flowerpower Skrevet 4. april 2005 #21 Del Skrevet 4. april 2005 Jeg vet at Kreftforeningen anbefaler å starte med høy fakto og så heller gå ned. Hvis du ikke skal ligge pal i sola, kan du vel kanskje bruke 8, men det er nok ikke dumt å starte med f.eks 15. Særlig siden du blir rød først. Går nok bra, men det er jo ofte bedre å være føre var Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xavia Skrevet 4. april 2005 #22 Del Skrevet 4. april 2005 Jeg er flink til å smøre meg inn med solfaktor. De siste årene har jeg brukt faktor 30 i ansiktet, hele sommeren i gjennom. Fin farge får jeg uansett. (Men så har jeg sånn hud som blir dyp brun bare jeg ser på sola.) På kroppen buker jeg vel egentlig ikke mer enn 12, og så går jeg ned til 8 eller 6 etter en stund. I år tror jeg at jeg vil prøve å bruke høyere faktor gjennom nesten hele sommeren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morea Skrevet 4. april 2005 #23 Del Skrevet 4. april 2005 Er veldig flink dersom jeg vet jeg skal være lenge ute eller er på stranda/fjellet om sommeren. Bruker høy faktor, særlig i ansiktet. Dersom jeg sitter ute på kafe i sommersola er jeg derimot ikke like flink. Det har nok med at jeg ikke blir brent å gjøre, og dermed glemmer det, men det er jo ikke lurt for det. Skal skjerpe meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xavia Skrevet 4. april 2005 #24 Del Skrevet 4. april 2005 Dersom jeg sitter ute på kafe i sommersola er jeg derimot ikke like flink. Få tak i en vanlig dagkrem som inneholder solfaktor. Det er mye å velge i! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 4. april 2005 #25 Del Skrevet 4. april 2005 Ja, jeg bruker alltid høy solfaktor. Både pga kreftfaren, fordi det er ubehagelig å være solbrent og fordi jeg gjerne vil være rynkefri så lenge som mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 4. april 2005 #26 Del Skrevet 4. april 2005 Dagkrem med solfaktor er min løsning, da slipper jeg å tenke på om jeg skal være i sola i løpet av dagen. På sommeren smører jeg meg ofte inn over hele kroppen om morgenen uansett hva jeg skal i løpet av dagen, så fyller jeg på dersom det blir mye tid i sola. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesky Skrevet 4. april 2005 #27 Del Skrevet 4. april 2005 Få tak i en vanlig dagkrem som inneholder solfaktor. Det er mye å velge i! Nivea Complete Protection (grønn krukke) har spf 8! Dessuten er den utrolig god også (og ikke dyr, den koster ca. 80 kroner). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morea Skrevet 4. april 2005 #28 Del Skrevet 4. april 2005 Har både hudkrem og foundation(Shu Uemura) med faktor 15 . Men har ofte bare armer og/eller skjørt, og der glemmer jeg å smøre meg. Har dessuten mange venninner som har begynt å få solskader/tydelige rynker i slutten av 20-åra (ikke vanlige smile-rynker). Men dette skyldes nok ikke bare hyppige sydenturer, men en vannvittig bruk av solarium fra de var 14-15. De er dessuten lyse og jeg er mørk. Likevel bruker de faktor 2 eller olje( :o ) mens jeg bruker høy faktor... Men når jeg ser resultatet er jeg glad for at jeg tross alt har vært og er såpass forsiktig. Som en kuriositet kan jeg nevne at min i utgangspunktet svært lyse bestefar smører seg inn med fet Nivea krem (disse flate metallboksene) før han går ut i sola!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 4. april 2005 #29 Del Skrevet 4. april 2005 Bruker alltid solkrem når sola titter frem, jeg. 8) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest the imp Skrevet 4. april 2005 #30 Del Skrevet 4. april 2005 Bruker solkrem når jeg soler meg. begynner som regel med solfaktor 15 og går ned til 10 eller 8 på kroppen etterhvert. I ansiktet bruker jeg alltid 15. Skal ha ny dagkrem nå, og da skal jeg finne en med solfaktor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå