Pixeli skrev: Tusen takk for svar og tips! Burde jo selvfølgelig tenke litt pris og, men er hovedsakelig det at de må byttes ut ofte som er problemet mitt. Glemmer å ta med ekstra når jeg er ute også blir de så fulle og ekle uten at jeg får gjort noe med det... Utrolig teit at oppsamlerene er så store da.. Er det sånn at det blir så synlig at man ikke vil sees med de liksom? De høres jo så kjekke ut, men vil helst se sånn noenlunde OK ut ute blant folk og, haha. Ja, de blir veldig synlige 🙈 og helt riktig at det fort blir mye gris da det fort skvulper ut. Hvor ganmel er baby? De 4-5 første ukene var absolutt verst her mtp lekking. Var gjennomvåt hver natt, og brukte ørten innlegg om dagen. Nå bruker jeg bare en om dagen som jeg flytter frem og tilbake ettersom jeg nå kun lekker av motsatt bryst når utdrivningen starter. 😊
Pixeli Skrevet 25. desember 2018 Forfatter #6 Skrevet 25. desember 2018 6 minutter siden, Piruette skrev: Ja, de blir veldig synlige 🙈 og helt riktig at det fort blir mye gris da det fort skvulper ut. Hvor ganmel er baby? De 4-5 første ukene var absolutt verst her mtp lekking. Var gjennomvåt hver natt, og brukte ørten innlegg om dagen. Nå bruker jeg bare en om dagen som jeg flytter frem og tilbake ettersom jeg nå kun lekker av motsatt bryst når utdrivningen starter. 😊 Nei fysj, da blir det å holde seg til engangs ammeinnlegg og heller kanskje alltid bare ha de i stelleveska. Varierer så når det lekker og hvor mye.. Elsker jo kosen med amming og det er jo helt klart verdt det, men det skal bli utroolig deilig å slippe å sove med BH om natta etterhvert🙈 Hun er 3 måneder nå.
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #7 Skrevet 25. desember 2018 Melkeoppsamler er veldig fine å.ha hjemme, men ikke uten for huset hvis du koker de daglig og bruker melkeoppsamler på motsatt bryst når du ammer får du samla opp ganske mye melk som du kan spare på og gi eller fryse ned. Jeg har medela sine, bruker de ikke mye nå lenger, men brukte de masse første 4-5 ukene. Anonymkode: eebee...b0c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå