AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #1 Skrevet 25. desember 2018 Jeg har to bestevenninner og en tidligere bestevenninne som jeg har kjent i over 10 år. Vi har på mange måter vært en godt sammensveiset gjeng siden ungdomsskolen. Hun som som jeg ikke ser på som en venn lengre ønsker jeg å kutte kontakten med fordi jeg ikke helt klarer å tilgi henne for det hun har sagt til meg. Etter det siste selvmordsforsøket mitt sa hun til meg at hun mente at personer som forsøker å ta livet sitt ikke fortjener å leve og at det irriterte henne at jeg som har det bedre enn henne prøvde å ta livet mitt. Jeg har vært psykisk syk i en del år nå og har flere psykiske diagnoser. Jeg føler ikke at jeg kan være så nær og stole så mye på noen som ikke aksepterer en så stor del av meg. De to venninnene som jeg ser på mine to beste venner vet om det som hun har sagt, men de ønsker fortsatt å være venner med henne og være like nære med henne som før. Selvfølgelig er dette noe som jeg aksepterer, jeg kunne aldri kuttet kontakten med de også fordi at de tar det valget. Det som er vanskelig er at jeg ønsker å kutte kontakten med henne helt, men jeg føler at det er veldig vanskelig på grunn av de to felles bestevennene som vi har. De to som jeg fortsatt er venner med bor langt unna og er sjeldent hjemme mer enn en eller to ganger i året. Vi har for det meste kontakt på messenger og snapchat der vi alle fire har en gruppe sammen. De poster alle en god del i disse gruppene og hadde jeg ikke vært medlem der lengre så hadde jeg gått glipp av mye. Det som også er er at de fortsatt tar initiativ til å finne på ting sammen når de er i nærheten og at jeg føler at det ville blitt vanskelig og skape konflikter dersom jeg ønsket å møte de to andre venninnene mine uten hun som jeg ønsker å kutte kontakten med. Er det noen som har noen råd til meg? Hva gjør jeg? Er det noen som har vært i samme situasjon? Hva gjorde du? Anonymkode: 8e7e3...e17
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2018 #3 Skrevet 26. desember 2018 Snakk ut med venninnen din. Rens luften. Du virker en smule langsint, selv om jeg skjønner at kommentaren hennes var sårende. Husk at selvmordsforsøk er ekstremt traumatiserende for folk rundt deg.. Forgive and move on. Anonymkode: 44fcb...fc7 6
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2018 #4 Skrevet 26. desember 2018 Når man er deprimert slik som du helt tydelig er eller har vært så ser man dårlig hvordan andre rundt seg egentlig har det. Ser du ikke hvor vondt det er for de rundt deg at du prøver å ta livet ditt? Kan hende den kommentaren er ment som å få deg til å bli litt tøffere. Folk har det verre enn deg så hvorfor skal du ta livet ditt, liksom. Anonymkode: b56ff...339
MissLuluX Skrevet 26. desember 2018 #5 Skrevet 26. desember 2018 Hvis du er psykisk dårlig fra før av, så kan jeg love deg at det er best å kutte ut alle negative mennesker ut av livet sitt. Er det en ting jeg har lært så er det at man ikke burde nøle med å kvitte seg med folk som du føler deg såret av eller som ikke har noe positivt å gi deg lenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå