Gå til innhold

Fryse melk?

Anbefalte innlegg

Gjest Lompa i.i.
Skrevet

Har to liter melk som går ut på dato i dag. Går det an å fryse den?Og bruke den til f.eks. grøt senere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går det. På en skole hvor jeg jobbet gjorde de det. Og brukte den senere til vaffelrøre. Så umulig er det ikke! :)

Skrevet

Du kan fint fryse melk, og den er faktisk like god å drikke etterpå også. Foreldrene mine pleide alltid å ha et par liter melk i fryseren (ble byttet ut med jevne mellomrom) til "krisetilfeller".

Gjest Violetta
Skrevet

Tenkte på akkurat det samme i dag, om det går an å fryse ned f.eks. fløte i terninger til bruk i supper og sauser og lignende. Går det an med fløte også?

Skrevet
Går det an med fløte også?

Jepp. Jeg pleier å ha fryst fløte i isbitformer, perfekt for sauser, supper, gryteretter o.l.

Gjest Madeline
Skrevet

Jeg har fryst både melk og fløte og det fungerer helt fint. Veldig praktisk med fløte i isterningposer.

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg pleier også å fryse både melk og fløte :wink:

Gjest borghild
Skrevet

Æsj azza! Så uhygienisk! Tenk på alle de deilige klumpene som kommer når melka tiner! Spyr bare ved tanken!! Skolen hadde dårlig råd og fryste melk og i heimkunskapen brukte vi melk som var utgått på dato. Har det i nært minne enda det er 15 år siden omtrent. Deilige smøraktige klunper uhmmmmmmm!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...