Gå til innhold

Min bror skal gifte seg med ei som ikke liker typen til søsteren min

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som overskriften sier, min kjære bror skal gifte seg med ei som overhodet ikke liker kjæresten til søsteren min. Hva gjør man? 

Det er såpass at de kun besøker et par ganger i året. Han har aldri gjort henne noe, han er bare en person som tar litt mye plass og kan være litt voldsom, i tillegg til at han kanskje gjør og sier litt upassende ting. Jeg har blitt vant til han fordi de er på besøk fra fredag til søndag vær uke, så jeg bryr meg ikke lengre, men synes det er utrolig vanskelig når forloveden til min bror ikke ønsker å komme på besøk pga han. (ja hun har fortalt meg det da vi er veldig gode venner) Min søster og typen kommer på besøk vær helg pga hun har et barn på litt over 1 år og min søster sliter veldig psykisk og må ha hjelp av mamma for å klare seg. 

Dette høres kanskje ikke ut som et stort problem, men jeg synes det er så trist at jeg møter broren min max fire ganger i året pga typen til søsteren min. Men hva gjør man når ting er slik? 

Anonymkode: 3291f...bb7

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oppfører seg som voksne mennesker. Prøver å være hyggelig. Problem solved.

Anonymkode: a21b4...e95

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oppfører seg som voksne mennesker. Prøver å være hyggelig. Problem solved.

Anonymkode: a21b4...e95

Hvem? 

• Liker 1
Skrevet

Innser at den som alltid taper i sånne situasjoner er den som forsøker å megle.

Anonymkode: 1cc01...dad

• Liker 3
Skrevet

Men kan ikke broren din komme på besøk noen ganger uten kjæresten sin?

Min ex svigerfamilie, likte ikke meg, så jeg møtte opp i bursdager, og andre viktige anledninger. Ellers dro mannen min uten meg. 

Anonymkode: 4f1ef...70b

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men kan ikke broren din komme på besøk noen ganger uten kjæresten sin?

Min ex svigerfamilie, likte ikke meg, så jeg møtte opp i bursdager, og andre viktige anledninger. Ellers dro mannen min uten meg. 

Anonymkode: 4f1ef...70b

De bor såpass langt borte at når de kommer på besøk, så må de nesten bli en helg. De svipper ikke innom for en kopp kaffe. 

Skrevet

Jammen, må dere være sammen hver helg da? Dere høres ut som en spesiell familie. 

Anonymkode: 9dcf4...af4

• Liker 4
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jammen, må dere være sammen hver helg da? Dere høres ut som en spesiell familie. 

Jeg bor hjemme, så det er bare naturlig at jeg er hjemme hver helg. Min søster og typen kommer på besøk hver helg pga hun "trenger en ferie" som hun så pent selv sier det. Min bror kommer noen få ganger i året.. 

• Liker 1
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

?

Anonymkode: 2cc51...521

Skrevet

De bor såpass langt borte at når de kommer på besøk, så må de nesten bli en helg. De svipper ikke innom for en kopp kaffe. 

Da synes jeg broren din kunne kommet uten henne noen helger i året :)

Anonymkode: 2cc51...521

• Liker 2
Skrevet

Som overskriften sier, min kjære bror skal gifte seg med ei som overhodet ikke liker kjæresten til søsteren min. Hva gjør man? 

Det er såpass at de kun besøker et par ganger i året. Han har aldri gjort henne noe, han er bare en person som tar litt mye plass og kan være litt voldsom, i tillegg til at han kanskje gjør og sier litt upassende ting. Jeg har blitt vant til han fordi de er på besøk fra fredag til søndag vær uke, så jeg bryr meg ikke lengre, men synes det er utrolig vanskelig når forloveden til min bror ikke ønsker å komme på besøk pga han. (ja hun har fortalt meg det da vi er veldig gode venner) Min søster og typen kommer på besøk vær helg pga hun har et barn på litt over 1 år og min søster sliter veldig psykisk og må ha hjelp av mamma for å klare seg. 

