AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #1 Skrevet 25. desember 2018 Jeg har bodd hos foreldrene mine i julen. Vi var hos noen andre på julaften, men i dag skulle vi ha besøk her hjemme. Jeg blir da dratt opp tidlig så jeg kan hjelpe til, og det er jo bare rett og rimelig. Problemet er at jeg ble bedt om å google en fin måte å brette servietter på, som jeg da må gjøre. Jeg brukte langt tid på å brette servietter til femten stykker, bare så min niese kunne brette dem igjen før de fleste gjestene kom! Hun kan nemlig brette hjerter. Greit nok at hun kan det, og det fikk hun gjøre til julaften, men når jeg har brukt laaang tid på å stelle stand et bord, så skal faen meg ikke noen ØDELEGGE det jeg har gjort. Hva er vitsen med at jeg bretter de helvetes serviettene da, hvis hun skal få lov til å gjøre sånn? Ingen sa noe. Jeg prøvde å si "Du, det der har jeg brukt lang til på", men hun har jo lært å brette hjerte, så da må alle servietter se sånn ut. Jeg syntes ikke det greit. Jeg ble ikke synlig sint. Jeg følte ikke at jeg kunne gjøre noe, spesielt siden foreldrene ikke ga beskjed. Jeg syntes at mamma kunne sagt noe, eller foreldrene hennes. Hvorfor skal jeg bare syntes at det er greit? Alle tenker jo bare "Hun er bare 8 år. Du er voksen." Jeg er en voksen som satt leeeeenge å brettet servietter! Anonymkode: 81ca5...02c 11
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #6 Skrevet 25. desember 2018 De synes vel du er så plagsom at de må sette deg i aktivitet, slik at du holdt deg opptatt. Tror det hadde vært fred i kommentarfelt om alle nettroll satt og brettet servietter istedenfor Anonymkode: 2eac0...74d 10
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #7 Skrevet 25. desember 2018 Jeg tviler faktisk ikke på at dette kan være reelt. Anonymkode: 72e2c...712 17
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #8 Skrevet 25. desember 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: De synes vel du er så plagsom at de må sette deg i aktivitet, slik at du holdt deg opptatt. Tror det hadde vært fred i kommentarfelt om alle nettroll satt og brettet servietter istedenfor Anonymkode: 2eac0...74d Jeg er ikke plagsom. Mamma syntes jeg er flink til å brette servietter. Anonymkode: 81ca5...02c 3
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #9 Skrevet 25. desember 2018 Jeg ser litt den at det er irriterende at barn skal få gjøre ting kun fordi de er barn. Plagsomme små krapyl. Anonymkode: 72600...f03 15
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #10 Skrevet 25. desember 2018 Det gjelder å si fra. Du skulle tatt barnet til side i hjørnet av rommet. Du skulle satt deg ned på huk, slik at du kom i øynehøyde til barnet og forklart at selv om du er voksen ble du veldig veldig lei deg nå. At du hadde brukt lang tid og var så stolt. Og at hun kom og ødela alt. At du ville være lei deg resten av kvelden og nesten ikke få sove fordi du ble sint også. Ikke veldig sint, men så sint at du ville tenke på det dagen etter også. Og spørre masse andre folk om ikke ungen og hennes foreldre hadde vært skikkelig kjipe mot henne nå. Sånn. Løst Anonymkode: a60a3...9fe 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #11 Skrevet 25. desember 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tviler faktisk ikke på at dette kan være reelt. Anonymkode: 72e2c...712 Dette er faktisk helt ekte. Hvorfor tror du at jeg tuller? Jeg brettet servietter, hun ødela, og jeg ble veldig irritert. Det skjedde. Neste år så gidder ikke jeg brette en serviett. Jeg skjønner at det blir ødelagt når alle sitter seg ned, men hun ødela før de fleste gjestene var kommet. Anonymkode: 81ca5...02c
Millimani Skrevet 25. desember 2018 #13 Skrevet 25. desember 2018 En liten bagatell, men jeg kan forstå frustrasjonen. Det gjelder bare å prøve og holde den inne. Hun er bare 8 år, men må jo ha lagt merke til at serviettene var brettet av noen andre først - uansett hvilken måte de var brettet på. Da går det jo an å spørre om lov til å brette dem på nytt, eller heller brette et nytt sett servietter. Så hadde alle rundt bordet fått to servietter hver brettet på to ulike måter. 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #14 Skrevet 25. desember 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det gjelder å si fra. Du skulle tatt barnet til side i hjørnet av rommet. Du skulle satt deg ned på huk, slik at du kom i øynehøyde til barnet og forklart at selv om du er voksen ble du veldig veldig lei deg nå. At du hadde brukt lang tid og var så stolt. Og at hun kom og ødela alt. At du ville være lei deg resten av kvelden og nesten ikke få sove fordi du ble sint også. Ikke veldig sint, men så sint at du ville tenke på det dagen etter også. Og spørre masse andre folk om ikke ungen og hennes foreldre hadde vært skikkelig kjipe mot henne nå. Sånn. Løst Anonymkode: a60a3...9fe Du... greit nok at jeg er irritert, men jeg er mest irritert over at hun får gjøre som hun vil. Det er ikke sånn at jeg ikke får sove fordi hun ødela serviettene mine. Anonymkode: 81ca5...02c 6
