Gå til innhold

Hvor mye er det normalt å bry seg om alle familiemedlemmene? hva betyr de forskjellige?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvem er det unormalt å ikke bry seg om? Hvor langt ut i slekten går man før folk blir ubetydelige som hvermannsen for deg?

- Bestemor: hun var en stor del av oppveksten min. Hadde ferdig mat når vi kom hjem fra skolen. Hjalp meg med leksene. Hun var samleren for slekten. Hadde tradisjoner. Hennes barn var også ofte på besøk, og hadde med sine barn som jeg har masse gode barndomsminner fra.
Hun ble gammel og døde i fjor. 

Pappa: Flyttet til utlandet da han fikk broren min. Han er ikke engang norsk statsborger lenger. Har ikke sett han på 18 år. Ikke hørt fra han heller. Savnet han aldri, han har jo aldri deltatt. Hele farslekten min betyr egentlig ikke noe for meg. De er spredt. Bestemor bor i Norge, men langt unna, går bare i gratulasjoner og god jul hilsner. Har ikke noen kontakt med hverken halvsøsken eller tante eller kusiner på den siden.

Onkler og tanter på morsiden: betyr jo noe. har masse gode minner fra dem og. men med alderen har vi liksom bare glidd fra hverandre. tante er bestemor til flere stykker nå og prioriterer naturligvis dem. hyggelig når de kommer på besøk, men jeg kjeder meg fort i selskapet deres. 

Så har vi kusiner og fettere på morsiden: 3 av dem har fått barn, og de har blitt opptatt med sitt liv. jobb og familie. mye mer modne enn meg mentalt, selv om ei er yngre enn meg. 

Søsken har jeg et ok forhold til. men de er heller ikke slike som tar kontakt. de er mest opptatt av gaming på fritiden. to av dem er også ganske unge og tilhører da en annen generasjon enn meg. 

Mamma: er den som vet alt om meg. hun er min støttespiller, men også en av de mest irriterende personene i livet mitt. føler vi er i ferd med å få et usunt forhold. 

Jeg bryr meg mer om hva jg skal med livet mitt, og føler hele familien min lever et veldig kjedelig liv. unner dem godt, og jeg tror de lever et bedre liv enn meg på mange måter. de er ikke så rastløse. jeg sliter med å finne plassen min i livet. men jeg har liksom ikke dette familieforholdet..

Hvor mye skal hver enkelt familiemedlem egentlig bety? altså, jeg vet ikke om jeg hadde sørget mer over kusinen min sin død, enn en venn liksom..

Anonymkode: d48e6...bcd

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...