Dette høres kanskje ikke ut som et stort problem, men jeg synes det er så trist at jeg møter broren min max fire ganger i året pga typen til søsteren min. Men hva gjør man når ting er slik? 

Det er jo ikke pga han men pga henne.

Anonymkode: 87900...976

• Liker 2
Skrevet

Vil du vi skal ringe din bror eller svigerinne? 

• Liker 4
Skrevet

Han melder seg ut av familien, det er dumt. Du kan jo fortelle han at du synes det er leit, og be han prioritere deg/dere litt mer. 

Ikke gå inn på henne i det hele tatt. Bare si at du savner han. Det finnes mange andre måter å gjøre dette på. Du kan reise til han, du kan reise til han sammen med din søster, da får hun enda mer ferie 😊 han kan komme hjem alene uten kjæresten. 

Tviler på det er svogeren din som er årsaken. Det er ikke sikkert du og din søster kommer til å være velkommen hos dem, uten mannen hennes heller. Dette er jo bare en spekulasjon, ikke noe jeg vet. 

Anonymkode: f9254...f4c

Skrevet
På 25.12.2018 den 21.52, AnonymBruker skrev:

Jeg bor hjemme, så det er bare naturlig at jeg er hjemme hver helg. Min søster og typen kommer på besøk hver helg pga hun "trenger en ferie" som hun så pent selv sier det. Min bror kommer noen få ganger i året.. 

Kan hun ikke komme uten kjæresten? Det kan høres ut som det er ham hun trenger en ferie fra.

Anonymkode: 505a1...32e

• Liker 1
Skrevet
På 25.12.2018 den 21.32, AnonymBruker skrev:

Forloveden klarer seg ikke uten han en helg? Reis til ham da vel om du virkelig vil se broren din. Eller bor de for langt unna til at det lar seg gjøre?

Anonymkode: 2323f...2ca

• Liker 2
Skrevet

Kan ikke du dra til dem da?

• Liker 3
Skrevet
På 25.12.2018 den 21.52, AnonymBruker skrev:

Det er lov å ikke like alle, og når fyren stadig sier upassende ting og tar stor plass og alltid er på besøk dit du skal .. ja da skjønner jeg at bror og forlovede skygger banen. Spesielt når de må bli en hel helg og det tar tid og penger å komme seg frem og tilbake. Så om søsteren din og samboeren ikke kom hjem hver helg hadde det åpnet opp for at bror og forlovede kunne komme hjem de også.  Hva tenker søsteren din om dette?

Og helt ærlig, det at søsteren og samboeren hennes trenger feire (fra babyen sin eller?) hver helg hele året gjør at jeg tenker at de trenger mer profesjonell hjelp i ukedagene. Kanskje det kan være et sted å begynne? Kanskje hun kan få støtte av helsesøster eller en psykolog for å få flere verktøy til  å takle hverdag og helg bedre? Hva tenker du?

• Liker 4
Skrevet

Om du synes det er trist å ikke få sett broren din oftere, og han ikke tåler en helg uten sin uoppdragne kjæreste, så får du dra på besøk til dem da. 

Anonymkode: 69b22...a73

• Liker 2
Skrevet

Broren din kan vel komme på besøk uten henne? Hun bestemmer vel ikke over han eller er hun så kontrollerende at han ikke tør dra bort en helg?

Anonymkode: 44a5d...e63

• Liker 1
Skrevet
På 25.12.2018 den 21.19, AnonymBruker skrev:

han er bare en person som tar litt mye plass og kan være litt voldsom, i tillegg til at han kanskje gjør og sier litt upassende ting.

Jeg kan også styre min begeistring for voksne mennesker som tar veldig mye plass når disse menneskene også er voldsomme og både sier og gjør upassende ting.

Kjenner at jeg ville vegret meg litt for å besøke min svigermor så veldig ofte dersom det var slik at denne mannen som tar mye plass, er voldsom og sier og gjør upassende ting garantert var der hver eneste gang.

Jeg hadde jo gjerne latt min mann reise alene.

Anonymkode: 29e9d...a59

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...