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #15 Skrevet 25. desember 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er faktisk helt ekte. Hvorfor tror du at jeg tuller? Jeg brettet servietter, hun ødela, og jeg ble veldig irritert. Det skjedde. Neste år så gidder ikke jeg brette en serviett. Jeg skjønner at det blir ødelagt når alle sitter seg ned, men hun ødela før de fleste gjestene var kommet. Anonymkode: 81ca5...02c Vedkommende sier jo at de tviler IKKE på at dette er sant. Anonymkode: 9d0f8...cd8 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #16 Skrevet 25. desember 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vedkommende sier jo at de tviler IKKE på at dette er sant. Anonymkode: 9d0f8...cd8 Jeg leste feil. Anonymkode: 81ca5...02c 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #17 Skrevet 25. desember 2018 Jeg synes du virker litt som et barn/tenåring selv, i måten du beskriver denne situasjonen og følelsene dine på. Du ble dratt opp tidlig for å hjelpe til? Dersom man er voksen og er hos noen andre og feirer jul (foreldre eller andre), tenker jeg at man står opp tidlig, for egen maskin, og ser som en selvfølge at man skal bidra. Og ja du hadde brukt tid på å brette de serviettene, men det at hun brettet de igjen medførte ikke noe ekstra arbeidet for deg. Det eneste det medførte for deg var at serviettene var brettet på en annen måte enn du brettet dem. Ventet du applaus og honnør for fine servietter, og så stjal 8 åringen den gleden? Jeg hadde absolutt ikke reagert på samme måte som deg. Det hadde vært et ikke problem, og jeg hadde ikke hatt noen følelser i klemme rundt at jeg brettet servietter og nå var de brettet på en annen måte. Jeg hadde brettet serviettene, sett om det var mer jeg kunne hjulpet med. Anonymkode: b263c...697 6
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #18 Skrevet 25. desember 2018 Hvor gammel er du egentlig Ts? Anonymkode: bb705...aa5
Måbarefåsiat... Skrevet 25. desember 2018 #19 Skrevet 25. desember 2018 36 minutter siden, AnonymBruker said: Du... greit nok at jeg er irritert, men jeg er mest irritert over at hun får gjøre som hun vil. Det er ikke sånn at jeg ikke får sove fordi hun ødela serviettene mine. Anonymkode: 81ca5...02c Det høres nesten sånn ut. Umoden og barnslig. 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #20 Skrevet 25. desember 2018 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes du virker litt som et barn/tenåring selv, i måten du beskriver denne situasjonen og følelsene dine på. Du ble dratt opp tidlig for å hjelpe til? Dersom man er voksen og er hos noen andre og feirer jul (foreldre eller andre), tenker jeg at man står opp tidlig, for egen maskin, og ser som en selvfølge at man skal bidra. Og ja du hadde brukt tid på å brette de serviettene, men det at hun brettet de igjen medførte ikke noe ekstra arbeidet for deg. Det eneste det medførte for deg var at serviettene var brettet på en annen måte enn du brettet dem. Ventet du applaus og honnør for fine servietter, og så stjal 8 åringen den gleden? Jeg hadde absolutt ikke reagert på samme måte som deg. Det hadde vært et ikke problem, og jeg hadde ikke hatt noen følelser i klemme rundt at jeg brettet servietter og nå var de brettet på en annen måte. Jeg hadde brettet serviettene, sett om det var mer jeg kunne hjulpet med. Anonymkode: b263c...697 For det første, så ble jeg ikke fysisk dratt opp av sengen. Det var et utrykk. Jeg ble vekket i nitiden, fordi min mor ville bli ferdig med å vaske tidlig. Dessuten sa jeg at det var helt greit. Jeg forventer ikke å slippe unna med å hjelpe til når jeg er hjemme. Å brette servietter var det siste vi gjorde. Da hadde vi støvsugd og rydda hele huset. For det andre, så gjør det noe fordi jeg hadde brukt tid på det. Det spiller ingen rolle om det ikke ble ekstra arbeid for meg at hun gjorde om på det, fordi det jeg gjorde var helt bortkastet. Jeg hadde ikke trengt å gjøre det i det hele tatt. Jeg hadde brukt tid på det, jeg var fornøyd med arbeidet mitt, og hun ødela det jeg hadde gjort. Jeg prøvde til og med å stoppe henne med å forklare at jeg hadde brukt mye tid på det, men hun brydde seg ikke. Anonymkode: 81ca5...02c 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå