AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #1 Skrevet 25. desember 2018 Jeg fikk positiv el test i dag tidlig, men jeg ser ikke kjæresten min før i morgen. Er det for sent med sex i morgen da eller kan vi være heldige at egget slippes senere? Og bør vi ha sex i morgen og noen dager framover? Jeg er litt blank på dette.. Anonymkode: 6511c...5ac
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #2 Skrevet 25. desember 2018 En EL test blir positiv 24-48 timer før eggløsning. Egget holder seg i rundt 24 timer, så dere kan gjerne ha sex både i morgen og dagen etterpå. Anonymkode: bfde7...a22
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #3 Skrevet 25. desember 2018 Takk for svar! Men jeg leser ofte at det er anbefalt å ha sex før el? Derfor litt redd for at det kan være for sent i morgen Anonymkode: 6511c...5ac
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #4 Skrevet 25. desember 2018 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar! Men jeg leser ofte at det er anbefalt å ha sex før el? Derfor litt redd for at det kan være for sent i morgen Anonymkode: 6511c...5ac Skal man legge inn så mange aksjer som mulig, så er det selvsagt greit å være i forkant av EL. Men for sent er der absolutt ikke! Det er tilfeldigheter som avgjør om egget blir befruktet og om det fester seg eller ikke. Det er ingen garantier, verken før eller etter EL, men du er altså fortsatt i den fruktbare perioden både i morgen og 1-2 dager etter det. Anonymkode: bfde7...a22
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #5 Skrevet 25. desember 2018 Det er sant, mye som skal klaffe uansett. Ikke lett å få til sex i disse juletider heller🤣 Anonymkode: 6511c...5ac
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #6 Skrevet 25. desember 2018 Skjønner følelsen altså. Her har jeg EL i morgen, men har ikke sett kjæresten eller lagt inn aksjer siden den 23. Ser han igjen i morgen, men da med fullt program på dagen og overnatting i en trang hytte vegg-i-vegg med svigers, så vet ikke helt om vi får det til. Er vi heldig så treffer vi altså 3 av de fruktbare dagene for perioden hvor to av de er første mulige og siste mulige dag for befruktning. Men så hører man jo om folk som aktivt prøver å unngå graviditet gjennom såkalt «sikre perioder», men som likevel blir det, så da har vi i det minste en sjans. Anonymkode: bfde7...a22
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2018 #7 Skrevet 26. desember 2018 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Skjønner følelsen altså. Her har jeg EL i morgen, men har ikke sett kjæresten eller lagt inn aksjer siden den 23. Ser han igjen i morgen, men da med fullt program på dagen og overnatting i en trang hytte vegg-i-vegg med svigers, så vet ikke helt om vi får det til. Er vi heldig så treffer vi altså 3 av de fruktbare dagene for perioden hvor to av de er første mulige og siste mulige dag for befruktning. Men så hører man jo om folk som aktivt prøver å unngå graviditet gjennom såkalt «sikre perioder», men som likevel blir det, så da har vi i det minste en sjans. Anonymkode: bfde7...a22 Hehe ja, det er litt logistikk i jula når man enten er vekk fra hverandre eller tett i tett med andre. Jeg ser heller ikke kjæresten min før i kveld, så håper det ikke er for sent. (Vi fikk lagt inn aksjer lille julaften vi også faktisk.) Men fikk jo positiv test i går tidlig, men den jeg tok i dag tidlig var negativ. Vet du om det er vanlig at de blir så fort negative igjen? Jeg har brukt den rosa clearblue med smiley eller sirkel. Synes ikke jeg har hatt noe særlig el symptomer heller, så jeg er litt forvirra. Anonymkode: 6511c...5ac
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2018 #8 Skrevet 26. desember 2018 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hehe ja, det er litt logistikk i jula når man enten er vekk fra hverandre eller tett i tett med andre. Jeg ser heller ikke kjæresten min før i kveld, så håper det ikke er for sent. (Vi fikk lagt inn aksjer lille julaften vi også faktisk.) Men fikk jo positiv test i går tidlig, men den jeg tok i dag tidlig var negativ. Vet du om det er vanlig at de blir så fort negative igjen? Jeg har brukt den rosa clearblue med smiley eller sirkel. Synes ikke jeg har hatt noe særlig el symptomer heller, så jeg er litt forvirra. Anonymkode: 6511c...5ac Så spennende, da har vi jo nesten likt grunnlag. Krysser fingrene for dere! Tror der vanligste er at den bare er positiv i en dag. Noen ganger lengre hvis kroppen prøver å slippe et egg uten å «klare» det med en gang. Anonymkode: bfde7...a22
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2018 #9 Skrevet 26. desember 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Så spennende, da har vi jo nesten likt grunnlag. Krysser fingrene for dere! Tror der vanligste er at den bare er positiv i en dag. Noen ganger lengre hvis kroppen prøver å slippe et egg uten å «klare» det med en gang. Anonymkode: bfde7...a22 Takk det samme til deg! Venter bare på at kjæresten skal komme hjem snart Hehe! Håper det klaffer denne gangen og at el testen stemmer Anonymkode: 6511c...5ac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå